هشدارهای مربوط به استفاده بیش از حد از گوشی را جدی بگیرید
از دست دادن بینایی چشم به‌دلیل اعتیاد به اپلیکیشن بازی موبایل
در یک اتفاق بسیار عجیب، یک زن چینی بخشی از بینایی خود را به‌دلیل این‌که نزدیک به‌یک روز مشغول انجام بازی مورد علاقه‌اش بر روی گوشی بود از دست داد.

1606683296_1_0.gif

یک خانم حسابدار 21 ساله چینی به‌نام "وو" اعتراف می‌کند که به‌بازی "افتخار پادشاهان" معتاد شده است. وی در روزهای تعطیل چیزی حدود 8 ساعت مشغول انجام این بازی بود و در طی این مدت، نه غذا می‌خورد، نه آب می‌نوشید و نه حتی دست‌شویی می‌رفت. اما بالاخره در روز 1 اکتبر وی در حالی‌که مشغول این بازی بود دچار این مشکل می‌شود.

وی در گفتگو با "گلوبال تایمز" گفت: "زمانی‌که تعطیل هستم معمولا ساعت 6 صبح از خواب بلند می‌شوم، صبحانه می‌خورم و تا ساعت 4 بعد از ظهر بازی می‌کنم. بعد غذا می‌خورم، مقداری چرت می‌زنم و مجددا تا ساعت 1 یا 2 صبح به‌بازی ادامه می‌دهم. والدینم هشدار داده بودند که اگر به‌همین شکل ادامه دهم، بینایی خود را از دست می‌دهم."

بعد از این‌که "وو" به‌طور ناگهانی بینایی چشم راست خود را از دست داد، به چندین بیمارستان مراجعه کرد تا این‌که سرانجام پزشکان تشخیص دادند وی به RAO دچار شده است.

بیماری RAO یک حالت خاص پزشکی است و زمانی این انسداد اتفاق می‌افتد که یکی از عروق خونی که وظیفه آن رساندن خون به شبکیه چشم است دچار مشکل می‌شود. این حالت بیشتر در افراد مسن رخ می‌دهد و ممکن است منجر به از دست رفتن کامل بینایی شود.

با این‌که به‌نظر اکثر متخصصان خیره شدن بیش از اندازه به نمایشگر گوشی باعث بروز RAO شده است، اما دکتر "دیوید آلامبی" از احتمالات دیگر می‌گوید. "شما هیچ‌وقت به‌خاطر ناراحتی‌های مزمن ناشی از دیدن ویدیو دچار RAO نمی‌شوید. یکی از شایع‌ترین دلایل بروز این بیماری مشکلات قلبی و عروقی است. تنها یک احتمال وجود دارد که البته احتمال خیلی کم و نادری است: گاهی اوقات میگرن می‌تواند دلیل بروز RAO باشد."

اعتیاد به اسمارت‌فون‌ها و کامپیوترها یکی از مسائل نگران‌کننده این روزهای جوامع مدرن است. به‌شدت توصیه می‌شود که ساعات استفاده از گوشی را کاهش دهید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟