به‌روزرسانی و دریافت راحت‌تر
مایکروسافت به‌طور رسمی آفیس را روی فروشگاه ویندوز قرار داد
مایکروسافت همان‌گونه که پیش‌تر وعده داده بود، نسخه کامل بسته آفیس را روی فروشگاه ویندوز قرار داد. همزمان با عرضه لپ‌تاپ‌های جدید سرفیس که به ویندوز 10 اس تجهیز شده‌اند، برنامه‌های کاربردی آفیس همچون ورد، اکسل، پاورپوینت، آوت‌لوک، اکسس و پابلیشر از طریق فروشگاه ویندوز در اختیار کاربران قرار گرفتند.

در حالی که این خبر برای کاربران بسته آفیس خبر خوب و خوشحال‌کننده‌ای به شمار می‌رود، اما واقعیت این است که مایکروسافت در جهت تحکیم و تثبیت فروشگاه خود تصمیم گرفته است، برنامه‌های کاربردی و مهم پلتفرم ویندوز را در اختیار کاربران قرار دهد. مایکروسافت در نظر دارد از فروشگاه ویندوز به عنوان سکویی برای موفقیت‌های بیشتر در آینده استفاده کند.

مطلب پیشنهادی

Gifybot؛ رباتی برای ساخت تصاویر گیف در تلگرام
ازار ساده تبدیل متن و عکس به گیف

همچنین از این موضوع نباید غافل شویم که دارندگان سیستم‌عامل ویندوز 10 اس تنها قادر هستند برنامه‌هایی که در فروشگاه ویندوز قرار گرفته‌اند را مورد استفاده قرار دهند. در نتیجه مایکروسافت نیاز دارد تا در سریع‌ترین زمان ممکن به این نیاز کاربران پاسخ دهد. درغیر این صورت، این احتمال وجود دارد تا ویندوز 10 اس با یک شکست تجاری روبرو شود. البته لازم به توضیح است که مایکروسافت در گذشته نیز بسته آفیس را به فهرست نرم‌افزارهای این فروشگاه افزوده بود، اما این اولین مرتبه‌ای است که به کاربران اجازه داده می‌شود برنامه‌های کاربردی این بسته را به‌طور مستقیم دانلود کرده یا آن‌ها را به‌روزرسانی کنند. استراتژی دیگری که مایکروسافت در این زمینه آن‌را دنبال می‌کند این است که توسعه‌دهندگان ویندوز را تشویق کند برنامه‌های کاربردی خود را روی فروشگاه ویندوز قرار دهند.

کاملا واضح است که مایکروسافت از تجربیات تلخ شکست برنامه‌های یونیورسال ویندوز 8 درس‌های لازم را فرا گرفته است و اکنون به دنبال آن است تا از طریق ابزار Centennial Desktop Bridge به توسعه‌دهندگان اجازه دهد تا برنامه‌های سنتی خود را به فروشگاه ویندوز وارد کنند. ابزار فوق به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد در سریع‌ترین زمان ممکن برنامه‌های خود را متناسب با استانداردهای جدید به‌روزرسانی کنند. دارندگان لپ‌تاپ‌های سرفیس و همچنین افرادی که دستگاه جدیدی را خریداری کرده‌اند که به سیستم‌عامل ویندوز 10 اس تجهیز شده است، این توانایی را دارند تا نسخه‌ای از آفیس موردنظر خود را دانلود کنند.

با توجه به محدودیت‌های نسبتا سخت‌گیرانه مایکروسافت در قبال ویندوز 10 اس، طبیعی است که این شرکت باید نیازهای نرم‌افزاری کاربران را تامین کند. کاربری در سایت توییتر اعلام کرده است که مایکروسافت محدودیت‌هایی را در نسخه‌ای از آفیس که روی فروشگاه ویندوز قرار می‌گیرد، اعمال کرده است. در حال حاضر کاربران تنها قادر هستند نسخه 32 بیتی آفیس را ویژه ویندوز 10 اس دانلود کنند، همچنین در مقطع فعلی این نسخه از آفیس از افزونه‌ها پشتیبانی نمی‌کند. مایکروسافت همچنین نسخه دسکتاپی برنامه وان‌نوت را نیز در فروشگاه ویندوز قرار نداده است. اما برنامه UWP برای نصب در اختیار کاربران قرار گرفته است. کاربران ویندوز 10 اس هنوز هم می‌توانند برنامه‌‌های کاربردی همراه آفیس مورد استفاده قرار دهند.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟