منتظر اسمارت‌فون قدرتمند و عجیب هوآوی باشید!
هوآوی از گوشی رده بالا و مبتنی بر «هوش مصنوعی» خود رونمایی می‌کند
آقای پان جیو تانگ (Pan Jiu Tang) از تحلیلگران ارشد چینی طی بیانیه‌ای مدعی شده که هوآوی به‌زودی از یک گوشی هوشمند مبتنی بر معیارهای «هوش مصنوعی» یا همان «Artificial Intelligence» رونمایی می‌کند. با سایت شبکه همراه باشید تا مروری بر این موضوع داشته باشیم.

هوآوی که در حال حاضر بزرگ‌ترین شرکت تولید کننده گوشی در داخل چین و سومین شرکت بزرگ تولید کننده گوشی در دنیا است، همواره سعی دارد که خود را در بازارهای جهانی مطرح کرده و گوی سبقت را از دو رقیب اصلی خود یعنی سامسونگ و اپل برباید! هوآوی در سال 2015 عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و این روند را تا کنون حفظ کرده است. به تازگی هوآوی مدعی شده که طبق برنامه‌ریزی‌هایش ظرف 2 سال آینده از شرکت اپل پیشی می‌گیرد و رسما به دومین کمپانی بزرگ تولید کننده گوشی در دنیا تبدیل می‌شود.

مطلب پیشنهادی

شیائومی هدست بلوتوث جدید خود را معرفی کرد + گالری عکس

هوآوی چند روز پیش از گوشی هوشمند هوآوی میت 9 رونمایی کرد. خبرهای دقیق‌تر مربوط به این محصول را می‌توانید از مقاله "فبلت هوآوی میت 9 رسما معرفی شد + گالری عکس" مطالعه کنید. هوآوی در کنار این محصول، نسخه‌ای اختصاصی از آن را با نام "هوآوی میت 9 پورشه دیزاین" (Huawei Mate 9 Porsche Design) هم معرفی کرد. حال به نظر می‌رسد که ماه آینده یک گوشی رده بالای جدید از سوی هوآوی معرفی می‌شود که نسبت به محصولات فعلی این شرکت تفاوت عمده‌ای دارد!

طبق پیش‌بینی آقای پان جیو تانگ از تحلیلگران ارشد چینی، هوآوی ماه آینده از یک گوشی هوشمند رده بالا و جدید رونمایی می‌کند که از معیارهای هوش مصنوعی بهره‌مند است! آقای جیو تانگ اشاره داشته که در این گوشی از صفحه نمایشی خمیده استفاده می‌شود که توسط شرکت سامسونگ تولید شده است. بنابراین به احتمال زیاد نمایشگر این گوشی از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) خواهد بود. متاسفانه آقای جیو تانگ اشاره دقیقی به قابلیت‌های گوشی هوشمند جدید مورد نظر نداشته و تنها عنوان کرده که این گوشی از معیارهای هوش مصنوعی بهره‌مند است و به سنسورهای متعددی مجهز شده که تعامل مابین هوش مصنوعی دستگاه و محیط اطراف را مقدور می‌کنند.

آقای جیو تانگ همچنین مدعی شده که هوآوی نمونه اولیه این گوشی هوشمند را در داخل شرکت مورد آزمایش قرار داده و نتایج عملی حاصل آن از شگفتی‌آفرین بوده‌اند. حتما می‌دانید که به تازگی خبرهای متعددی در رابطه با تجهیز پرچمدار بعدی سامسونگ یعنی گوشی گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) به دستیار هوشمند اختصاصی و مبتنی بر هوش مصنوعی منتشر شده است. طبق تازه‌ترین این خبرها گفته شده که سامسونگ قصد دارد یک دکمه فیزیکی اختصاصی را برای فعال‌سازی و تعامل کاربر با دستیار هوشمند گوشی گلکسی اس 8 در لبه سمت راست آن تعبیه کند.

حال به نظر می‌رسد که شرکت هوآوی پیش از معرفی گلکسی اس 8 از سوی سامسونگ، یک گوشی هوشمند این چنینی و مبتنی بر معیارهای هوش مصنوعی را به معرض نمایش بگذارد. بدین صورت می‌توان مدعی شد که به نوعی در این زمینه هوآوی یک قدم از اپل و سامسونگ جلوتر خواهد بود. متاسفانه در حال حاضر اشاره دقیقی به مشخصات فنی گوشی هوشمند منحصر به فرد هوآوی نشده اما پیش‌بینی می‌کنیم که این گوشی از تراشه کرین 960 و رم 6 گیگابایتی بهره‌مند شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟