با پرچمدار جدید سری فبلت‌های هوآوی آشنا شوید
فبلت هوآوی میت 9 رسما معرفی شد + گالری عکس
شرکت چینی هوآوی سرانجام از فبلت قدرتمند و جدید خود یعنی فبلت هوآوی میت 9 (Huawei Mate 9) رونمایی کرد. این فبلت در جریان کنفرانس اختصاصی هوآوی در شهر مونیخ آلمان به طور رسمی معرفی شد. با سایت شبکه همراه باشید تا مروری بر مشخصات فنی و قیمت فبلت هوآوی میت 9 داشته باشیم.

1606683296_1_0.gif

اگر به خاطر داشته باشید، چند روز پیش شاهد انتشار جدیدترین تصاویر منتسب به فبلت هوآوی میت 9 بودیم. اطلاعات دقیق‌تر مربوط به این موضوع را و تصاویر نامبرده شده را می‌توانید از مقاله "جدیدترین تصاویر فبلت هوآوی میت 9 منتشر شد + گالری عکس" مطالعه کنید. اما سرانجام انتظارها به پایان سرید و هوآوی به طور رسمی از فبلت هوآوی میت 9 رونمایی کرد.

هوآوی ساعاتی پیش در جریان کنفرانسی اختصاصی که در شهر مونیخ آلمان برگزار کرده بود به صورت رسمی فبلت هوآوی میت 9 را معرفی کرد. بدنه این محصول از مواد فلزی ساخته شده و هوآوی در لبه زیرین دستگاه پورت اتصال یواس‌بی نوع سی (USB Type C) را تعبیه کرده است. فبلت هوآوی میت 9 از یک صفحه نمایش 5.9 اینچی و نوع IPS LCD بهره می‌برد که وضوح تصویر 1920 در 1080 پیکسل یا به اصطلاحا فول اچ‌دی دارد.

هوآوی میت 9

با وجود وضوح تصویر نه چندان عالی فبلت میت 9، هوآوی در جریان معرفی این محصول به شدت بر روی کیفیت نمایشگر دستگاه تاکید داشته و مدعی شده که صفحه نمایش فبلت هوآوی میت 9 قادر به پوشش دادن در حدود 96 درصد از طیف رنگ‌های موجود خواهد بود و ضریب کنتراست و روشنایی خوب نمایشگر آن هم تمام نیازهای کاربر را برطرف می‌کنند. لبه‌های سمت راست و چپ صفحه نمایش فبلت هوآوی میت 9 بسیار باریک هستند. این موضوع سبب شده که دستگاه ظاهری شبیه به فبلت‌های بدون حاشیه (Bezel-less) داشته باشد.

همانطور که پیش‌بینی می‌شد، فبلت هوآوی میت 9 به سیستم روی چیپ (SoC) کرین 960 هوآوی مجهز است که از پردازنده‌ای هشت هسته‌ای بهره می‌برد. رم دستگاه ظرفیت 4 گیگابایتی داشته و حافظه داخلی آن به طور پیش‌فرض ظرفیت 64 گیگابایتی را ارائه می‌کند. ضمنا فبلت هوآوی میت 9 از اتصال رم میکرو اس‌دی (Micro SD) به منظور افزایش فضای ذخیره‌سازی اطلاعات پشتیبانی به عمل می‌آورد. پردازنده گرافیکی تراشه کرین 960 هم پردازنده Mali-G71 MP8 است که بنا به ادعای هوآوی تا 1.8 برابر قدرتمندتر از پردازنده گرافیکی تراشه کرین 950 عمل می‌کند.

هوآوی میت 9

شرکت هوآوی همچنین مدعی شده که پردازنده مرکزی فبلت هوآوی میت 9 در مقایسه با پردازنده مرکزی تراشه کرین 950 چیزی در حدود 15 درصد بهره‌وری بیشتری دارد. دوربین اصلی فبلت هوآوی میت 9 از ساختان دوگانه بهره می‌برد. برای دوربین اصلی این فبلت از دو سنسور مختلف استفاده شده که یکی از آن‌ها 20 مگاپیکسلی و سنسور دیگر 12 مگاپیکسلی است. قابلیت‌های دوربین اصلی فبلت هوآوی میت 9 بسیار متعدد هستند و هوآوی کیفیت عملکرد آن را تضمین می‌کند. جای تعجبی ندارد که دوربین اصلی فبلت نامبرده شده قادر به ضبط ویدئوهای با وضوح تصویر 4K باشد.

اما در سمت مقابل دوربین سلفی فبلت هوآوی میت 9 از یک سنسور 8 مگاپیکسلی تشکیل شده است. اسکنر اثر انگشت دستگاه در پنل پشتی آن تعبیه شده و فبلت هوآوی میت 9 به طور پیش‌فرض از سیستم عامل اندروید 7 نوقا با رابط کاربری اختصاصی EMUI 5.0 هوآوی بهره‌مند است. باتری استفاده شده در این فبلت هم ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی دارد و بنا به ادعای هوآوی در شرایط نرمال می‌تواند تا 48 ساعت دوام را برای دستگاه به ارمغان بیاورد. شارژی که برای فبلت هوآوی میت 9 عرضه می‌شود یک شارژر 5 آمپری است و منجر به کاهش مدت زمان مورد نیاز به منظور شارژ مجدد باتری دستگاه می‌شود.

هوآوی میت 9

شرکت هوآوی اعلام کرده که با اتصال این شارژر به فبلت هوآوی میت 9، ظرف مدت زمان 30 دقیقه باتری آن 58 درصد شارژ می‌شود. هوآوی در رابطه با قیمت این فبلت اشاره کرده که قصد دارد این محصول را با قیمت 775 دلار روانه بازار کند. بنابراین فبلت هوآوی میت 9 به هیچ عنوان یک محصول مقرون به صرفه یا ارزان قیمت محسوب نمی‌شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟