یک دستگاه ورودی پر از دکمه
با این ماوس شعبده‌بازی کنید!
ماوس و صفحه‌کلید ابزاری هستند که دنیای فیزیکی ما را به دنیای مجازی و دیجیتال متصل می‎کنند، اما بیشتر از هر دستگاه دیگری این ماوس است که نقش رابط ما با دنیای صفر و یک‌ها را بر عهده دارد.
این دنیا هر روز پیچیده‌تر از روز قبل می‎شود و حالا دیگر ماوس‎های دو دکمه با یک چرخ گردان روی آن نمی‎توانند جایگزین شایسته‌ای برای ترک‎پدهای مرغوب جدید باشد.

1606683296_1_0.gif

اینجا است که بار دیگر شرکت لاجیتک دست به کار شده و برگ برنده دیگری به نام Logitech MX Master wireless mouse را رو کرده است. این ماوس از بسیاری قابلیت‎های موجود در یک ترک‎پد پشتیبانی کرده و دکمه‎های فراوانی دارد. مهمترین دکمه این محصول در زیر آن قرار گرفته است. این ماوس می‎تواند از طریق بلوتوث یا یک دانگل sync با سه کامپیوتر مختلف هماهنگ شود و این قابلیت برای کسانی که روی میز کار خود از بیش از یک کامپیوتر استفاده می‎کنند، امتیاز بزرگی به شمار می‎رود. شما تنها کافی است ماوس خود را بلند کنید یک دکمه را فشار دهید و تمام، حالا می‎توانید یک کامپیوتر دیگر را با این ماوس کنترل کنید. می‎توانید دستگاه‌های ورودی اضافی را از روی میز خود جمع کنید و از به هم ریختگی و شلوغی روی میز کارتان جلوگیری كنيد.

برای کسانی که قبلا از تخته‌های Wacom برای ارتباط با کامپیوتر خود استفاده می‎کردند، ممکن است چند روزی طول بکشد تا به این ماوس عادت کنند. اما وقتی به آن عادت کردید متوجه خواهید شد کهMX Master یک ماوس عالی است.

 یک ماوس چرا باید این همه دکمه داشته باشد؟
برای کاربران تازه وارد رو به رو شدن با این همه دکمه می‎تواند زیاد از حد جلوه کند. اما وقتی کار با این ماوس را شروع کنید قطعا نمی‎توانید از خیر استفاده از همه دکمه‌های آن (دست کم اکثر دکمه‌ها) دست بکشید. چرخ اسکرول این ماوس با دو حالت مجزایی که در اختیار شما قرار می‎دهد بسیار کارآمدتر شده است. در حالت عادی و آزاد به راحتی و بدون زحمت می‎توانید بدون خستگی انگشت با سرعت آن را بچرخانید و بین صفحات طولانی گردش کنید. حالت دوم یک حالت دندانه‌دار (کلیک پشت کلیک) است که سرعت اسکرول را کمتر می‌کند و شما می‎توانید آن را با یک ضربه انگشت به همان حالت چرخش عادی تبدیل کنید که بسیار مناسب استفاده در اسناد چندین صفحه‌ای یا صفحات وب طولانی است. شما با استفاده از نرم‌افزار اختصاصی Logitech Options می‌توانید روش استفاده از چرخ اسکرول را سفارشی‌سازی کرده و تجربه جدیدی از گردش بین صفحات را امتحان کنید.

یک دکمه Gesture در کنار این ماوس تعبیه شده که زیر انگشت شست شما پنهان می‎شود و از آن برای شبیه‌سازی برخی از قابلیت‎های مالتی تاچ اپل مثل Mission Control و App Expose استفاده می‎شود. تنها کافی است آن را فشار داده و نگه دارید و بعد ماوس را به بالا و پایین حرکت دهید.

در محدوده قرارگیری انگشت شست تعدادی دکمه دیگر نیز تعبیه شده است. یک دکمه اسکرول جانبی برای کار روی عکس‌های بزرگ و استفاده در برگه‎های نرم‌افزار اکسل مفید است. از این دکمه برای جابه‌جایی بين صفحات نیز می‎توان استفاده کرد. پشت آن دو دکمه دیگر قرار گرفته است که چندان خوش‌دست نیستند و نمی‎توان زیاد از آنها استفاده کرد. مسلما، تمام این دکمه‌ها می‎توانند توسط نرم‌افزار تنظیمات Logitech در هر دو سیستم‌عامل ویندوز و مکینتاش برنامه‌ریزی شوند. این ماوس به گونه‎ای طراحی شده که هم برای افرادی که دستان بزرگ دارند راحت باشد و هم اندازه نسبتا بزرگ آن برای کسانی که دستان کوچکی دارند ناراحت کننده نباشد.

دقت این ماوس به لطف قابلیت Darkfield Laser لاجیتک حتی وقتی روی شیشه از آن استفاده می‎کنید، بسیار بالا است. طبق ادعای این شرکت با هر بار شارژ می‎توان 40 روز از این ماوس استفاده کرد. این شرکت برای مواقعی هم که فراموش می‎کنید ماوس خود را شارژ کنید چاره‎ای اندیشیده است و می‎گوید با یک دقیقه شارژ می‎توانید یک ساعت از این ماوس استفاده کنید.

تا چند سال قبل شاید استفاده از MX Master بیشتر از آنچه مورد نیاز ما بوده به نظر می‎رسید، اما حالا که ما از روش‎های گوناگونی مثل کشیدن و تقه زدن و کلیک کردن برای ارتباط با دستگاه خود استفاده می‎کنیم، MX Master با مجموعه‎ای که در اختیار ما قرار داده است نیاز ما به برداشتن دست از روی ماوس را حتی زمانی که می‎خواهیم از کامپیوتر دیگری استفاده کنیم، برطرف کرده است.

ماوس بی‌سیم MX Master از ماه آوریل و به قیمت 99 دلار در دسترس علاقمندان خواهد بود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟