در سال 2016
برای تماشای اولین تلویزیون 8K ال‌جی آماده باشید
تلویزیون‎های خیره کننده 4K نمايشگاه CES سال گذشته را فراموش کنید. امسال سال 8K است. ال‎جی اولین جزئیات در مورد خط تولید تلویزیون‎های 2016 خود را اعلام کرده است که مهمترین آن تولید اولین تلویزیون 8K این شرکت با نام مدل UH9800 است.

1606683296_1_0.gif

این ابر شرکت فناوری کره‎ای هنوز اطلاعات زیادی در مورد قابلیت‎های این هیولای 98 اینچی و زمان عرضه آن اعلام نکرده است، اما با توجه قیمت 130,000 دلاری نمایشگرهای 8K شرکت شارپ بعید به نظر می‎رسد به جز تعداد اندکی کسی توان خرید آن را داشته باشد.

اما نگران نباشید اگر به شما هم وام خرید این تلویزیون تعلق نمی‎گیرد، همچنان گزینه‎های دیگری برای ارتقاء به تلویزیون‎های جديد 4K وجود دارد. سری‎های UH8500 (از 55 تا 75 اینچ) و UH9500 (از 55 تا 86 اینچ) هر دو با قابلیت Color Prime Plus شما را شیفته خود خواهند کرد. این فناوری فیلترها و فسفرهای LCD را با یکدیگر ترکیب کرده تا در حدود 90 درصد به گسترش طیف رنگ سینمای دیجیتال دست پيدا کند. این دو مدل به همراه مدل پایین‎تر UH7700 (از 49 تا 65 اینچ) از یک پانل True Black برخوردار هستند که انعكاس نور را به حداقل رسانده و میزان کنتراست را افزایش می‎دهد. قابلیت دیگری در این تلویزیون‎ها به نام Contrast Maximizer گنجانده شده است که وظیفه به حداکثر رساندن میزان کنتراست را برعهده دارد. اگر طراحی برای شما اهمیت دارد باید مدل UH9500 را انتخاب کنید، زیرا طراحی آن بسیار شیک و بدنه این مدل فوق العاده باریک (5.58 میلی‌متر) ساخته شده است و به طرز هوشمندانه‎ای سیستم صوتی پرقدرت Harman/Kardon در آن گنجانده شده است.

تمام تلویزیون‎های جديد ال‎جی از رابط کاربری خوش ساخت webOS 3.0 استفاده می‎کنند. هنوز مشخص نیست که شما برای این مدل‎های 4K چقدر باید هزینه کنید، اما با توجه به سرعت زیاد در کاهش قیمت‎ها احتمالا یکی از این مدل‎ها با بودجه شما سازگار خواهد بود.

سوال اصلی اینجا است که برندهای مطرح دیگر مثل سامسونگ و سونی چه دست آوردی را به نمايشگاه CES امسال خواهند آورد. هر چند ال‎جی در معرفی تلویزیون‎های خود پیش دستی کرده است، اما مطمئنا ما به زودی شاهد رقبای سرسخت دیگری (از جمله نمایشگرهای 8K) نیز خواهیم بود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟