سرانجام آفیس 2016 منتشر شد؛ شادی مشترکان آفیس 365
مایکروسافت سرانجام به‌طور رسمی از نسخه نهایی آفیس 2016 پرده‌برداری کرد. آفیس جدید قرار است دور تازه‌ای از همکاری‌های گروهی را در اختیار اعضاء یک سازمان قرار دهد. آن‌گونه که از ویژگی‌های جدید می‌توان استنباط کرد، مشترکان آفیس 365 بیش از کاربران عادی از عرضه آفیس 2016 خوشحال خواهند شد.

نسخه جدید آفیس 2016 همراه با ویژگی‌های رایج و برنامه‌هایی که همگان با آن‌ها آشنا هستند منتشر شد. از جمله ویژگی‌های شاخصی که در این نسخه توجه بسیاری از کاربران را به سمت خود جلب کرده است، ادغام‌سازی یکپارچه اسکایپ و ویژگی جدید همکاری گروهی است.  مایکروسافت از مدت‌ها قبل وعده داده بود که این ویژگی‌ها به نسخه جدید آفیس اضافه خواهند شد و اکنون این اتفاق رخ داده است.

مطلب پیشنهادی: وقت خداحافظی با گوگل، اپل و مایکروسافت فرا رسیده است؟

همکاری گروهی که پیش‌تر در برنامه‌های تحت وب آفیس شاهد آن بودیم اکنون در نسخه‌های دسکتاپ و در برنامه‌های ورد، پاورپوینت و وان‌نوت اضافه شده و همچنین از ویژگی تایپ بلادرنگ در ورد پشتیبانی می‌شود. این ویژگی باعث می‌شود تا کاربر در سریع‌ترین زمان ممکن ویرایشات مورد نیاز خود را روی یک محتوای خاص انجام دهد. اسکایپ در قالب یک برنامه ادغام شده به شما اجازه می‌دهد تا پیام‌های فوری، به اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش، گفت و گو و ویدیو چت را همسو با اسناد خود به پیش ببرید. همه این ویژگی‌ها همسو با ایده همکاری گروهی که آفیس 2016 بر پایه آن‌ها قرار گرفته است، یکپارچه شده‌اند.

گروه‌ها

تیم‌ها با استفاده از Office 365 Groups با یکدیگر در ارتباط خواهند بود، این ویژگی اکنون به عنوان بخشی از آتلوک 2016 در دسترس سازمان‌ها قرار دارد. همچنین برنامه جدید Outlook Groups ویژه پلتفرم‌های، iOS، آندروید و ویندوزفون اکنون در اختیار مصرف کنندگان این پلتفرم‌ها قرار دارد. البته مایکروسافت از مدت‌ها قبل این ویژگی را از طریق برنامه خاصی به نسخه همراه آفیس افزوده بود، اما اکنون این ویژگی به صورت ساخت‌یافته‌تری در اختیار کاربران قرار گرفته است. این ویژگی به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا به شکلی منحصر به فرد و کاملا متفاوت از گذشته تیم‌های اختصاصی و عمومی را سازمان‌دهی کرده و ایجاد کنند. در مدل جدید محتوا بر اساس اعضاء تیم طراحی می‌شود، به طوری که هر گروه میل‌باکس، تقویم و فضای ذخیره‌سازی ابری خاص خود را به اشتراک گذاشته و یادداشت‌های وان‌نوت را برای حفظ بهره‌وری تیم مابین اعضاء به اشتراک قرار می‌دهد. Office 365 Planner به تیم‌ها کمک می‌کند تا سازمان‌دهی بهتری را در کارهای خود به وجود آورند. ویژگی جدید توانایی ساخت طرح‌ها، سازمان‌دهی و اختصاص وظایف، زمان‌بندی وظایف و به‌روزرسانی وظایف را در اختیار تیم‌ها قرار می‌دهد. به عبارت دیگر این ویژگی کمک می‌کند برنامه‌ریزی‌ها با رعایت بیشترین جزییات طراحی شوند. این ویژگی کاربردی و مفید قرار است در سه ماه آینده در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد. ویژگی هیجان‌برانگیز دیگری که مایکروسافت از آن رونمایی کرده است GigJam نام دارد. این ویژگی اکنون به صورت یک پیش‌نمایش اختصاصی به عنوان بخشی از آفیس 365 در نظر گرفته شده است و قرار است در سال 2016 میلادی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد. GigJam یک راهکار قابل تعمل عرضه شده از سوی مایکروسافت به شمار می‌رود. به‌طوری که به تیم‌ها کمک می‌کند تا وظایف خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهند. برای این منظور تیم‌ها فرآیندهای تجاری خود را به گونه‌ای تغییر می‌دهند که روی دستگاه‌ها، برنامه‌های کاربردی و افراد شکسته شود. به عبارت ساده‌تر راهکار جامع تقسیم وظایف را در اختیار تیم‌ها قرار می‌دهد.

تأمین امنیت سازمان‌ها

ویژگی‌های امنیتی جدیدی که آفیس جدید برای سازمان‌ها به ارمغان آورده است، عبارت‌اند از راهکار پیشگیری از گم شدن داده‌ها در محیط ورد، پاورپوینت، اکسل و آتلوک و احراز هویت چند عاملی. البته لازم به توضیح است محافظت از داده‌های سازمانی برای برنامه‌های همراه آفیس در ویندوز 10 در اوایل سال جاری میلادی و قبل از عرضه آن برای برنامه‌های دسکتاپ در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. همچنین، در آینده، مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌های وان‌درایو ویژه کسب و کارها در چند ماه آینده عرضه خواهد شد. ارائه یک کلاینت جدید برای همسان‌سازی ویندوز و مک از جمله این موارد است. در به‌روزرسانی‌های جدید کاربران سازمانی توانایی ذخیره‌سازی فایل‌هایی با حجم بزرگ‌تر را خواهند داشت. همچنین یک رابط کاربری جدید در مرورگرها و پیشرفت‌های قابل توجهی در ارتباط با دستگا‌های همراه انتظار کاربران را می‌کشد. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟