دستیار دیجیتال شخصی مایکروسافت روی پلتفرم گوگل
کاربران آندروید می‌توانند کورتانای مایکروسافت را نصب و لذت ببرند (لینک دانلود رایگان)
تنها چند ماه بعد از آن‌که نسخه آزمایشی کورتانا ویژه آندروید به بیرون درز پیدا کرد و روی وب منتشر شد، مایکروسافت نسخه آزمایشی کورتانا ویژه آندروید را منتشر ساخت. با عرضه کورتانای آندرویدی، مایکروسافت این توانایی را در اختیار کاربران قرار داده است تا با فشار دکمه Home کورتانا را جایگزین Google Now کنند. البته مایکروسافت اعلام کرده است کاربران آندرویدی هنوز این توانایی را ندارند تا شبیه به فرمانی همچون Ok Google، با گفتن Hey Cortana آن‌را از هر مکانی در اختیار داشته باشند.

 

کورتانا هم‌یار Google Now یا رقیب آن
کورتانا این توانایی را دارد تا کارهای زیادی را برای دارندگان ویندوز 10 و سیستم‌عامل ویندوزفون انجام دهد. یادآوری قرار ملاقات‌ها، جستجو در وب، دنبال کردن جزییات پروازها و حتا آواز خواندن از جمله کارهایی است که کورتانا توانایی انجام آن‌را دارد.

با عرضه کورتانای آندرویدی، مایکروسافت این توانایی را در اختیار کاربران قرار داده است تا با فشار دکمه Home کورتانا را جایگزین Google Now کنند. البته مایکروسافت اعلام کرده است کاربران آندرویدی هنوز این توانایی را ندارند تا شبیه به فرمانی همچون Ok Google، با گفتن Hey Cortana آن‌را از هر مکانی در اختیار داشته باشند. این یک ابزار شسته و رفته برای کاربرانی است که یا تمایل دارند از اکوسیستم گوگل دور باشند یا تمایل دارند دستیار شخصی دیگری را در اختیار داشته باشند. در حالی‌که کورتانا بسیاری از توانایی‌های Google Now را تکرار می‌کند، اما به یک ویژگی مفید تجهیز شده است، مسلما دفترچه یادداشت کورتانا به شما اجازه می‌دهد، اطلاعاتی که دستیار شخصی در مورد زندگی شما باید بداند را کنترل کنید. این اطلاعات به کورتانا کمک می‌کنند، علائق شما را به خوبی شناسایی کرده و در زمان‌های مشخص اطلاعات مورد نیاز شما را در اختیارتان قرار دهد.

 بینگ با هدف فشار بر Google Now به روزرسانی شده است
 مایکروسافت به وضوح سیاست‌های خود را در مورد گوگل مشخص کرده است. مایکروسافت در نظر دارد گوگل را در زمین خودش شکست دهد. برای این منظور این شرکت به‌تازگی یک به‌روزرسانی ویژه‌ آندروید را روی بینگ اعمال کرده است. این ویژگی به ‌گونه‌ای عمل می‌کند که صفحه‌نمایش کاربر را در ارتباط با موضوعی که در حال مشاهده آن است مورد تجزیه و تحلیل قرار داده، و در ادامه اقدام به ارائه اطلاعات مفیدی در این زمینه می‌‌کند، اطلاعات مرتبط بدون آن‌که کاربر نیاز به سوییچ کردن به برنامه خاصی داشته باشد در اختیار او قرار می‌گیرند. گوگل وعده داده است تا شبیه به چنین ویژگی را در نسخه Android Marshmallow ارائه کند. این ویژگی جدید به نام Now on Tap نامیده می‌شود و به کاربران این توانایی را می دهد، تا سؤالات خود به گونه‌ای مطرح کنند که بدون نیاز به ترک برنامه‌ای که در آن قرار دارند اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

مطالب مرتبط: 

سلام  بر کورتانا

مایکروسافت زیر تیغ تیز منتقدین به خاطر نقض حریم خصوصی

تنها هفت کشور از کارایی اصلی کورتانا بهره می‌برند!

ویژگی جدید مایکروسافت به گونه‌ای طراحی شده است تا توسعه‌دهندگان نیازی نداشته باشند تا هیچ‌گونه کدی را در برنامه‌های کاربردی خودشان اضافه کنند. ویژگی جدید بینگ توانایی کار کردن با هر برنامه کاربردی را دارد. تنها کافی است دکمه home را فشار داده و این ویژگی شروع به خواندن اطلاعات قرار گرفته روی صفحه‌نمایش کند. به‌طور مثال، کافی است با دوست خود درباره مکانی که در نظر دارید برای تعطیلات به آن جا سفر کنید چت کنید. در این حالت اگر از بینگ استفاده کنید، بینگ اقدام به ارائه جزییات و لینک‌هایی درباره مکانی که به آن اشاره کرده‌اید می‌کند. برای این منظور بینگ از نقشه دانش و گراف‌های مخصوص به خودش استفاده می‌کند. ویژگی جدید بینگ با این ایده پایه‌گذاری شده است که کاربر برای دریافت اطلاعات مورد نیاز خود، نباید از برنامه کاربردی که در آن قرار دارد خارج شود.

مایکروسافت در اقدام دیگری APIهای مخصوص به این گراف‌ها را در اختیار طراحان و توسعه‌دهندگان قرار داده است. با استفاده از این API طراحان این توانایی را دارند تا به‌طور خودکار اطلاعات مکانی را به عکس‌هایی که کاربران آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی به‌اشتراک قرار می‌‌دهند اضافه کنند. مایکروسافت اعلام کرده است این ویژگی ابتدا در اختیار کاربران آندروید قرار خواهد گرفت و در ادامه کاربران دسکتاپی ویندوز 10 و کاربران دستگاه‌های همراه توانایی به کارگیری آن‌را خواهند داشت. در ادامه این ویژگی برای پلتفرم‌های دیگری همچون iOS عرضه خواهد شد. طراحان برای آن‌که توانایی به کارگیری این API را داشته باند لازم است درخواستی را برای مایکروسافت ارسال کنند. این ویژگی از فصل پاییز از طریق Dev Center در دسترس قرار خواهد گرفت.

لینک دانلود
اگر تمایل دارید تا نسخه آزمایشی کورتانا را مورد بررسی قرار دهید، می‌توانید از این لینک استفاده کنید. در ادامه امکان دانلود کورتانا از فروشگاه گوگل امکان‌پذیر خواهد بود. البته همان‌گونه که در صفحه اصلی این محصول آماده است، به دلیل آزمایشی بودن احتمال وجود باگ در نسخه بتا وجود خواهد داشت.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟