قاتل پرچم‌داران
وان پلاس 6 در راه است
وقتی شعار شرکتی «هرگز قناعت نکن» باشد، نتیجه‌اش می‌شود همین. هر سال دو گوشی و هر یک بهتر از دیگری؛ آن هم با قیمتی در حدود نصف پرچم‌داران سایر شرکت‌ها.
این فلسفه وان‌پلاس است: برای بهترین بودن، نباید به کم قانع بود.
با این فلسف، وان‌پلاس چند سالی است که گوشی‌های خود را با صفت «قاتل سایر پرچم‌داران» روانه بازار می‌کند. به نظر رییس این شرکت، ساختن یک پرچم‌دار کاری است که باید سایر شرکت‌ها انجام دهند و وظیفه وان‌پلاس، شکست دادن آن پرچم‌دار است.
و حالا نوبت به وان‌پلاس 6 رسیده است؛ شاه‌کُشی دیگر.

تا معرفی رسمی وان‌پلاس 6 چند روزی فرصت باقی مانده است؛ اما گویا اشتیاق بیش از حد نمایندگی آلمان این شرکت باعث شده است قیمت و برخی از مشخصات این گوشی پیش از رونمایی رسمی فاش شود. 

مطابق انتظار، در طراحی این گوشی حاشیه چندانی به چشم نمی‌خورد. زبان طراحی وان‌پلاس 6 نسبت به نسل قبلی خود دچار اندکی تغییر شده است. بزرگ‌ترین تغییر، اضافه شدن بریدگی بالای نمایشگر بوده است که این گوشی را هم در دسته گوشی‌هایی قرار می‌دهد که در طراحی خود از آیفون X پیروی کرده‌اند.

نمایشگر وان‌پلاس 6 یک نمایشگر 6.28 اینچی با رزولوشن (احتمالا) Full HD+ است که بر روی یک پنل optic AMOLED سوار شده است. تراشه به کار رفته روی این گوشی از نوع Snapdragon 845 است و میزان رم و باتری آن یکی از دو گزینه 6 یا 8 گیگابایت خواهد بود. نهایت قدرت پردازش این گوشی به 2.7 گیگاهرتز می‌رسد؛ اما تجربه ثابت کرده است که وان‌پلاس می‌داند چگونه با انجام بهینه‌سازی‌های خاص بر روی رابط کاربری‌اش، در آزمون‌های فنی عملکردی بهتر از سایر پرچم‌داران مجهز به تراشه مشابه به جای بگذارد. باتری این گوشی دارای ظرفیت 3450 میلی آمپر ساعتی است و از نظر سرعت شارژ شدن، به لطف فناوری انحصاری Dash Charge می‌توان آن را به یوزپلنگ تشبیه کرد!

وان‌پلاس 6 از یک دوربین دوگانه با یک سنسور 20 و یک سنسور 16 مگاپیکسلی بهره می‌برد و اطلاعی از دوربین سلفی آن در دسترس نیست. اگر این شرکت را در شبکه‌های اجتماعی مختلف دنبال کرده باشید، حتما متوجه شده‌اید که امسال وان‌پلاس با اعتماد به نفس بسیار بالایی در ارتباط با دوربین این گوشی صحبت می‌کند و آن را بالاتر از iPhone X و قابل مقایسه با گلکسی اس 9 پلاس دانسته است. باید منتظر بود و دید که دوربین این گوشی در عمل چگونه خواهد بود. تا به این جای کار، تنها می‌دانیم که این گوشی از قابلیت فیلمبرداری فوق سریع بهره خواهد برد، اما نرخ و کیفیت آن هنوز به صورت رسمی مشخص نشده است.

این گوشی 177 گرمی با دو رنگ به بازار عرضه خواهد شد که هر دو مشکی هستند! اما نسخه آلومینیومی این گوشی به رنگ مشکی معمولی و دیگری که از جنس شیشه است، مشکی براق خواهد بود. البته ناگفته نماند که برخی منابع خبر از عرضه دو رنگ سفید و قرمز را هم داده‌اند؛ اما هنوز از صحت آن مطمئن نیستیم. نسخه 64 گیگابایتی وان پلاس 6 با قیمت 519 یورو و نسخه 128 گیگابایتی آن با قیمت 569 یورو از 22 ماه مه به بازار عرضه خواهد شد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟