پرچمدار جدید شیائومی، اژدهایی رام‌نشدنی!
08/01/1397 - 00:30
گوشی Xiaomi Mi Mix 2s معرفی شد؛ اسنپدراگون 845 و دوربین دوگانه قدرتمند
زمانی که توجه تمام جهان به پرچمداران سامسونگ و اپل است، این شرکت‌های نوپای چینی هستند که در حال تولید پرچم دارهایی قوی تر و بهتر برای فتح بازارند. گوشی‌هایی که قیمتی در حد نصف پرچمداران سامسونگ و اپل، و امکاناتی همتراز با آنها دارند.
امروز هم شرکت شیائومی پرچمدار جدید خود را معرفی کرد: می میکس ۲ اس.
برای آشنایی با این گوشی قدرتمند همراه ما باشید.

1606683296_1_0.gif

طراحی

الفبای طراحی این گوشی مشابه اعضای قبلی خانواده Mix است. سری میکس شیائومی شامل دسته‌ای از تاثیرگذارترین گوشی‌های تاریخ است. اولین عضو این خانواده یعنی می میکس، با طراحی بدون حاشیه خود باعث شد مفهوم جدیدی به دنیای گوشی‌های هوشمند اضافه شود. پس از می میکس بود که سایر شرکت‌ها تصمیم به عرضه گوشی‌هایی با حد اقل حاشیه گرفتند. با این وجود، ابعاد بزرگ این گوشی باعث شده بود که هر کسی سراغ آن نرود. می میکس 2 هم با وجود قدرت پردازشی بسیار بالایی که داشت، به دلیل نداشتن دوربین دوگانه، نسبت به پرچمداران سایر شرکت‌ها، نتوانست به جز در بازارهای چین و هند، موفقیت چندانی کسب کند. حالا نوبت سومین عضو خانواده میکس و نسخه بهبود یافته می میکس 2 است: می میکس 2s. تفاوت چندانی میان این گوشی و می میکس 2 وجود ندارد: بدنه سرامیکی، شاسی فلزی و استفاده از نمایشگری با نسبت طول به عرض 18 به 9. تنها تفاوت ظاهری، تبدیل شدن دریچه تکی سنسور در وسط بدنه به یک دریچه دوگانه در گوشه بالایی آن است. با وجود کیفیت ساخت بالا و طراحی زیبای این گوشی، پرچمدار شیائومی فاقد گواهینامه‌های سری IP است و این امر به معنای عدم مقاومت آن در برابر رطوبت و گرد و خاک است.

نمایشگر

نمایشگر این گوشی دارای ابعاد 5.99 اینچی و رزولوشن Full HD+ است. همانطور که پیش از این هم اشاره کرده بودیم، این نمایشگر دارای نسبت طول به عرض 2 به 1 است و پنل مورد استفاده در آن هم از نوع IPS LCD است. هرچند ترجیح می‌دادیم روی این گوشی یک پنل OLED ببینیم، اما کیفیت این پنل هم در نوع خود جزو بهترین‌ها است. دوربین دوربین می میکس 2 اس از دو سنسور 12 مگاپیکسلی تشکیل شده است و به قدری قدرتمند است که توانسته از سایت مطرح DxOMark در بخش عکاسی حائز دریافت نمره 101 شده است! یکی از این سنسورها دارای f/1.8 است و برای عکاسی معمولی به کار می‌رود. این سنسور ساخت شرکت مطرح سونی است و در آن از یک لرزشگیر قدرتمند استفاده شده است. لنز دیگر هم دارای f/2.4 بوده و ساخت شرکت سامسونگ است. این سنسور هم مجهز به لرزشگیر بوده و امکان عکاسی پرتره را به این گوشی ارزشمند اضافه می‌کند. دوربین سلفی این گوشی هم 5 مگاپیکسلی است و در محیط‌هایی که نور آن‌ها مناسب باشد، عکس‌های قابل قبولی ثبت می‌کند. 

سخت افزار

تراشه مورد استفاده روی این گوشی اسنپدراگون 845 است و در کنار آن 6 یا 8 گیگابایت رم وجود دارد تا کاربر بتواند به راحتی انواع و اقسام بازی و اپ را روی آن اجرا کند. با وجود استفاده از یک رام اختصاصی و در پی آن، اشغال کردن بخشی از توان پردازنده و رم، این گوشی در آزمون‌های فنی برخی از سایت‌های مرجع، نمراتی بالاتر از گلکسی اس 9 سامسونگ و آیفون ایکس اپل کسب کرده است که نشان از توانایی رعدآسای آن در امور پردازشی دارد. این گوشی همچنین به یک دستیار صوتی اختصاصی (مختص بازار چین) و هوش مصنوعی پیشرفته مجهز شده است. این گوشی در مبحث حافظه داخلی، سه گزینه 64، 128 و 256 گیگابایتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

باتری

باتری مورد استفاده روی این گوشی دارای 3400 میلی آمپر ساعت ظرفیت است که از فناوری‌هایی مثل شارژ سریع نسل 3 و امکان شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. نکته جالب در ارتباط با این گوشی، امکان پشتیبانی از شارژ بی‌سیم به رغم داشتن بدنه سرامیکی است. تا پیش از می میکس 2 اس، هیچ گوشی سرامیکی دیگری به این فناوری دست نیافته بود. قسمت خوب ماجرا، قیمت خوب شارژر بی‌سیم این گوشی است. بر خلاف اپل که برای شارژر بی‌سیم گوشی‌هایش پول خون تمام خاندانش را از شما طلب می‌کند، شارژر بی‌سیم شیائومی تنها 16 دلار قیمت دارد که اگر نسخه 256 گیگابایتی این گوشی را خریداری کرده باشید، به صورت رایگان به شما اهدا می‌شود.

قیمت 

نسخه پایه این گوشی که دارای 64 گیگابایت حافظه داخلی و 6 گیگابایت رم است، با قیمت 530 دلار؛ نسخه دارای 128 گیگابایت حافظه داخلی و 6 گیگابایت رم است، با قیمت 575 دلار و نسخه قدرتمندتر آن که دارای 256 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت رم است، با قیمت 640 دلار روانه بازار خواهد شد. 

با وجود این که این گوشی می‌توانست با داشتن IP68 یا حد اقل IP67، پشتیبانی از کارت حافظه و دارا بودن جک هدفون، گوشی بسیار بهتری باشد؛ اما قیمت مناسب آن در برابر سایر پرچمداران بازار باعث می‌شود هر کسی برای خرید آن وسوسه شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟