پرچمدار جدید ال‌جی در راه است
گوشی LG G7 ThinQ را دریابید!
پس از معرفی چند گوشی خوب و در عین حال ناموفق، ال‌جی تصمیم گرفته است تمام هم و غم خود را صرف طراحی و ساخت یک گوشی قدرتمند کند که نقاط ظعف پرچمداران پیشینش را نداشته باشد و بارای رقابت با سایر پرچمداران را هم داشته باشد. نتیجه این تلاش‌ها، تحفه جدید ال‌جی است: ال‌جی جی 7 ThinQ. برای آشنایی با این گوشی همراه شبکه باشید.

1606683296_1_0.gif

طراحی

خوشبختانه یا متاسفانه، ال‌جی جی 7 ثینکیو از طراحی‌ای مشابه iPhone X برخوردار است؛ به این معنا که حاشیه‌های آن بسیار ناچیز است، بدنه آن کشیده است و در بالای نمایشگر دارای بریدگی یا همان زائده موسوم به ناچ است. البته سعی شده است برای تامین رضایت کاربرانی که رابطه خوبی با ناچ ندارند، از طریق امکانات نرم افزاری راه‌هایی برای استتار این زائده تعبیه شود. در طراحی پشت گوشی اما هیچ چیز تقلیدی نیست و انصافا از طراحی زیبایی هم برخوردار است. ال‌جی جی 7 ThinQ در پنج رنگ زیبا روانه بازار خواهد شد و این مسئله هم می‌تواند به افزایش موفقیت این گوشی در فروش کمک کند.

نمایشگر

هنوز هیچ اطلاعی در ارتباط با نوع پنل مورد استفاده در نمایشگر این گوشی در دست نداریم! بعضی منابع معتقدند از پنل‌های OLED استفاده شده است و برخی هم می‌گویند ال‌جی برای کاهش هزینه تمام شده ساخت این گوشی، از پنل‌های LCD استفاده کرده است. امیدواریم گزاره اول به واقعیت بپیوندد تا این گوشی هم مصرف باتری کمتری داشته باشد و هم از کنتراست بالاتری برخوردار باشد. رزولوشن نمایشگر این گوشی 1440 × 2880 است که تراکم پیکسلی تقریبی 537 پیکسل بر هر اینچ را به همراه خواهد داشت. برخی از منابع مدعی شده‌اند ال‌جی در زمینه روشنایی در این صفحه نمایش سنگ تمام گذاشته است و حد اکثر روشنایی 1000 نیت را برای آن در نظر گرفته است!

سخت افزار

مطابق انتظار، این گوشی به آخرین نسل از تراشه‌های Snapdragon مجهز شده است؛ یعنی Snapdragon 845 و احتمالا در کنار آن شاهد 4، 6 یا 8 گیگبایت رم خواهیم بود. این تراشه جدا از قدرت پدارش بالایی که دارد، در زمینه هوش مصنوعی هم بسیار قدرتمند است و امکانات بسیار متنوعی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این دقیقا همان چیزهایی است که از یک گوشی پرچمدار تولید شده در سال 2018 انتظار داریم. حافظه داخلی این گوشی 64 یا 128 گیگابایت خواهد بود و در کنار آن امکان استفاده از کارت حافظه تا ظرفیت 400 گیگابایت هم وجود دارد. باتری این گوشی هم 3000 میلی آمپر ساعتی است که به نظر می‌رسد این مقدار برای یک روز استفاده عادی کفایت کند.

دوربین

دوربین این گوشی نسبت به نسل قبل از همه جهت پیشرفت کرده است. دوربین دوگانه این گوشی مجهز به دو سنسور 16 مگاپیکسلی است که یکی از این دو سنسور به عنوان لنز تله و دیگری به عنوان لنز واید مورد استفاده می‌گیرد و می‌تواند بازه دید 107 درجه را پوشش دهد. میزان گشودگی دریچه دیافراگم ماژول اصلی دوربین این گوشی برابر با f/1.6 است و جذب نور بسیار بالایی دارد. شایان ذکر است که LG G7 ThinQ از قابلیت HDR10 هم پشتیبانی می‌کند که به غنی‌تر شدن رنگ‌های آن هم کمک می‌کند.

صحبت از جذب نور شد. شاید بد نباشد بدانید که ال‌جی برای عکاسی در محیط‌های خیلی تاریک، روی این گوشی از قابلیت Super Pixel بهره برده است. این ویژگی چه فایده‌ای دارد؟ این که با فعال کردن آن در محیط‌های تاریک بتوانید عکس‌هایی با نویز کمتر ثبت کنید و در عین حال، تصاویر روشن‌تر از سایر گوشی‌های موجود در بازار ثبت شود. سوال بعد این است که این ویژگی چگونه عمل می‌کند؟ با ادغام پیکسل‌های کوچک، یک پیکسل بزرگ به وجود می‌اید که به خاطر اندازه بزرگتری که دارد، جذب نور را هم با قدرت بیشتری صورت می‌دهد.

جدا از این موارد مکانیکی، هوش مصنوعی مورد استفاده روی این گوشی در بخش دوربین هم حسابی غوغا کرده است. وجود یادگیری ماشینی در این گوشی سبب شده است که گوشی بتواند به محض فعال شدن دوربین، سوژه موجود در کادر را تشخیص داده و بهترین تنظیمات ممکن از لحاظ کنتراست، اشباع رنگ و غیره را برای کاربر فعال کند. 

سایر امکانات

ال‌جی چند سالی است که در زمینه تجربه صوتی یکی از بهترین برندهای بازار بوده است و امسال هم با قابلیت‌های بیشتری در این زمینه پا به عرصه گذاشته است. این شرکت کرده‌ای مدعی است که گوشی جدیدش صداهایی بسیار عمیق‌تر از نسل قبل تولید می‌کند و جان شما را با اصواتی دلنشین سیراب خواهد کرد. یکی از منابع موثق هم اطلاع داده است که جی 7 تین کیو صدایی ده برابر بلندتر از گوشی‌های معمولی بازار خواهد داشت!

الجی همچنین یک دکمه مخصوص برای دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی خود تعبیه کرده است که هنوز نمی‌دانیم کاربری آن چگونه خواهد بود؛ اما امیدواریم مانند نسخه‌های اولیه بیکسبی نباشد.

نظر شما در ارتباط با پرچم‌دار جدید ال‌جی چیست؟

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟