CES 2018
نمایشگر این پروژکتور در یک زمان دو تصویر مختلف به دو کاربر ارائه می‌دهد
استارت‌آپ "میراویز" این هفته در نمایشگاه CES لاس‌وگاس آمریکا حضور پیدا کرده تا آخرین محصول خود به‌نام "مولتی‌ویو اسکرین" را در معرض دید عموم قرار دهد.

استارت‌آپ میراویز که در زمینه نمایشگرها فعالیت می‌کند گجت تازه‌ای را به CES 2018 آورده که در نگاه اول شبیه تردستی است. این گجت کمک می‌کند تا تصاویر دو پروژکتور DLP روی یکدیگر قرار گیرند. یعنی این‌که دو گیمر مختلف می‌توانند به‌طور هم‌زمان به دو تصویر متفاوت نگاه کنند، بدون این‌که نیازی به استفاده از عینک‌های مخصوص داشته باشند. این فناوری در داخل نمایشگر پروژکتور مولتی‌پلیر تعبیه شده و به‌عنوان یک محصول مجزا به‌نام Fremont به‌فروش می‌رسد. قیمتی که این استارت‌آپ کالیفرنیایی برای گجت خود تعیین کرده 499 دلار است.

نام رسمی این گجت "مولتی‌ویو اسکرین" است و در واقع از نحوه واکنش سطوح در برابر منابع ورودی نور برای تولید این خروجی استفاده می‌کند. به‌گفته شرکت تولید کننده که روی وب‌سایت آن‌ها منتشر شده: "اصل زیربنایی فیزیک برای یکی از لایه‌های کلیدی اپتیکال شامل استفاده از اجزای اپتیکال RR است که پیش از این در بازتابنده‌های دوچرخه‌ها و ساین‌ایج ترافیک به‌کار رفته است. ایده اساسی RR آن است که وقتی نور به یکی از اجزای آن می‌رسد دوباره به‌سمت منبع نور تابانده می‌شود بدون این‌که زاویه آن درنظر گرفته شود. این موضوع با آن‌چه که در سطوح معمول بازتاب کننده سراغ داریم متفاوت است. این سطوح نور را با همان زاویه برخورد اولیه برگشت می‌دهند."

به‌عبارت دیگر، نمایشگر پروژکتور میراویز بعد از دریافت تصویر مجددا آن را در همان راستای منبع برگشت می‌دهد. در نتیجه، کاربری که در زاویه راست آن نشسته یک تصویر روشن را مشاهده می‌کند بدون این‌که متوجه شود منبع دیگر نور چه چیزی را روی سطح نمایشگر این پروژکتور تابانده است. این ایده پیش از این در سال 2011 و توسط ال‌جی دیده شده بود. در آن زمان، ال‌جی محصولی با نام Dual Play معرفی کرد که با استفاده از عینک‌های سه بعدی پولاریزه دو مجموعه مختلف از تصاویر دو بعدی را روی یک تلویزیون سه بعدی نمایش می‌داد. سونی هم همین کار را در نمایشگر پلی‌استیشن سه بعدی خود با فناوری به‌نام SimulView انجام داد. اما، میراویز همان افکت را بدون استفاده از عینک به‌وجود می‌آورد. تنها دو پروژکتور روی صفحه موردنظر تصویر تولید می‌کنند.

یکی از موارد استفاده این گجت برای علاقه‌مندان گیم است. در واقع، گیمرها بدون این‌که خبری از تصاویر مجزا باشد می‌توانند از فضای بازی لذت ببرند. یکی دیگر از کاربردهای آن تفریح و سرگرمی خانگی است. در این حالت، چندین بیننده در داخل یک خانه می‌توانند در حالی‌که از یک فضای مشخص برای نمایشگر استفاده می‌کنند از مدیای خود لذت ببرند. از طرف دیگر، مدیران این شرکت تصمیم دارند تا محصول خود را به نمایشگاه‌های بازاریابی بزرگ مانند CES به‌فروش برسانند.

البته، در این بین چند نکته مهم وجود دارد. اگر قصد خرید این گجت را دارید حتما به دو پروژکتور نیاز دارید و این پروژکتورها باید دارای لنزها و اپتیک‌های DLP با کیفیت بالا باشند تا افکت لایه‌ها به‌درستی انجام شود. از طرف دیگر، این شرکت در حال کار بر روی لیست محصولات طرف سومی است که مطمئنا از این نمایشگر پشتیبانی می‌کنند. اگر دوست دارید از این محصول برای سینمای خانگی استفاده کنید برای داشتن بالاترین کیفیت ممکن نیاز به یک کیت 2 هزار دلاری دارید و اگر از علاقه‌مندان گیم هستید قیمت کیت آن 3 هزار دلار است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟