CES 2018
تویوتا از پلتفرم 3.0 خودران نسل آینده رونمایی می‌کند + عکس
تویوتا در نمایشگاه CES 2018 از جدیدترین پلتفرم هوشمند خود به‌نام "پلتفرم 3.0" رونمایی می‌کند. این محصول با مجموعه‌ای از سنسورهای هوشمند که در اطراف خودرو تعبیه شده یکی از هوشمندترین پلتفرم‌های خودرانی است که قرار است در جاده‌ها آزمایش شود.

1606683296_1_0.gif

رانندگی بدون نیاز به‌هدایت راننده یا همان خودران در کنار فناوری‌های باتری اتفاق بزرگ بعدی است که به‌زودی همه‌گیر می‌شود و شرکت خودروسازی تویوتا طرح و نقشه‌های بزرگی برای پیشرو بودن در هر دو زمینه دارد.

این شرکت در نمایشگاه الکترونیک‌های مصرفی لاس‌وگاس (CES 2018) رسما از جدیدترین محصول خود به‌نام "پلتفرم 3.0" (Platform 3.0) رونمایی کرد. این پلتفرم فعلا روی خودروی لکسوس LS 600hL طراحی شده است. پلتفرم 3.0 که توسط مؤسسه تحقیقات تویوتا (TRI) و با همکاری شرکت "تحقیق طراحی CALTY" در شهر میشیگان توسعه یافته، مملو از سنسورهای مختلف است که آن‌را تبدیل به یکی از "باهوش‌ترین خودروهای خودران در حال تست در خیابان‌ها" کرده است.

بُرد سیستم "لومینار لیدار" این پلتفرم جدید 200 متر است و به‌منظور اسکن هرگونه مانع احتمالی قادر به‌پوشش 360 درجه‌ای محیط اطراف خود است. سنسورهای لیدار با برد کمتر در هر 4 طرف خودرو استفاده شده‌اند و می‌توانند موانع کوچک‌تر مانند کودکان و آن‌هایی که در سطح پایین‌تری هستند مانند سنگ‌ریزه و زباله‌های روی جاده‌ها را شناسایی کنند.

تویوتا از پنل سقف پلتفرم 3.0 تحت‌عنوان "مینیمالیسم هوشمند" یاد می‌کند. در حقیقت، برای طراحی آن از کلاه ایمنی موتورسیکلت‌های آف‌رود الهام گرفته شده است. 

تویوتا می‌گوید پلتفرم 3.0 بهار سال جاری میلادی در تعداد اندک تولید می‌شود. قرار است برخی از خودروهای تستی که این پلتفرم روی آن‌ها قرار می‌گیرد با طراحی کنترل دو کابین تولید شوند تا انتقال کنترل خودرو بین فردی که پشت فرمان خودرو نشسته با سیستم خودکار آن به‌راحتی انجام شود. البته در این حالت، یک راننده ایمنی به‌عنوان بکاپ درنظر گرفته شده است.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟