ایران هنوز هم امید دارد
 ایران به دور دوم جام جهانی 2018 روسیه صعود می‌کند اگر...
جام جهانی 2018 روسیه را تا به این جای کار باید به معنای واقعی کلمه جام شگفتی‌ها دانست. از شکست آلمان مدافع عنوان قهرمانی در برابر مکزیک تا تساوی آرژانتین مدعی در برابر ایسلند دوست‌داشتنی و عجیب و غریب و پس از آن، شکست مفتضحانه یاران مسی در برابر کرواسی.
عملکرد ایران هم در این جام جهانی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. دفاع کم نقص شاگردان کیروش در برابر اسپانیا و کسب پیروزی در برابر مراکش، ایران را با 3 امتیاز در رده سوم گروه مرگ رقابت‌های جام جهانی روسیه قرار داده است؛ اما ایران هنوز هم برای صعود به دور بعد رقابت‌ها امیدوار است.

اگر بازی ایران و مراکش را دیده باشید، حتما متوجه شده‌اید که ایران تیمی با ساختار دفاعی منسجم است که اولویت اولش گل نخوردن است. یوزهای ایرانی در بازی برابر اسپانیا هم با عملکرد دفاعی فوق العاده‌ای که نشان دادند، توجه تمام دنیا را به خود جلب کردند. لایی امیری به پیکه در تمام شبکه‌های اجتماعی جهان دست به دست چرخید و البته پرتاب اوت عجیب میلاد محمدی هم به نوع دیگری دست‌مایه طنازی جهانیان شد!

ایران اسپانیا 2018

حالا ایران با 3 امتیاز در رده سوم گروه خود قرار دارد. جایی که اسپانیا و پرتغال هر یک با 4 امتیاز در رده‌های اول و دوم قرار دارند. و تنها یک بازی دیگر باقی مانده است. 

در فوتبال هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست. همین اسپانیا چند ماه قبل به آرژانتین 6 گل زده بود. همه با خود می‌گفتیم تیمی که آرژانتین را این چنین به خاک و خون کشیده است، با ایران چه خواهد کرد؟!

دیدیم چه کردند. گل اتفاقی کاستا به ایران حتی به مذاق رسانه‌های اسپانیایی هم خوش نیامده است. روی کین، پاتریس اورا، اسلاون بیلیچ، یان رایت، سول کمپل، الساندرو دل‌ پیرو، کریس ساتن، پیتر اشمایکل، جیمی ردنپ و هزاران کاربر خارجی ایران را تیم بهتری دانستند؛ تیمی که از جان و دل مایه گذاشت و با فداکاری مثال‌زدنی، موی تن میلیون‌ها بیننده را سیخ کرد و احساس غرور و افتخار را به هواداران قدیمی و جدیدش تزریق کرد.

اما این پایان راه نیست. هم بازی ایران و پرتغال و هم بازی اسپانیا و مراکش حذف شده می‌تواند اوضاع جدول را کاملا متحول کرده و تکلیف دو تیم صعود کننده و تیم دیگر حذف شونده را تعیین کند. 

ایران شانسی برای صعود به دور دوم دارد؟ بله. 

با چه نتایجی ایران به دور بعد صعود خواهد کرد؟ 

زمان بازی ایران و پرتغال

  • در صورت پیروزی اسپانیا برابر مراکش، ایران فقط با کسب برد در برابر پرتغال، شش امتیازی می‌شود و می‌تواند همراه اسپانیای هفت امتیازی راهی دور بعد شود. 
  • در صورت تساوی اسپانیا با مراکش، ایران باز هم برای صعود به دور دوم مجبور است پرتغال را شکست دهد. 
  • اگر مراکش بتواند اسپانیا را با اختلاف یک گل شکست دهد و ایران از پرتغال یک تساوی بگیرد، امتیاز و تفاضل گل پرتغال و ایران برابر می‌شود؛ اما پرتغال به دلیل داشتن گل زده بیشتر، راهی دور بعد خواهد شد. اما اگر تساوی ایران و پرتغال پر گل باشد، این پرتغال و ایران هستند که راهی دور بعد خواهند شد و اسپانیا حذف خواهد شد.
  • اگر اسپانیا از مراکش با اختلاف دو گل شکست بخورد، ایران با کسب هر نوع تساوی‌ای در برابر پرتغال، راهی دور بعد خواهد شد.

تاریخ بازی ایران و پرتغال

در آخرین بازی دور مقدماتی جام جهانی هم بازیکنان ایران در روز دوشنبه به تاریخ 4 تیرماه  در سارانسک رویاروی کریس رونالدو و یاران او در تیم ملی پرتغال صف‌آرایی خواهند کرد.

ساعت بازی ایران و پرتغال

تیم ملی ایران در ساعت 22:30 مقابل تیم ملی پرتغال صف آرایی می‌کند.

ایران پرتغال

در صورت عدم دسترسی به تلوزیون، می‌توانید  بازی ایران و پرتغال را به صورت مستقیم از سایت‌های پخش زنده اینترنتی تماشا کنید و یا با استفاده از اپلیکیشن‌های پخش زنده مسابقات جام جهانی، تماشاگر بازی‌های ایران در جام جهانی باشید.

حساس ترین لحظات بازی ایران و اسپانیا

به امید موفقیت بازیکنان تیم ملی کشورمان در رقابت‌های جام جهانی 2018 روسیه.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟