عکس‌برداری حرفه‌ای با اسمارت‌فون
۱۱ برنامه‌ برتر دوربین که اجازه می‌دهند با اسمارت‌فون‌ به صورت حرفه‌ای عکس‌برداری و ویرایش کنید
آیا دوربین گوشی هوشمند شما اجازه می‌دهد DSLR را به شکل دستی کنترل کنید، تصاویر RAW را ضبط کنید، از دستورات صوتی پشتیبانی می‌کند، قادر است سلفی‌های قدرتمند را ضبط کند؟ ممکن است این‌گونه نباشد. با این‌حال شما این شانس را دارید تا همه موارد یاد شده را به همراه یکسری قابلیت‌های کاربردی یکجا و از طریق برنامه‌های ثالث در اختیار داشته باشید.

1606683296_1_0.gif

Camera ZOOM FX (پلتفرم اندروید)

یکی از پیشرفته‌ترین برنامه‌های دوربینی که قابلیت‌های متعددی در اختیار کاربران اندروید قرار دارد Camera ZOOM FX است. پشتیبانی از ضبط تصاویر RAW، کنترل‌های DSLR، عکس‌برداری پشت سر هم (30 شات در ثانیه)، پشتیبانی از فرمان‌های صوتی، حالت HDR، توانایی ترکیب حالت‌های مختلف، تثبیت کننده تصاویر، فلش سلفی و... تنها بخشی از توانایی‌های این برنامه هستند.

مطلب پیشنهادی

دو روش فوق‌العاده برای بازیابی عکس‌ها و ویدیوهای پاک شده در دستگاه‌های اندرویدی
اگر عکس‌های مهم‌تان از روی گوشی پاک شده اصلا غصه نخورید

BestMe Selfie Camera (ویژه اندروید و iOS)

اگر جزء آن گروه از کاربرانی هستید که به گرفتن تصاویر سلفی علاقه بسیاری دارند برنامه BestMe Selfie Camera برای شما است. این برنامه بیش از صد فیلتر و استیکر را درست زمانی که در حال گرفتن سلفی هستید در اختیارتان قرار می‌دهد. شما می‌توانید شبکه‌ای از تصاویر را ایجاد کرده، کلاژهای واقعی را به کار گرفته، افکت‌های مات کردن هوشمندانه را مورد استفاده قرار داده، از تایمر هوشمند استفاده کرده، ویجت‌ها و بسیاری دیگر از ویژگی‌ها را مورد استفاده قرار دهید. این برنامه همچنین به شما اجازه می‌دهد به ساده‌ترین شکل برنامه‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک قرار دهید.

مطلب پیشنهادی

آموزش تبدیل گوشی اندرویدی به دوربین امنیتی
چگونه یک گوشی قدیمی را به دوربین امنیتی تبدیل کنیم؟

Mega ZOOM Camera ( اندروید)

برنامه Mega ZOOM Camera به شما اجازه می‌دهد به بالاترین حد بزرگ‌نمایی که سخت‌افزار گوشی از آن پشتیبانی می‌کند دست پیدا کنید. اگر سخت‌افزار گوشی اجازه دهد این برنامه بزرگ‌نمایی 80x را در اختیارتان قرار می‌دهد. البته توجه داشته باشید که حداکثر بزرگ‌نمایی بهترین کیفیت را ارائه نمی‌کند، اما برای گرفتن عکس‌های عمومی این ویژگی واقعا کاربردی است.

Cymera: Photo & Beauty Editor (اندروید، iOS)

Cymera یکی از قدرتمندترین برنامه‌های ویرایش تصاویر است که از طریق صدها راهکار مختلف سعی می‌کند تصاویر شما را زیبا کند. شما می‌توانید از برنامه دوربین Cymera برای گرفتن تصاویر استفاده کرده و در ادامه از فیلترها و استیکرها به شکل بلادرنگ استفاده کنید. این برنامه گزینه‌های خوبی برای روتوش تصاویر ارائه می‌کند.

Camera FV-5 (اندروید)

Camera FV-5 برای کاربران حرفه‌ای ساخته شده است. کاربرانی که می‌خواهند بر همه چیز کنترل داشته باشند. این برنامه به شما اجازه ضبط تصاویر RAW را داده و همچنین به شما اجازه می‌دهد به شکل دستی سرعت شاتر، نوع فوکوس، بالانس نور سفید، ISO، exposure و.... را کنترل کنید. برنامه فوق برای عکس گرفتن در شب ایده‌آل است.

مطلب پیشنهادی

آموزش عکسبرداری لانگ اکسپوژر با آیفون مجهز به iOS 11
با آیفون خود عکس‌های هنری لانگ اکسپوژر ضبط کنید!

Camera360 (اندروید، iOS)

برنامه دیگری که به شکل حرفه‌ای روی ویرایش تصاویر متمرکز بوده و ابزارهای قدرتمندی را برای ویرایش در اختیارتان قرار می‌دهد Camera360 است. جالب آن‌که این برنامه ویژگی‌های مفیدی را نیز در ارتباط با پویانمایی در اختیارتان قرار می‌دهد. این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا افکت‌های پویانمایی را روی تصاویر خود اعمال کرده و از آن‌ها ویدیوهای کوتاه ایجاد کنید.

مطلب پیشنهادی

بررسی و شرح قابلیت Portrait Lighting دوربین آیفون 8 پلاس
حالت پورتریت لایتنینگ در آیفون ایکس و 8 پلاس چه کاربردی دارد؟

Paper Camera (اندروید، iOS)

Paper Camera به شما اجازه می‌دهد افکت‌های پیچیده‌ای را روی دوربین گوشی خود اعمال کنید. در نتیجه قادر هستید جذاب‌ترین عکس‌ها را ضبط کنید. این برنامه به شما دنیایی از طرح‌ها و افکت‌های مختلف را ارائه می‌کند.

مطلب پیشنهادی

5 ترفند دوربین گلکسی نوت 8 سامسونگ
با 5 قابلیت جالب دوربین نوت 8 آشنا شوید

Fooeja Camera (اندروید)

یک برنامه دوربین که یکسری ویژگی‌های کاربردی در اختیارتان قرار می‌دهد. این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا انیمیشن‌های مبتنی بر فرمت‌ فایلی GIF را ایجاد کرده، ویدیوهایی با حرکت آهسته را ضبط کرده، به شکل دستی فوکوس و exposure را تنظیم کرده، سرعت شاتر را کنترل کرده، تصاویر RAW را ضبط کرده و هیستوگرامی از عکس‌ها را مشاهده کنید.

مطلب پیشنهادی

آموزش مخفی کردن عکس در آیفون بدون هیچ برنامه جانبی
چگونه عکس‌های شخصی خود را در آیفون مخفی کنیم؟

Cameringo+Filters Camera (اندروید)

یکی دیگر از بهترین برنامه‌هایی که می‌تواند جایگزین برنامه پیش‌فرض دوربین گوشی شما شود Cameringo است. برنامه‌ای که بیش از 300 فیتلر زنده را برای ضبط بهترین تصاویر در اختیارتان قرار می‌دهد. این برنامه قادر است فایل‌های GIF را تولید کرده و تصاویر HDR را ضبط کند. همچنین در ارتباط با DSLR بهترین کنترل‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهد تا تصاویر سفارشی را ضبط کنید. ویژگی‌های مربوط به گرفتن تصاویر سلفی آن نیز جذاب هستند.

مطلب پیشنهادی

10 جایگزین قدرتمند برای آیفون X اپل + عکس
به جای آیفون X یکی از این 10 اسمارتفون را بخرید!

GIF Camera( اندروید)

این برنامه به شما اجازه می‌دهد با گوشی خود GIFها را ایجاد کنید. از طریق این برنامه قادر هستید از هر چیزی یک GIF ایجاد کنید.

ProCamera ویژه iOS

ProCamera یکی از بهترین برنامه‌هایی است که می‌تواند جایگزین برنامه پیش‌فرض iOS شود. ProCamera به شما اجازه می‌دهد DSLR را به شکل دستی کنترل کنید که نتیجه آن ضبط تصاویر شگفت‌انگیز و ویدیوهای با کیفیت می‌شود. این برنامه قادر است تصاویر اچ‌دی و ویدیوهای 4K با نرخ 240fps را ضبط کرده و همچنین تصاویر RAW را نیز ضبط کند. این برنامه همراه با ده‌ها فیلتر و افکت که برای سفارشی‌سازی تصاویر مورد استفاده قرار می‌گیرند در اختیارتان قرار دارد. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟