گوگل توضیح می‌دهد
فیلمبرداری Super-Stable در گوشی‌های Pixel 2 چگونه کار می‌کند؟ + ویدیو
تا چند سال پیش استفاده از لرزشگیر فقط در دوربین‌های حرفه‌ای رواج داشت؛ اما با پیشرفت تکنولوژی، این فناوری راه خودش را به دل گوشی‌های هوشمند نیز باز کرده است. فناوری ایجاد ثبات در عکاسی و فیلمبرداری، پا به پای سایر فناوری‌های مربوط به گوشی‌های هوشمند، هر روز در حال پیشرفت است . یکی از بهترین نمونه‌های لرزشگیر که تا به حال بر روی گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار گرفته است، لرزشگیر Super-Stable گوگل است که در مدل Pixel 2 از آن بهره برده است و زمان فیلمبرداری به کمک شما می‌آید. اما مکانیزم عملکرد این فناوری چگونه است؟

1606683296_1_0.gif

لرزشگیرها به دو دسته تقسیم می‌شوند: اپتیکال و الکترونیک. در گوشی Pixel 2، از هر دوی این لرزشگیرها بهره گرفته شده است. اما این لرزشگیرها چگونه در کنار هم کار می‌کنند. پاسخ گوگل این است: هوش مصنوعی!

مسئله ابتدایی، هماهنگی میان ژیروسکوپ و لرزشگیر اپتیکال گوشی است. با ایجاد هماهنگی میان این دو بخش، گوشی شما متوجه وضعیت قرار گرفتن گوشی در دست شما می‌شود. اما قسمت جالب ماجرا این است که در چنین شرایطی، گوشی شما با شناسایی سوژه، مسیر حرکت شما به سمت آن را تشخیص می‌دهد و با توجه به الگوریتم‌های خاصی که برای آن در نظر گرفته شده، می‌تواند حدس بزند که شما قرار است گوشی را به چه نحوی جا به جا کنید. در این جا یادگیری ماشینی به کمک لرزشگیر اپتیکال به شما کمک می‌کنند که ویدیویی با کیفیت و بدون لرزش ضبط کنید.

بحث بعدی، تکان‌های ناگهانی و شدید است. یادگیری ماشینی پیکسل 2 در چنین مواردی بخش‌هایی که به صورت ناخواسته وارد کادر شده‌اند را قطع (crop) می‌کند. این گوشی توانایی این را دارد که تصاویری که به صورت معمول تار و یا مات می‌شوند را به کمک الگوریتم‌های مخصوص وسرعت و قدرت پردازش بالا، بسیار واضح ضبط کند. به این ترتیب، گوگل با بهره‌گیری هوشمندانه از یادگیری ماشینی و با تلفیق لرزشگیرهای اپتیکال و الکترونیکی، می‌تواند جلوی تار شدن ویدیوها را بگیرد و کاری کند که حتا در حین دویدن بتوانید فیلم‌هایی بدون لرزش ضبط کنید.

گفتنی است که گوشی‌های خانواده پیکسل 2 گوگل، به لطف همین امکانات فوق‌العاده، از دید DxO که معتبرترین سازمان امتیازدهی به دوربین‌ها است، در بین گوشی‌های هوشمند حائز عنوان بهترین دوربین فیلمبرداری شده است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟