راهنمای خرید: آیا بهترین گوشی بازار بهترین انتخاب برای شماست؟
بهترین گوشی‌ها در حوزه‌های مختلف کدامند؟
سرعت پیشرفت تکنولوژی به قدری بالا رفته است که اکثر شرکت‌های سازنده گوشی هوشمند، در هر سال اقدام به معرفی چند گوشی پرچم‌دار می‌کنند تا در آن‌ها از آخرین امکانات روز استفاده کنند. در این میان، انتخاب بهترین گوشی بسیار سخت است. شاید بهترین گوشی برای ما لزوما بهترین گوشی موجود بازار یا جدیدترین آن‌ها نباشد. در این متن به بررسی موارد استفاده کاربران از گوشی‌های هوشمند می‌پردازیم و به تفکیک آن، بهترین گوشی در هر زمینه را معرفی می‌کنیم. با سایت شبکه همراه شوید.

1606683296_1_0.gif

بهترین گوشی برای عموم استفاده‌ها: گوشی‌های سری iPhone 8 و Samsung Galaxy S8

گوشی‌های Samsung Galay S8 و iPhone 8 از لحاظ پردازش بسیار قدرتمندند و در اجرای هیچ بازی و نرم‌افزاری ضعف ندارند. البته در آزمون‌های فنی عملکرد آیفون 8 بهتر از گلکسی اس 8 است؛ اما در استفاده عادی این تفاوت چندان مشهود نیست. از منظر زیباشناسی، گوشی سامسونگ از طراحی زیباتری نسبت به آیفون 8 برخوردار است. نمایشگر گلکسی S8 هم با داشتن ابعاد بزرگتر و تراکم پیکسلی بیشتر، بهتر از iPhone 8 است. در بخش عکاسی، می‌توان گفت که عملکرد دو گوشی تقریبا برابر است؛ اما همچنان کفه ترازو کمی به سمت محصول سامسونگ سنگینی می‌کند.

در میان Galaxy S8 Plus و iPhone 8 Plus نیز رقابت بسیار تنگاتنگ است. قدرت پردازش آیفون از سامسونگ بیشتر است، اما سامسونگ هم گوشی بسیار توانمندی است. طراحی سامسونگ نسبت به اپل مدرن‌تر است و باتری قوی‌تری دارد؛ اما دوربین دوگانه 8 پلاس در بخش عکاسی عملکرد بهتری نسبت به S8 پلاس دارد. به لطف پردازنده قدرتمندتر iPhone 8 Plus، امکاناتی از قبیل تصویربرداری حرکت آهسته قدرتمند و اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده در دسترس کاربر است؛ چیزهایی که در Galaxy S8 Plus آن‌ها را یا نمی‌بینیم، یا نسخه‌های ضعیفتری از آن را می‌بینیم.

مطلب پیشنهادی

گلکسی اس 8 بخریم یا اس 8 پلاس؟
کدام نسخه از پرچمدار سامسونگ انتخاب بهتری است؟

انتخاب بین این دو گوشی کار سختی است و نمی‌توان هیچ‌کدام را مطلقا بهتر از دیگری دانست. 

مطلب پیشنهادی

یک پلاس و این همه غوغا؟ مقایسه‌ آیفون 8 و 8 پلاس

بهترین فبلت: Samsung Galaxy Note 8

نمایشگر این گوشی یکی از بهترین نمایشگرها تا به امروز است. این صفحه نمایش 6.3 اینچی مبتنی بر یکی پنل Super AMOLED است و تراکم پیکسلی بسیار بالایی دارد. طراحی گلکسی نوت 8 به نحوی است که با وجود داشتن نمایشگر بزرگ، کاربری فیزیکی آن آسان و لذتبخش باشد. دوربین این فبلت عملکردی عالی دارد و در مبحث پردازش و باتری هم جزو قدرتمندترین گوشی‌های موجود در بازار به حساب می‌آید. در مجموع این گوشی تفاوت چندانی با Galaxy S8 Plus ندارد؛ اما مهمترین شاخصه آن، بهره‌مندی از S Pen است که حساب آن را از سایر گوشی‌های موجود در بازار جدا می‌کند.

مطلب پیشنهادی

همه چیز در باره گلکسی نوت 8 سامسونگ + عکس
فبلت جدید سامسونگ چه مشخصه‌های جدیدی دارد؟

بهترین گوشی برای عشق موزیک‌ها: LG V30

هرچند عملکرد اسپیکر این گوشی کاملا معمولی است و نسبت به سایر گوشی‌های هم‌رده خود چیز بیشتری برای ارائه ندارد؛ اما وقتی هدست آن را امتحان کنید، متوجه تفاوت فاحش کیفیت پخش موسیقی در این گوشی با سایر گوشی‌ها خواهید شد. هدست به کار رفته در پک اال‌جی وی 30 از نوع Quad DAC است که کمک می‌کند صدا بلندتر و واضح‌تر از همیشه به پرده گوش شما بوسه بزند. در بخش نرم‌افزاری هم خواهید دید که پخش‌کننده موسیقی این گوشی برای حرفه‌ای‌ها طراحی شده و با داشتن پروفایل‌های صوتی خاص، هر کسی که به شنیدن موسیقی به صورت حرفه‌ای علاقه دارد را به وجد می‌آورد. البته موسیقی تنها دلیل قرار گرفتن این گوشی در این لیست نیست. امکانات ضبط ویدیو در این گوشی به حدی است که علاقه‌مندان آماتور فیلم‌سازی را کاملا راضی کند. قدرت پردازش و کیفیت ساخت بالا نیز از دیگر عوامل جذابیت این گوشی هستند.

مطلب پیشنهادی

گلکسی نوت 8، آیفون 7 پلاس یا ال‌جی وی 30؟ راهنمای خرید + عکس

بهترین گوشی در زمینه عکاسی: Google Pixel 2

گوگل پیکسل 2 و گوگل پیکسل 2 اکس ال در زمینه عکاسی امکانات مشابهی دارند. این سری گوشی‌ها با به‌کارگیری دوربین 12.2 مگاپیکسلی؛ تراشه اختصاصی Pixel Visual Core و سامانه تلفیقی لرزشگیر اپتیکال و لرزشگیر الکترونیکی، بهترین گزینه برای عکاسی و فیلمبرداری محسوب می‌شوند. قدرت پردازش بالا، باتری قوی و کیفیت ساخت عالی سایر دلایل ما برای قرار دادن گوشی‌های سری Pixel 2 در این لیست هستند.

بهترین گوشی در زمینه عمر باتری: Huawei Mate 10 Pro

باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی این گوشی به کمک تراشه هوشمند و بهینه Kirin 970 و نمایشگر AMOLED به کار رفته روی این گوشی، به شما کمک می‌کند برای مدتی طولانی‌تر از سایر پرچم‌داران بتوانید از این گوشی استفاده کنید. اما باتری تنها نقطه قوت این گوشی نیست؛ بلکه مهم‌ترین مسئله در این گوشی، یادگیری ماشینی پیشرفته و هوش مصنوعی قوی‌ آن است. میت 10 پرو همچنین در بحث کیفیت ساخت و عکاسی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

مطلب پیشنهادی

راهنمای خرید بهترین گوشی‌ با قیمت بالاتر از 2.5 میلیون (آبان 96)
با بودجه بیش از 2.5 میلیون چه گوشی بخریم؟

سایر گزینه‌ها

بازار در رده پرچم‌داران پر از محصولات مختلف است که هر کدام از آن‌ها توانایی‌های خاص خودش را دارد و ما در این بخش قصد معرفی چند گوشی دیگر را داریم که با وجود این که گوشی‌های کاملی هستند و در تمام موارد عملکرد مناسبی دارند؛ اما نتوانسته‌اند ما را متقاعد کنند که از آن‌ها در هیچ زمینه‌ای به عنوان بهترین گوشی یاد کنیم. این گوشی‌های ارزشمند عبارتند از:

iPhone X

تراشه قدرتمند A11 Bionic، دوربین عالی 12 مگاپیکسلی، بدنه شیشه‌ای با کیفیت و ده‌ها دلیل دیگر برای خرید این گوشی وجود دارد؛ اما در مجموع، با توجه به قیمت آیفون 10 نمی‌توانیم آن را در هیچ زمینه‌ای بهترین گوشی بازار بدانیم. قدرت پردازش این گوشی مشابه iPhone 8 ، دوربین آن مشابه iPhone 8 Plus است. تغییر ظاهری و اضافه شدن چیزهایی مثل Face ID نمی‌تواند باعث شود باتری نه‌چندان قدرتمند و بدنه شکننده آن را فراموش کنیم. بدون شک iPhone X گوشی بسیار خوبی است، اما با پوزش از طرفداران اپل، در هیچ زمینه‌ای بهترین نیست.

Xiaomi Mi 6

اگر قصد ندارید هزینه زیادی برای خرید یک گوشی پرچم‌دار بکنید و از طرفی می‌خواهید از امکانات پردازشی تراشه قدرتمند Snapdragon 835 بهره‌مند شوید، شیائومی می 6 بهترین انتخاب است. این پرچم‌دار امکانات بسیار خوبی دارد و با توجه به قیمت کمتر آن نسبت به سایر رقبا، ارزش خرید بسیار بالایی دارد. اما نمایشگر 5.15 اینچی آن نمی‌تواند برای همه محبوب باشد. نقطه ضعف بزرگ آن هم نداشتن مقاومت بالا در برابر آب است.

مطلب پیشنهادی

 دو گوشی و یک لپ‌تاپ جدید از شیائومی + عکس
می میکس 2، می نوت 3 و می نوت‌بوک پرو،

جمع‌بندی

انتخاب از بین گوشی‌های پرچم‌دار معمولا بنا به علاقه خریدار به یک برند خاص صورت می‌گیرد؛ اما پیشنهاد ما این است که اگر قصد خرید یک پرچم‌دار دارید، بنا به نیاز و کاربری مد نظرتان اقدام به خرید کنید؛ نه صرفا برند آن محصول. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟