کدام نسخه از پرچمدار سامسونگ انتخاب بهتری است؟
گلکسی اس 8 بخریم یا اس 8 پلاس؟
به‌زودی عرضه رسمی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس در ایران آغاز می‌شود، بنابراین عده بسیار زیادی از کاربران درگیر انتخاب بهتر میان این دو پرچمدار اندرویدی خواهند شد. اگر شما هم در انتخاب یکی از این محصول دچار شک و تردید شده‌اید، این مقاله اختصاصی را از دست ندهید. به نظر شما خرید گلکسی اس 8 انتخاب بهتری است یا گلکسی اس 8 پلاس؟ با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

مقدمه

سامسونگ به تازگی از دو پرچمدار جدیدش رونمایی کرد. پیش فروش گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس چندی پیش آغاز شد و استقبال کاربران از این امر پرشور بود. بنابراین در آینده نزدیک شاهد عرضه رسمی و گسترده دو اسمارتفون مذکور خواهیم بود. علیرغم اینکه برخی افراد انتخاب قطعی خود را مبنی بر خرید اس 8 یا اس 8 پلاس انجام داده‌اند، برخی دیگر از آن‌ها هنوز در شک و تردید هستند!

به بیان دیگر عده کثیری از کاربران هنوز درگیر این سوال هستند که خرید کدام نسخه از پرچمداران سامسونگ برایشان انتخاب بهتری است؟ آیا بهتر است گلکسی اس 8 را بخرند یا گلکسی اس 8 پلاس را؟ اگر شما هم از این دسته کاربران هستید، نباید این مقاله اختصاصی را از دست دهید. در این مقاله قصد داری تا به نوعی مشخص کنیم با توجه به نیازهایتان کدام یک از دو اسمارتفون مذکور برایتان انتخاب بهتری محسوب می‌شوند. با سایت شبکه همراه باشید.

مطلب پیشنهادی

ال‌جی وی 30 بخریم یا گلکسی اس 8 سامسونگ؟ + عکس
مقایسه مختصر دو پرچمدار کره‌ای

قابلیت‌های مشابه گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس

قدرت عملکرد و پردازش

گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس هر دو از تراشه، رم و حافظه داخلی یکسانی بهره می‌برند. از نظر تراشه هر دو محصول مذکور شامل دو نسخه مختلف می‌شوند که به ترتیب با تراشه‌های اسنپدراگون 835 کوالکام و اگزینوس 8895 سامسونگ روانه بازار شده‌اند. نسخه‌ای از این دو گوشی که در شرایط عادی در بازار کشورمان قادر به خرید آن هستید، نسخه مجهز به اگزینوس 8895 سامسونگ است.

همچنین هر دو اسمارتفون نام برده شده از رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی بهره می‌برند و از اتصال رم میکرو SD به منظور افزایش فضای ذخیره‌سازی اطلاعات پشتیبانی می‌کنند. بنابراین تفاوتی میان قدرت عملکرد گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس وجود ندارد و دو محصول نام برده شده از این نظر بازده یکسانی نخواهند داشت.

مطلب پیشنهادی

گلکسی اس 8 سامسونگ بخریم یا آیفون 7 اپل؟
دلایل قانع‌کننده برای خرید گلکسی اس 8 به جای آیفون 7

طراحی ضد آب، جنس بدنه

هر دو گوشی هوشمند مذکور از استاندارد ضد آب و ضد گرد و غبار IP68 بهره می‌برند، بنابراین می‌توانند تا مدت زمان 30 دقیقه در عمق 1.5 متری از آب دوام داشته باشند. همچنین بدنه هر دو گوشی به سبک یکسانی ساخته شده و توسط شیشه گوریلاگلس 5 از پنل پشتی آن‌ها محافظه می‌شود. همچنین سبک طراحی هر دو گوشی مورد نظر هم کاملا یکسان است.

مطلب پیشنهادی

۱۰ آموزش جذاب و بسیار مفید اندروید

قابلیت‌ها و ویژگی‌های عملکردی

گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس از نظر کارایی و قابلیت‌ هیچ تفاوتی نسبت به یکدیگر ندارند. هر دو اسمارتفون مذکور از قابلیت تاچ سه بعدی (3D Touch)، شارژ سریع، شارژ بی‌سیم، نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) و سامسونگ پی (Samsung Pay) پشتیبانی به عمل می‌آورند.

همچنین در هر دو گوشی مذکور اسکنر عنبیه، اسکنر چهره، اسکنر انگشت، سنسور ضربان قلب، دستیار صوتی بیکسبی (Bixby) و غیره ارائه شده است. پس از نظر قابلیت و ویژگی‌های هم دو گوشی هوشمند مذکور هیچ تفاوتی نسبت به یکدیگر ندارند. همچنین سیستم‌عامل اندروید 7.0 نوقا به صورت پیش‌فرض در هر دو اسمارتفون نصب و راه‌اندازی شده است.

مطلب پیشنهادی

 چگونه در اندروید اعلان‌های ازدست رفته را مشاهده کنیم؟
با قابلیت‌های پنهان و جالب گوشی اندرویدتان آشنا شوید

دوربین

هر دو گوشی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس به دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی یا دیافراگم F/1.7 و چراغ فلش LED مجهز هستند. دوربین سلفی این دو اسمارت‌فون هم 8 مگاپیکسلی است. بنابراین دوربین اصلی و سلفی گلکسی اس 8 با دوربین اصلی و سلفی گلکسی اس 8 پلاس هیچ تفاوتی ندارد.

مطلب پیشنهادی

جالب‌ترین ترفندهای مخفی گوشی‌های iOS
بخش اول: با قابلیت‌های پنهان و جالب گوشی آیفونتان آشنا شوید

تفاوت‌های گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس

ابعاد و وزن

اگر به وزن و ابعاد گوشی اهمیت می‌دهید، باید در انتخاب گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس دقت کنید. گلکسی اس 8 سامسونگ ابعاد 8 در 68.1 در 148.9 میلیمتر را ارائه می‌کند اما ابعاد گلکسی اس 8 پلاس 8.1 در 73.4 در 159.5 میلیمتر است. همچنین وزن این دو گوشی به ترتیب برابر با 155 و 173 گرم خواهد بود. بنابراین اگر چندان علاقه‌ای نسبت به در دست گرفتن اسمارت‌فون‌های با ابعاد بزرگ‌ ندارید، گلکسی اس 8 برایتان انتخاب بهتری محسوب می‌شود.

مطلب پیشنهادی

چرا سیستم‌عامل اندروید از iOS بهتر است؟
دلایل قانع‌کننده‌ای که اقتدار اندروید در مقایسه با iOS را اثبات می‌کنند!

اندازه صفحه‌نمایش

مسئله بعدی که در انتخاب گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس باید حتما به آن توجه کنید، مربوط به اندازه صفحه‌نمایش می‌شود. این مسئله اصلی‌ترین تفاوت میان این دو محصول را در بر می‌گیرد. گلکسی اس 8 به صفحه نمایشی 5.8 اینچی تجهیز شده است، اما صفحه‌نمایش گلکسی اس 8 پلاس یک نمایشگر 6.2 اینچی است.

با توجه به وضوح تصویری یکسانی که برای صفحه‌نمایش هر دو گوشی در نظر گرفته شده، جای تعجبی ندارد که تراکم پیکسلی گلکسی اس 8 از اس 8 پلاس بیشتر باشد. با این حال تراکم پیکسلی هر دو محصول به قدری بالا است که کیفیت عالی را ارائه می‌کند. توصیه ما اینطور است که اگر تمایلی نسبت به داشتن اسمارت‌فون‌های ما نمایشگر بزرگ ندارید، گلکسی اس 8 سامسونگ را خریداری کنید.

اما اگر از افرادی هستید که دائما به وب‌گردی و تماشای ویدئو می‌پردازید، مطمئنا نمایشگر بزرگ‌تر گلکسی اس 8 پلاس تجربه جالب‌تری را برایتان به ارمغان می‌آورد. پس اصلی‌ترین موضوعی که باید پیش از انتخاب این دو گوشی تصمیم قطعی خود را در مورد آن بگیرید، همین مسئله است.

ظرفیت باتری

تفاوت بعدی دو اسمارت‌فون مد نظر با ظرفیت باتری آن‌ها ارتباط دارد. باتری گلکسی اس 8 پلاس ظرفیت 3500 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند، اما گلکسی اس 8 از یک باتری 3000 میلی آمپر ساعتی بهره‌مند است. پس از نظر تئوری ظرفیت باتری اس 8 پلاس بیشتر از اس 8 است، اما در نظر داشته باشید که با توجه به ابعاد بزرگ‌تر صفحه نمایش گلکسی اس 8 پلاس نمی‌توانیم مدعی شویم که باتری این محصول در عمل توان شارژدهی بهتری را ارائه خواهد کرد!

برای درک این مسئله باید برای تصمیم‌گیری قطعی در این زمینه به بنچمارک‌های عملی روی آوریم که بعد از عرضه این دو اسمارت‌فون و انجام تست‌های مورد نیاز منتشر می‌شوند. پیش‌بینی ما به این صورت است که در عمل باتری هر دو گوشی مورد نظر بازده نسبتا یکسانی داشته باشند، اما از نظر تئوری باتری اس 8 پلاس ظرفیت بیشتری نسبت به اس 8 دارد.

مطلب پیشنهادی

دانلود کنید: دنیایی از تصاویر پس‌زمینه جذاب موبایل
با تماشاکده بهترین تصاویر و رنگ‌ها را انتخاب کنید

قیمت

مسئله قیمت هم عامل دیگری است که باید آن را در نظر بگیرید. پیش‌فروش گلکسی اس 8 با قیمت 2،880،000 تومان انجام شد و گلکسی اس 8 پلاس با قیمت 3،180،000 تومان پیش‌فروش گردید. بنابراین حداقل در شرایط پیش‌فروش، گلکسی اس 8 پلاس 300،000 تومان از اس 8 گران‌تر بوده است. مطمئنا این روند در زمان عرضه این دو اسمارتفون هم حفظ می‌شود. اگر فکر می‌کنید که این مبلغ ارزش تفاوت‌های ناچیز مابین دو گوشی مذکور را ندارد، پس در انتخاب گلکسی اس 8 شک نکنید.

کلام آخر

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به مرور مختصر و سریع تفاوت‌ها و شباهت‌های گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس سامسونگ پرداختیم. با شناخت این موارد می‌توانید انتخاب بهتر و آگاهانه‌تری را مابین این دو اسمارتفون داشته باشید. به نظر شما گلکسی اس 8 انتخاب بهتری است یا گلکسی اس 8 پلاس؟

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟