ترفندهای ویندوز ۱۰
برای افزایش سرعت ویندوز ۱۰؛ این ده مطلب را بخوانید!
ویندوز ۱۰ هم سریع است هم کند؛ هم بهینه‌شده است هم نیاز به سفارشی‌سازی دارد. خوش‌بختانه انعطاف‌پذیری ویندوز ۱۰ نسبت به نسخه‌های دیگر ویندوز بسیار بهتر است و هر کاربری می‌تواند با یک سری ترفندها ویندوز ۱۰ اختصاصی خودش را بسازد یا با غیرفعال کردن برخی ویژگی‌ها، سرعت ویندوز را چندین برابر کند.

1606683296_1_0.gif

ده ترفند افزایش سرعت ویندوز 10

همان‌طور که سخت‌افزارهای کامپیوترها نیز هر روز بهبود پیدا می‌کنند، نرم‌افزارها نیز در این زمینه استثنا ندارند و یکی از این نرم‌افزارها نیز طبیعتا سیستم‌عامل و البته ویندوز 10 است. سیستم‌عاملی که امروز با اقبال بسیار زیادی روبرو شده است. باید گفت که برای بسیاری از کاربرانی که به ناگاه سیستم‌عامل خود را از ویندوز 7 به ویندوز 10 به روز کرده‌اند؛ شاید دانستن مواردی که باعث شود تا بتوانند سرعت کامپیوتر خود را بالاتر ببرند خوشحال کننده باشد.

با این ۶ کلید میان‌بر در ویندوز ۱۰ سریع‌تر کار کنید

آیا می‌‌دانستید در ویندوز 10 هم مانند سیستم‌عامل‌های قبلی مایکروسافت تعداد زیادی میان‌برهای صفحه کلید برای استفاده کاربران در دسترس است؟

چگونه سرعت شروع به کار ویندوز ۱۰ را افزایش دهیم

اگر از یک دیسک حالت جامد (SSD) برای نصب و بارگذاری سریع ویندوز 10 استفاده می‎کنید، احتمالا این موضوع را نمی‎دانید که با غیرفعال كردن قابلیت تاخیر شروع به کار که ویندوز برای جلوگیری از فشار و اعمال بار سنگین به سخت‌افزار و بهبود عملکرد سیستم از آن استفاده می‎کند، می‎توانید این فرآيند را از این هم سریع‎تر انجام دهید.

آموزش افزایش سرعت ویندوز 10 با غیرفعال کردن انیمیشن‌های پنجره‌ها

مایکروسافت درست مثل نسخه‌های قبلی ویندوز، ویندوز 10 را هم پر از انیمیشن کرده تا حسی روان‌تر و کاربر پسندتر به آن ببخشد. این انیمیشن‌ها در کل خوب‌اند، مگر آن‌که از یک کامپیوتر قدیمی، مخصوصا از دستگاه‌هایی که با هارد درایو کار می‌کنند، استفاده کنید.

چگونه از دست پنجره‌های تقاضای بازخورد ویندوز 10 خلاص شویم

مایکروسافت می‌خواهد از میزان رضایت شما از ویندوز 10 مطلع شود. در حقیقت گویا تا مایکروسافت از فیدبک یا بازخورد کاربر اطلاع پیدا نکند دست بردار نیست. در این مقاله راهکاری برای رهایی از این موضوع پیش پای‌تان می‌گذاریم.

چگونه آیکون‎های مورد نظر خود را به ویندوز 10 اضافه کنیم

اگر شما هم به شکل و شمایل نسخه‎های قبلی ویندوز عادت کرده‎اید و مایل هستید به عنوان مثال آیکون This PC ویندوز 10 خود را به همان شكل سابق My Computer تغییر دهید، به راحتی می‎توانید این کار را با اضافه کردن آیکون به مجموعه آیکون‎های دسکتاپ ویندوز 10 انجام دهید.

روش‌هایی برای افزایش شارژ باطری لپ‌تاپ در ویندوز 10

مهم نیست لپ‌تاپ خود را به ویندوز 10 ارتقا داده‌اید یا دستگاه جدیدی خریداری کرده‌اید؛ بدون شک علاقه دارید تا باطری دستگاه شما بیشترین کارایی را در اختیار شما قرار دهد. سیستم‌عامل جدید و تازه نفس مایکروسافت مجهز به یک ویژگی جدید محافظ باطری است.

آموزش اشتراک‌گذاری سریع فایل‌ها در ویندوز ۱۰

همه ما تصاویر زیبا و منحصر به فردی در کامپیوتر خود داریم. در اغلب موارد تمایل داریم این تصاویر زیبا را با کاربرانی که در شبکه‌های اجتماعی قرار دارند به اشترک قرار دهیم. خوشبختانه ویندوز 10 این امکان را به ساده‌ترین شکل ممکن در اختیار کاربران قرار داده است. در نتیجه زمانی که این قابلیت در اختیارمان قرار دارد چرا نباید از آن استفاده کنیم؟

ترفندهایی برای کنترل به‌روزرسانی‌های ویندوز ۱۰

دریافت اجباری یا غیرمنتظره به‎روزرسانی نرم‌افزارهای ویندوز می‎تواند آزاردهنده باشد. فرض کنید شما در سالن انتظار فرودگاه تصمیم می‎گیرید کمی‎ از لپ‎تاپ خود استفاده کنید و بعد از اعلام شماره پرواز در حالی که مشغول شات داون کردن دستگاه هستید با پیغام اجباری «کامپیوتر خود را خاموش نکنید» مواجه می‎شوید که ویندوز در زمانی نامناسب اصرار به نصب یک نسخه به‎روزرسانی دارد.

نفوذ به قلب ویندوز با دستکاری رجیستری

نرم‌افزارهای بزرگ و پر‌مخاطب، به روش‌های مختلفی اجازه سفارشی‌سازی را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند. این خاصیت، در مورد سیستم‌عامل‌ها بیش از دیگر نرم‌افزارهاست. در میان سیستم‌عامل‌های رایجی که این روزها مورد استفاده کاربران و سازمان‌ها قرار دارد، ویندوز از جایگاه قابل قبولی برخوردار است.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟