نشاط سابق را به گوگل کروم بازگردانيد
چگونه بدون نصب مجدد مشکلات کروم را رفع و سرعت آن را افزایش دهیم
مرورگر کروم قدرتمند شما برای اولین بار آن گونه كه باید مثل گذشته کار نمی‎کند و شما هم علت آن را نمی‎دانید. آیا گوگل را مقصر می‎دانید و به سراغ یک مرورگر دیگر می‎روید تا از دست مشکلات راحت شوید؟ به این سرعت تصمیم نگیرید، دردسر ریست کردن یک مرورگر خیلی کمتر از انتخاب سایر راه‌حل‎ها است و می‎تواند تمام مشکلات شما را برطرف کند. همچنین تمام بوکمارک‎ها و اطلاعات شما نیز محفوظ باقی خواهد ماند.

1606683296_1_0.gif

ساده‎ترين کاری که برای رفع مشکلات یک مرورگر وب می‎توان انجام داد، ریست آن است. اما ریست کردن یک مرورگر چه کاری انجام می‎دهد؟

مطلب پیشنهادی

چگونه جی‌میل را از اپلیکیشن‌های مخرب پاک‌سازی کنیم

اولین چیزی که باید بدانید این است که کروم یک مرورگر وب قدرتمند و باثبات است. اما به مرور زمان شما ممکن است متوجه تغییراتی در کروم شوید و سرعت بالای آن ممکن است کمتر و کمتر شده تا به اندازه‎ای برسد که دیگر آزاردهنده باشد. بعضی اوقات نیز این کاهش سرعت به حدی می‎رسد که مرورگر از کار می‎افتد.

اینها الزاما ایراد خود کروم نیستند. اگر چند وقتی از استفاده شما از کروم می‎گذرد، به احتمال زیاد آن را با انبوهی از افزونه‎ها، کوکی‎ها، داده‎های سایت و چیزهای ریز و درشت دیگر پر کرده‎اید. هر چند در اصل کوکی‎ها و داده‎های کش شده به این منظور ساخته شده‎اند تا شما یک وبگردی سریع را تجربه کنید، اما تعداد بالا و حجم زیاد آنها و همینطور استفاده بیش از اندازه از افزونه‎ها می‎تواند مرورگر را سنگین کرده و عملکرد آن را تضعیف کند. همچنین درست کار نکردن کوکی‎ها و داده‎های کش شده می‎تواند باعث خطای سایت‎ها و خود مرورگر شود. حتی ممکن است با آلوده شدن مرورگر توسط سایت‎های مخرب کل امنیت سیستم شما در معرض خطر قرار گيرد.

شما می‎توانید با طی کردن مرحله به مرحله قابلیت‎های مختلف موجود در کروم سرعت آن را افزایش دهید، اما یک راه بسیار ساده نیز وجود دارد که می‎توانید بدون دردسر حذف و نصب مجدد کروم آن را به وضعیت اول بازگردانيد. انجام این کار با ریست مرورگر امکان‌پذیر خواهد بود. وقتی شما کروم را ریست می‎کنید، این تغییرات رخ می‎دهد:

  • موتور جستجوی داخلی مرورگر به گزينه پیش‌فرض Google.com باز می‎گردد.
  • صفحه اصلی (homepage) و تب‎های پیش فرض آغاز به کار به وضعیت اولیه باز می‎گردد.
  • تنظیمات تب جدید به وضعیت اولیه باز می‎گردد.
  • تب‎های سنجاق شده پاک می‎شوند.
  • تنظیمات محتوا (مثل سایت‎هایی که شما اجازه دسترسي به وبکم خود را برای آنها صادر کرده بودید یا اجازه نمایش پاپ آپ را به آنها داده بودید) پاک خواهد شد.
  • تمام کوکی‎ها و داده‎های سایت پاک می‎شوند.
  • تمام افزونه‎ها و تم‎ها به وضعیت پیش فرض درآمده و غیرفعال می‎شوند (حذف نخواهند شد).

هر چیز دیگری مثل بوکمارک‎های شما، تاریخچه مرورگر و کلمات عبور ذخيره شده در پروفایل کاربری کروم شما محفوظ باقی خواهد ماند. ممکن است سوال کنید چنین قابلیتی در عمل چه فایده‎ای خواهد داشت؟ به عنوان مثال فرض کنید قصد داریم از سایت Instapaper استفاده کنیم. بعد از ریست کروم، کوکی حاوی اطلاعات لاگین شما به سایت Instapaper حذف خواهد شد، بنابراین شما باید مجددا به این سایت لاگین کنید. افزونه مرورگر غیرفعال خواهد شد، بنابراین، شما باید با مراجعه به بخش Settings آن را دوباره فعال کنید. اگر در نوار ابزار خود سایت Instapaper را بوکمارک کرده باشید، بعد از ری‎ست همچنان در جای خود باقی خواهد ماند زیرا بوکمارک‎ها بدون تغییر باقی می‎مانند. علاوه بر این هر مقاله خبری را که شما در حساب کاربری Instapaper خود بازدید کرده بودید همچنان در تاریخچه مرورگر شما باقی می‎ماند. اگر چه ممکن است با ری‎ست کردن مرورگر چنین تغییرات جزئی به وجود آید، اما بازیابی کروم به وضعیت اول و رها شدن از دست زواید ارزش این کار را دارد.

چگونه کروم را ریست کنیم

ریست کردن کروم کار راحتی است. تنها کافی است روی دکمه منوی موجود در گوشه سمت راست بالای پنجره مرورگر کلیک کرده و گزینه Settings را انتخاب کنید.

در پایین صفحه Settings روی لینک Show advanced settings کلیک کنید.

حالا به پایین صفحه settings گسترش یافته حرکت کنید تا به انتهای آن برسید. سپس روی دکمه Reset settings کلیک کنید.

و در نهایت روی دکمه reset پنجره دریافت تاییدیه کلیک کنید تا این کار انجام شود.

بعد از این که فرآیند ریست به اتمام رسید، به لطف حذف زواید موجود در آن کروم مثل روز اول سرحال و پرسرعت آماده خدمت گذاری مجدد به شما است. حالا می‎توانید با مراجعه به منوی Extensions افزونه‎های غیرفعالی را که قصد استفاده مجدد از آن را دارید دوباره فعال کنید. توجه داشته باشید که بهتر است افزونه‎هایی را که از آنها به ندرت استفاده می‎کنید، دوباره غیرفعال كنيد.

اگرچه ریست یک روش ایده‎ال برای رها شدن از بسیاری از مشکلات مربوط به مرورگر شما است. اما زمان‎هایی هست که ریست هم مشکلات کم شدن سرعت و رفتارهای عجيب مرورگر وب را برطرف نمی‎کند. اگر بعد از ریست کروم مشکلات شما برطرف نشد، ما به شما توصیه می‎کنیم ابزار رسمی‎ پاکسازی گوگل کروم را دانلود و اجرا كنيد. تا تمام آگهی‌افزارها و زوایدی که با ریست معمولی باقی می‎مانند، حذف شوند. 

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟