گوگل میت چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟
گوگل میت (Google Meet) یک سرویس ویدئو کنفرانس و تماس تصویری آنلاین است که توسط شرکت گوگل ارائه شده است. با استفاده از گوگل میت می‌توانید با دوستان، همکاران و خانواده خود در هر نقطه‌ای از جهان به صورت آنلاین تماس بگیرید و با آن‌ها صحبت کنید. این سرویس برای کاربران سرویس جیمیل (Gmail) و Google Workspace که قبلا به نام G Suite شناخته می‌شد، به صورت رایگان در دسترس است. در ضمن، گوگل میت امکاناتی مانند اشتراک‌‌گذاری صفحه، ارسال پیام و ضبط تماس را نیز فراهم می‌کند. در این مقاله با نحوه استفاده از گوگل میت، قابلیت‌های امنیتی و ده‌ها نکات مفیدی که هنگام کار با آن باید در مورد آن‌ها اطلاع داشته باشید آشنا خواهید شد.

1606683296_1_0.gif

چگونه از گوگل میت استفاده کنیم؟

برای استفاده از گوگل میت کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  1.  وارد سایت گوگل میت شوید. برای ورود به سایت Google Meet می‌توانید از طریق مرورگر وب خود آدرس meet.google.com بروید.
  2. وارد حساب گوگلی خود شوید. به بیان دقیق‌تر برای استفاده از گوگل میت نیاز است که با حساب گوگل خود وارد شوید. برای ورود، باید ایمیل و رمز عبور خود را وارد کنید یا اگر قبلا وارد شده‌اید، برای ورود به صفحه اصلی گوگل میت روی آن کلیک کنید.
  3. برای شروع تماس، یک جلسه جدید ایجاد کنید: برای ایجاد جلسه جدید، بر روی دکمه "شروع جلسه جدید" کلیک کنید. سپس یک نام برای جلسه خود انتخاب کنید و بر روی دکمه "شروع" کلیک کنید.
  4. در مرحله بعد باید از افراد دعوت کنید. برای دعوت از افراد به جلسه خود، می‌توانید لینک جلسه را برای آن‌ها ارسال کنید یا آن‌ها را با استفاده از آدرس ایمیل خود به جلسه دعوت کنید.
  5. برای شرکت در جلسه، می‌توانید روی دکمه "پیوستن به جلسه" کلیک کنید و سپس نام خود را وارد کنید. سپس از دوربین و میکروفون لپ‌تاپ خود استفاده کنید تا بتوانید با بقیه اعضای جلسه به صورت تصویری و صوتی صحبت کنید.
  6.  گوگل میت دارای قابلیت‌های مختلفی مانند تبادل پیام، اشتراک‌گذاری صفحه و ضبط تماس است که می‌توانید از آن‌ها برای بهبود تجربه خود در جلسه استفاده کنید.

اگر مراحل فوق را پشت سر بگذارید، می‌توانید به راحتی از گوگل میت برای برقراری تماس‌های تصویری و ویدئویی استفاده کنید.

آیا گوگل میت برای کاربرانی که از سیستم‌عامل دیگری به جز ویندوز و اندروید استفاده می‌کنند، در دسترس است؟

بله، گوگل میت برای کاربرانی که از سیستم‌عامل دیگری به جز ویندوز و اندروید استفاده می‌کنند نیز در دسترس است. شما می‌توانید با استفاده از مرورگر وب خود به گوگل میت دسترسی پیدا کنید و از امکانات آن استفاده کنید. برای استفاده از گوگل میت در سیستم‌عامل‌های دیگر مانند مک (macOS) و لینوکس (Linux) باید از مرورگرهای وبی مانند گوگل کروم، فایرفاکس و سافاری استفاده کنید. همچنین، گوگل میت در دستگاه‌های iOS و iPadOS نیز در دسترس است و می‌توانید از آن در این سیستم‌عامل‌ها با استفاده از اپلیکیشن گوگل میت استفاده کنید.

آیا برای استفاده از گوگل میت در iOS و iPadOS نیاز به نصب اپلیکیشن دارم؟

برای استفاده از گوگل میت در iOS و iPadOS می‌توانید از اپلیکیشن Google Meet استفاده کنید. برای دانلود و نصب این اپلیکیشن، می‌توانید به App Store بروید و اپلیکیشن Google Meet را جستجو کنید و آن را دانلود و نصب کنید. پس از نصب، می‌توانید با استفاده از حساب کاربری گوگل خود وارد اپلیکیشن Google Meet شوید و با دوستان، همکاران و خانواده خود در هر نقطه‌ای از جهان به صورت آنلاین تماس بگیرید و با آن‌ها صحبت کنید. همچنین، می‌توانید از طریق مرورگر وب خود نیز به گوگل میت دسترسی پیدا کنید و از امکانات آن استفاده کنید، اما استفاده از اپلیکیشن تجربه کاربری بهتری در اختیارتان قرار می‌دهد.

آیا می‌توانم با استفاده از گوگل میت به صورت رایگان تماس بگیرم؟

بله، گوگل میت اجازه می‌دهد به شکل رایگان با همکاران یا آشنایان خود تماس برقرار کنید. برای کاربران جی‌میل و Google Workspace این سرویس به صورت رایگان در دسترس است و می‌توانند تماس‌های تصویری و ویدئویی با دوستان، خانواده و همکاران‌شان برقرار کنند. البته برای استفاده از برخی امکانات اضافی در گوگل میت، مانند ضبط تماس، نیاز به اشتراک‌گذاری برخی اطلاعات وجود دارد که باید از اشتراک‌گذاری این اطلاعات مطمئن شوید و در صورت نیاز هزینه‌های مربوطه را پرداخت کنید.

آیا می‌توانم با گوگل میت به صورت چند نفره تماس بگیرم؟

بله، با استفاده از گوگل میت می‌توانید به صورت چند نفره تماس بگیرید. در واقع، گوگل میت برای برقراری تماس‌های تصویری و ویدئویی تا 100 نفر به صورت همزمان امکان‌پذیر است. رویکرد فوق به شما اجازه می‌دهد با دوستان، خانواده و همکاران خود در هر نقطه‌ای از جهان به صورت آنلاین تماس بگیرید و با آن‌ها صحبت کنید. همچنین، گوگل میت قابلیت‌هایی مانند اشتراک‌گذاری صفحه، ارسال پیغام و ضبط تماس را نیز فراهم می‌کند که می‌تواند برای کاربران بسیار مفید باشد.

آیا برای استفاده از گوگل میت نیاز به حساب گوگل دارم؟

بله، برای استفاده از گوگل میت نیاز به حساب گوگل دارید. به بیان دقیق‌تر، برای استفاده از این سرویس نیاز دارید که یک حساب جیمیل یا Google Workspace داشته باشید. اگر هنوز حساب جیمیل ندارید، بهتر است ابتدا حساب جدیدی بسازید. پس از ساخت حساب، می‌توانید با استفاده از آن وارد گوگل میت شوید و از امکانات آن استفاده کنید. به علاوه، با داشتن یک حساب جیمیل، می‌توانید از سایر خدمات گوگل مانند Google Drive و Google Calendar یا گوگل آ،یس نیز استفاده کنید.

آیا برای استفاده از Google Meet نیاز به نصب برنامه دارم؟

برای استفاده از گوگل میت می‌توانید از طریق مرورگر وب خود به سایت Google Meet بروید و بدون نصب برنامه، از امکانات آن استفاده کنید. اما برای استفاده از برخی قابلیت‌های اضافی مانند ضبط تماس، نیاز به نصب افزونه‌های مرورگر ممکن است باشد. همچنین، برای استفاده از گوگل میت در دستگاه‌های موبایل و تبلت، می‌توانید اپلیکیشن Google Meet را از فروشگاه اپلیکیشن‌های موبایل مربوطه دانلود و نصب کنید. در کل، استفاده از Google Meet به صورت آنلاین از طریق مرورگر وب به صورت پیش‌فرض در دسترس است و نیاز به نصب برنامه ندارید، اما برای استفاده از برخی قابلیت‌های اضافی و یا استفاده در دستگاه‌های موبایل و تبلت، نصب اپلیکیشن لازم است.

آیا Google Meet دارای قابلیت‌های امنیتی است؟

بله، گوگل میت دارای قابلیت‌های امنیتی مختلفی است که در ارتقای امنیت تماس‌های تصویری و ویدئویی کاربران نقش مهمی ایفا می‌کند. برخی از قابلیت‌های امنیتی گوگل میت به شرح زیر هستند:

  1. رمزگذاری نقطه به نقطه: تمام ارتباطات در گوگل میت با استفاده از رمزگذاری نقطه به نقطه انجام می‌شود، که به این معنی است که تنها شما و شخص دیگری که در تماس شما حضور دارد، به تماس دسترسی دارند و هیچ فرد دیگری نمی‌تواند اطلاعات تماس شما را دستکاری، سرقت یا مشاهده کند.
  2.  کنترل ورود به جلسه: با استفاده از قابلیت‌های مانند "دعوت فقط با لینک" و "تأیید ورود به جلسه"، می‌توانید کنترل کنید که کدام افراد می‌توانند به جلسه شما وارد شوند و کدام افراد نه.
  3.  قفل کردن جلسه: با قفل کردن جلسه، می‌توانید جلسه را در هنگام شروع قفل کرده و از ورود افراد ناخواسته به جلسه جلوگیری کنید.
  4.  قابلیت ردیابی: با استفاده از قابلیت ردیابی، می‌توانید از ورود افرادی که به طور ناشناس به جلسه شما وارد شده‌اند، جلوگیری کنید.
  5. حذف شرکت‌کنندگان: با استفاده از قابلیت حذف شرکت‌کنندگان، می‌توانید از حضور افرادی که مزاحمت ایجاد می‌کنند یا حضور آن‌ها غیر ضروری است، ممانعت به عمل آورید.
  6. اعلان‌های امنیتی: گوگل میت دارای اعلان‌های امنیتی است که به شما اجازه می‌دهد تا در صورت ورود افراد ناشناس به جلسه، آگاه شوید و آن‌ها را از جلسه اخراج کنید.

در کل، گوگل میت با دارا بودن این قابلیت‌های امنیتی، به کاربران اجازه می‌دهد تا تماس‌های تصویری و ویدئویی خود را با اطمینان بیشتری برقرار کنند.

آیا گوگل میت دارای قابلیت ضبط تماس‌های تصویری است؟

بله، گوگل میت دارای قابلیت ضبط تماس‌های تصویری است. با استفاده از این قابلیت، می‌توانید تماس‌های تصویری خود را ضبط کرده و در صورت نیاز به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

برای ضبط جلسه در گوگل میت ، می‌توانید از دو روش استفاده کنید:

  1. استفاده از قابلیت ضبط گوگل میت: در هنگامی که در یک جلسه گوگل میت هستید، می‌توانید از قابلیت ضبط استفاده کنید. برای این کار، کافی است که در هنگام آغاز جلسه، روی دکمه "ضبط" کلیک کنید. پس از شروع ضبط، تمامی محتوای تماس شامل تصویر و صدا ضبط خواهد شد. برای متوقف کردن ضبط، بر روی دکمه "توقف ضبط" کلیک کنید.
  2. استفاده از افزونه‌های برای مرورگر: در صورتی که می‌خواهید تماس‌های تصویری خود را به صورت دقیق‌تر و با قابلیت‌های بیشتری ضبط کنید، می‌توانید از افزونه‌های مخصوص مرورگرها مثل Loom و Screencastify استفاده کنید. با نصب و فعال‌سازی این افزونه‌ها، می‌توانید تماس‌های تصویری خود را با کیفیت بالاتر و با قابلیت‌های بیشتری ضبط کنید.

در هر دو روش ذکر شده، پس از پایان تماس، فایل ضبط شده به شما ارائه می‌شود و می‌توانید آن را دانلود و در صورت نیاز به آن دسترسی داشته باشید. با این حال، نباید فراموش کنید که قبل از ضبط تماس، باید از افراد شرکت کننده در جلسه مجوز ضبط را بگیرید و به قوانین حریم خصوصی و قانونی مربوطه رعایت کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟