وب‌سایت‌ سازهای موبایل
 چگونه با گوشی همراه خود یک وب سایت بسازیم؟
از آنجایی که تعداد کاربران موبایل که وب را از طریق موبایل خود مرور می‌کنند هر لحظه افزایش می‌یابد، ساخت و طراحی سایت مخصوص مرورگر موبایل از ضروریات محسوب می‌شود. استفاده از وب سایت موبایل ( به عبارت دیگر استفاده از وب سایتی که از طریق گوشی هوشمند یا تبلت کار می‌کند) سالهاست که رو به افزایش است. در سال 2015 گوگل اعلام کرد که برای اولین بار در تاریخ، افرادی که از طریق دستگاه‌های موبایل جستجو می‌کنند بیشتر از افرادی است که جستجو را از طریق لپ‌تاپ‌ها یا کامپیوترهای دسکتاپ انجام می‌دهند.

1606683296_1_0.gif

 

برخی‌ها فقط از طریق گوشی هوشمند خود به اینترنت متصل می‌شوند و کامپیوتر شخصی ندارند. با وجود این که امکان دسترسی به کامپیوتر شخصی از طریق کتابخانه‌ها و کافی‌نت‌ها وجود دارد، اما نمی‌توانید هر زمانی که لازم است به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

اگر به دنبال راه‌اندازی یک وب سایت موبایل هستید، سرویس‌هایی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم، اپ‌های عملیاتی وب موبایل هستند که به شما اجازه ساخت، انتشار و ویرایش سایت از طریق گوشی همراه را می‌دهند.

بخش جالب و خوب این کار که کاملاً به صورت آنلاین انجام می‌شود، آن استکه کار شما در آن سرویسی که استفاده می‌کنید، ذخیره می‌شود؛ بنابراین اگر لازم است تغییرات جزیی‌تری را در یک کامپیوتر عمومی انجام دهید، می‌توانید وارد اکانت خود شده و به کارتان ادامه دهید.

 وب سایت ساز GoDaddy

وب سایت ساز GoDaddy مستقیماً از وب سایتش  کار می‌کند. آن‌ها تم‌های زیادی دارند که شما می‌توانید آزادانه هر بخش را ویرایش کنید و پیش نمایشی برای نسخه‌های موبایل و دسکتاپی سایت داشته باشید. البته انتظار اختصاصی سازی کامل یا یک تجربه موبایلی استثنایی را نداشته باشید، اما به راحتی می‌توانید با کمی دستکاری و تغییرات، سایت خود را آن گونه که می‌خواهید بسازید.

با ویرایش هر المان می‌توانید سبک (style) را تغییر دهید، بخش‌های جدید به هر صفحه بیافزایید و چندین صفحه را با نوار منو بالایی تنظیم نمایید.

آن‌ها برای بروزرسانی آسان محتوا یک راهکار ساده وبلاگی دارند که می‌تواند در هر صفحه مجزا قرار بگیرد.

وب سایت ساز WordPress

WordPress سلطان وبلاگ‌های آنلاین است، عالی برای سایت‌هایی که به بروزرسانی منظم محتوا نیاز دارند، آن‌ها یک ویرایشگر موبایل هم دارند. تِم پیش فرض ساده و تر و تمیز است اما می‌توان آن را اختصاصی‌سازی یا با یک تِم WordPress دیگر جایگزین کرد. مدیریت صفحه‌ها آسان است و ویرایشگر پست بسیار مناسب اپ موبایل می‌باشد.

انتشار سایت نیز به سادگی صورت می‌گیرد؛ مثلاً تنظیم یک وبلاگ ساده و اجرای آن در کمتر از 10 دقیقه انجام می‌شود.

آن‌ها میزبانی رایگان پایه و یک دامنه .wordpress.com هم ارائه می‌دهند. سایت رایگان با برند WordPress خواهد بود. با خریدن یک پلن این نام تجاری حذف می‌‌گردد و یک دامنه ویژه یا پرمیوم به شما ارائه می‌شود.

وب سایت ساز Weebly

ویرایشگر موبایل Weebly از یک اپ بومی استفاده می‌کند که می‌توانید آن را از App یا گوگل پلی استور دانلود نمایید، و این یعنی شما می‌توانید در حالت آفلاین وب سایت خود را ویرایش کرده و سپس وقتی دوباره آنلاین شدید، تغییرات را منتشر نمایید. تمرکز این ویرایشگر روی تجارت الکترونیک است و برای سایت‌های پایه رایگان می‌باشد، اما اگر می‌خواهید محصولاتی را در وب سایت خود به فروش برسانید، لازم است که پرداخت ماهانه انجام دهید.

 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟