پنج سرویس و ابزار کاربردی
چگونه می‌توانیم فایل‌های صوتی را به فایل‌های متنی تبدیل کنیم؟
نرم‌افزارهای متعددی برای تبدیل متن به گفتار ارائه شده‌اند، اما به دلیل پیچیدگی‌های زیاد تعداد انگشت‌شماری نرم‌افزار و سرویس قدرتمند برای تبدیل صوت به متن ارائه شده است. به لطف پیشرفت‌های انجام شده در زمینه پردازش زبان طبیعی شاهد عرضه نرم‌افزارهای خوبی در این زمینه هستیم. اما در این مقاله با 5 سرویس و نرم‌افزاری آشنا خواهید شد که به شما اجازه می‌دهند فایل‌های صوتی یا صدای موجود در فایل‌های ویدیویی را به متن تبدیل کنید.

1606683296_1_0.gif

1.Bear File Converter

اگر به دنبال یک ابزاری ساده برای تبدیل صوت به متن هستید و در نظر دارید اصوات صوتی ساده‌ای را به معادل متنی آن‌ها تبدیل کنید، پیشنهاد می‌کنیم سرویس Bear File Converter را امتحان کنید. این نرم‌افزار از موتور پردازش‌گر گفتار بایدو یا CMU Sphinx استفاده کرده و قادر است فایل‌های صوتی را به متن تبدیل کنید. این سرویس به شما اجازه می‌دهد تا فایل‌های صوتی با فرمت فایلی mp3 را به فایل‌های متنی تبدیل کرده و همچنین فرمت فایلی WAV، mp3، OGG، AAC وWMV  را به MIDI و فرمت MIDI را به فرمت MP3 تبدیل کنید. البته این سرویس محدود به تبدیل صوت به متن و شما برای تبدیل فرمت فایلی کتاب‌های الکترونیکی، مدل‌های سه بعدی و فایل‌های صوتی به یکدیگر نیز می‌توانید از این سرویس استفاده کنید. توجه داشته باشید که اندازه فایل صوتی که روی این سرویس می‌توانید آپلود کنید نباید بیشتر از 3 مگابایت باشد. لازم به توضیح است، کیفیت تبدیل فایل‌های Mp3 به فایل‌های متنی این سرویس خیلی قوی نیست.

لینک دسترسی: Bear File Converter

 

2. 360Converter

اگر به دنبال گزینه آنلاین بهتری برای تبدیل صوت به متن هستید، سرویس 360Converter گزینه دیگری است. این گزینه یک داشبورد ساده برای تبدیل در اختیارتان قرار می‌دهد. سرویس 360Converter علاوه بر پشتیبانی از فایل‌های صوتی از فایل‌های ویدویی نیز پشتیبانی می‌کند. خروجی این سرویس در فرمت فایلی ورد یا PDF در اختیارتان قرار می‌گیرد. البته این سرویس برای آن‌که همه کاربران بتوانند بدون مشکل از آن استفاده کنند، محدودیت‌هایی اعمال کرده است. این سرویس برای تبدیل‌ سخن‌رانی‌ها به فایل‌های متنی گزینه مناسبی است. شما می‌توانید فایل صوتی خود را از روی کامپیوتر شخصی، آدرس اینترنتی یا سرویس ابری روی این سایت آپلود کنید و سپس گزینه Start Conversion را کلیک کنید. پانل سمت چپ این سرویس به شما اجازه می‌دهد از ابزارهای آنلاین تبدیل دیگری شبیه به تبدیل کتاب‌های الکترونیکی، عکس، ویدیو، متن به ویدیو و اسناد استفاده کنید.

لینک دسترسی: 360Converter

3. Sobolsoft

اگر به دنبال انجام یک کار حرفه‌ای هستید و در نظر دارید یک فایل MP3 را به متن تبدیل کنید، MP3-to-text conversion نرم‌افزار ارائه شده از سوی Sobolsoft گزینه مناسبی است که در مقایسه با سرویس قبل خروجی بهتری در اختیارتان قرار می‌دهد. در این نرم‌افزار خبری از محدودیت زمانی برای فایل‌های صوتی نیست و مهم‌تر از آن اجازه می‌دهد تا روی فایل‌های انتخابی از طریق دکمه Split Option برش زمانی اعمال کنید. خروجی این نرم‌فزار بهتر از گزینه قبل است. البته برای دسترسی به بهترین امکانات این برنامه باید نسخه تجاری آن‌را خریداری کنید.

لینک دسترسی: Sobolsoft

4. InqScribe

افرادی که به دنبال انجام یک کار حرفه‌ای هستند باید از InqScribe استفاده کنند. InqScribe یکی از بهترین نرم‌افزارهای تبدیل صوت به متن است که اجازه می‌دهد فایل‌های ویدویی را نیز به عنوان ورودی انتخاب کنید. جالب آن‌که شما می‌توانید یک فایل ویدویی کامل را در اختیار برنامه قرار دهید تا معادل متن گفتار فیلم را در اختیارتان قرار دهد. این نرم‌افزار به شما اجازه می‌دهد تا فونت، تعداد کلمات، عرض زیرنویس و فریم‌ریت‌های مختلفی را بر پایه ورودی‌های صدا مشخص کنید تا خروجی کار به شکل حرفه‌ای در اختیارتان قرار گیرد. اگر جزء آن گروه از کاربرانی هستید که به زیرنویس کردن فایل‌ها علاقه دارند، گزینه فوق ابزارهای جالبی در اختیارتان قرار می‌دهد.

لینک دسترسی:  InqScribe 2.2.4.262

5. تبدیل گفتار به متن روی گوشی‌های هوشمند

اگر منبع صوتی شما روی دستگاه‌های مختلفی قرار دارد، شما می‌توانید از برنامه‌های استاندارد تبدیل گفتار به متن روی گوشی‌ هوشمند خود استفاده کنید. اگر از یک گوشی اندرویدی استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم نرم‌افزار Speechnotes را آزمایش کنید. Speechnotes از برنامه‌های معروف فروشگاه گوگل پلی است که به لطف عملکرد بالایی که داشته امتیاز بالایی از کاربران دریافت کرده است. این نرم‌افزار به شکل رایگان قابل استفاده بوده و تنها خروجی متنی در اختیارتان قرار می‌دهد.

لینک دسترسی: Speechnotes

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟