به‌اشتراک‌گذاری ساده فایل‌های بزرگ
فایل‌های حجیم را با این پنج ابزار قدرتمند از طریق اینترنت به‌ اشتراک بگذارید
به دنبال آن هستید در کوتاه‌ترین زمان یک فایل را به‌اشتراک قرار دهید؟ برای این منظور پنج سایت رایگان در اختیار شما قرار دارند که بدون نیاز به نصب هیچ‌گونه ابزار خاصی به شما اجازه می‌دهند فایل‌های خود را از طریق وای‌فای یا اینترنت انتقال دهید.

1606683296_1_0.gif

راهکارهای مختلفی برای انتقال فایل‌ها میان کامپیوترها وجود دارد. پیشنهاد اول ما به‌کارگیری ابزار Send Anywhere است که روی همه پلتفرم‌ها کار می‌کند، اما برنامه‌های دیگری نیز وجود دارند که بر مبنای راهکارهای خاص خود عمل کرده و بر مبنای تکنیک‌هایی همچون انتقال نظیر به نظیر فایل‌ها اجازه می‌دهند بدون نیاز به هیچ‌گونه ابزار جانبی فایل‌های خود را به‌اشتراک قرار دهید.

شماره یک، Firefox Send (به‌اشتراک‌گذاری خصوصی و حذف فایل‌ها پس از 24 ساعت)

در عصری که شما می‌خواهید اطمینان حاصل کنید هیچ داده خصوصی روی سرورهای شرکت‌ها ذخیره‌سازی نمی‌شود، راهکار ارائه شده از سوی Firefox Send به این نیاز شما پاسخ می‌دهد. سایت فوق ضمن آن‌که یک راهکار ساده برای به‌اشتراک‌گذاری فایل‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد، بر اصل حفظ حریم خصوصی نیز تاکید خاصی دارد. برای این منظور باید به سایت موردنظر وارد شده، فایل خود را روی آن آپلود کرده و لینک ساخته شده را با دوستان خود به‌اشتراک قرار دهید. فایل‌ها به مدت 24 ساعت برای دانلود روی این سایت قرار می‌گیرند. این سایت به راحتی روی کامپیوترهای دسکتاپ یا موبایل قابل استفاده است. سایت فوق از آن جهت قابل اطمینان است که افرادی که در پس‌زمینه ساخت آن قرار دارند، همان طراحانی هستند که در موزیلا فایرفاکس برای حریم خصوصی کاربران اینترنت ارزش زیادی قائل هستند. توجه داشته باشید که برای بهره‌مندی از این سایت لزومی ندارد از مرورگر فایرفاکس استفاده کنید، این سایت روی مرورگرهای مدرن امروزی قابل استفاده است.

شماره دو، NoFile.io (پیش‌نمایش، رمزگذاری و ذخیره‌سازی روی دراپ‌باکس)

برنامه‌های مختلفی همچون FirFox Send وجود دارند که اجازه می‌دهند فایل‌ها را آپلود کرده و لینک آن‌را با دیگران به‌اشتراک قرار دهید. NoFile نیز از یک الگوی ساده به منظور به‌اشتراک‌گذاری فایل‌ها استفاده کرده، با این حال چند ویژگی بیشتر در اختیار شما قرار می‌دهد تا امنیت اطلاعات شما تامین شود. برای شروع، شما می‌توانید پیش‌نمایش از هر فایلی پیش از دانلود مشاهده کنید. این ویژگی به ویژه در ارتباط با عکس‌ها و ویدیوها مفید است، در نتیجه شما به درستی می‌توانید مشاهده کنید که در حال دانلود چه محتوایی هستید. NoFile همچنین در مدت زمان انتقال، فایل‌ها را رمزگذاری کرده و یک لایه امنیتی مضاعف به آن‌ها اضافه می‌کند. همچنین برای فایل‌های حساس، شما حتا می‌توانید از قابلیت رمزگذاری پیش از آپلود استفاده کنید تا هیچ روباتی نتواند فایل‌ها را پیش از ارسال دانلود کرده و محتوای آن‌ها را بررسی کند. سرانجام اگر تمایلی ندارید تا فایل را دانلود کرده اما دوست دارید آن‌را ذخیره‌سازی کنید، NoFile گزینه‌ای در اختیار شما قرار می‌دهد تا فایل‌ را به شکل مستقیم روی سرویس درا‌پ‌باکس دانلود کرده و در آن‌جا ذخیره‌سازی کنید.

شماره سه، Fastest Fish (انتقال بدون صبر کردن برای آپلود)

بیشتر ابزارهایی که برای انتقال فایل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند شبیه به Firefox Send در ابتدا از شما درخواست می‌کنند تا فایل خود را به‌طور کامل روی سرورهای آن‌ها ذخیره‌سازی کنید. در ادامه یک آدرس اینترنتی در اختیار شما قرار می‌دهند تا به هر کاربری که دوست دارید فایل‌های شما را دانلود کند آن آدرس اینترنتی را ارائه کنید. اما برای فایل‌های حجیم این‌کار باعث هدررفت زمان زیادی می‌شود. Fastest Fish از تکنیک به‌اشتراک‌گذاری نظیر به نظیر استفاده می‌کند. در نتیجه فرآیند آپلود و دانلود به شکل همزمان انجام می‌شود. اما برای آن‌که بتوانید از این سایت استفاده کنید، شما باید از مرورگر کروم استفاده کرده و همچنین گیرنده و فرستنده هر دو به شکل همزمان آنلاین باشند. عملکردی که در سایت‌های تورنت شاهد آن‌ها هستیم در این سایت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در آزمایشی که ما از طریق یک شبکه شبیه‌سازی شده انجام دادیم مشاهده کردیم که فرآیند انتقال فایل از سوی ارسال کننده قطع شد، اما فرآیند دانلود به‌طور کلی از میان نرفت و دریافت کننده پس از اتصال مجدد شبکه موفق شد دریافت فایل را از مکانی ادامه دهد که ارتباط در آن مکان قطع شده بود.

شماره چهار، Intant.io (به‌اشتراک‌گذاری خصوصی از طریق وب تورنت‌ها)

Instant.io بهترین ویژگی‌های Fastest Fish و FireFox Send  را با یکدیگر ادغام کرده است. ادغامی که در نهایت باعث شده است این سایت یک تورنت خصوصی به وجود آورد. شما می‌توانید با ساخت یک تورنت اختصاصی فایل‌های خود را انتقال دهید. پس از آن‌که فایل‌های خود را به Instant.io اضافه کردید، در ادامه می‌توانید فایل‌ تورنتی خود را به‌اشتراک قرار داده یا آدرس اینترنتی مگنت لینک خود را با دریافت کننده به اشتراک قرار می‌دهید. دریافت کننده می‌تواند آدرس اینترنتی را در instant.io وارد کرده و به سرعت فرآیند دانلود فایل را آغاز کند. برای بهره‌مندی از این سایت نیز شما باید از مرورگر کروم استفاده کرده و هر دو به شکل همزمان آنلاین باشید. Instant.io به ویژه برای ارسال فایل‌های حجیم و زمانی که باید فایل‌های بزرگی را میان تیم‌های مختلف به‌اشتراک قرار دهید مناسب است.

شماره پنج، FileRoom.io (به‌اشتراک‌گذاری فایل‌ها با هر شخصی روی وای‌فای یکسان)

زمانی که در یک مکان عمومی همچون کافی‌شاپ یا محل کار قرار دارید، شبکه موجود نمی‌تواند به درستی به همه نیازهای شما پاسخ دهد. اما اگر شما و همکاران‌تان در نظر داشته باشید فایل‌هایی را به سرعت و به شکل خصوصی انتقال دهید هیچ ‌گزینه‌ای بهتر از FileRoom به این نیاز شما به درستی پاسخ نمی‌دهند. FileRoom گزینه‌ای است که به شما اجازه می‌دهد فایل‌ها را به شکل همزمان برای چند نفر که به شبکه وای‌فای یکسانی متصل هستند ارسال کنید. FileRoom به افرادی که وارد یک گروه می‌شوند یک نام خاص نسبت می‌دهد. دقت کنید که در این برنامه قابلیت‌هایی همچون اتاق چت، ارسال نظرات یا مواردی از این دست وجود ندارد. این برنامه بر مبنای این ایده ساخته شده که همه افرادی که قادر به دانلود فایل‌ها هستند با یکدیگر آشنایی داشته و در نزدیکی یکدیگر قرار دارند. در نتیجه تنها برای به‌اشتراک‌گذاری فایل‌ها ساخته شده است.

پنج سایتی که به شما معرفی کردیم، اجازه می‌دهند با کمترین اتلاف وقت و به سریع‌ترین شکل فایل‌های خود را با دیگران از طریق مرورگر وب به‌اشتراک قرار دهید. این پنج سایت در کنار راهکارهای دیگر اجازه می‌دهند فایل‌های چند گیگابایتی را بدون زحمت خاصی انتقال دهید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟