احترام به مخاطب از طریق پاسخ‌گویی خودکار
چگونه به ایمیل‌ها در زمان تعطیلات به شکل خودکار پاسخ دهیم؟
اگر جزء آن گروه از کاربرانی هستید که از سرویس‌های پست الکترونیک همچون جی‌میل به شکل گسترده‌ای برای انجام کارهای شخصی یا اداری استفاده می‌کنند، اما از طرفی در برخی موارد امکان پاسخ‌گویی سریع به ایمیل‌ها در اختیارتان قرار ندارد، پیشنهاد می‌کنیم از قابلیت پاسخ‌گویی خودکار به ایمیل‌ها استفاده کنید. قابلیتی که به شکل هوشمندانه و قدرتمندی در جی‌میل در اختیارتان قرار دارد.

1606683296_1_0.gif

جی‌میل قابلیتی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد تا به شکل خودکار به ایمیل‌های دریافتی پاسخ دهند. این قابلیت به ویژه در مواقعی مفید خواهد بود که شما در تعطیلات به سر می‌برید و ایمیلی از سوی افرادی دریافت می‌کنید که قادر نیستید در همان زمان به آن‌ها پاسخ دهید. برای آن‌که به افراد یاد شده نشان دهید که برای آن‌ها ارزش قائل هستید و از طرفی اعلام دارید که در مقطع کنونی نمی‌توانید جواب آن‌ها را بدهید راهکار پاسخ‌گویی خودکار به ایمیل‌ها در اختیار شما قرار دارد. در حالت کلی در ایمیل‌هایی که به این شکل برای افراد ارسال می‌شود متنی قرار می‌گیرد که اعلام می‌دارد این ایمیل به شکل خودکار ارسال شده و فرستنده نقشی در ارسال آن نداشته است.

فعال کردن قابلیت پاسخ‌گویی خودکار به ایمیل‌ها

این قابلیت زمانی که شما ایمیلی را دریافت کنید فعال شده و برای فرستنده ایمیل ارسال خواهد شد. برای این منظور مراحل زیر را دنبال کنید.

1.روی گوشی اندرویدی یا تبلت خود برنامه Gmail را باز کنید.

2. منوی برنامه که به شکل سه خط در سمت چپ صفحه قرار دارد را لمس کنید.

3. صفحه را به سمت پایین پیمایش کرده و گزینه Settings را لمس کنید.

4. حساب کاربری مدنظر خود را انتخاب کنید

5. گزینه Vacation responder را لمس کنید.

6. در بالای صفحه گزینه Vacation responder را فعال کنید.

7. بازه زمانی که در نظر دارید را تعیین کرده، عنوان پیام را مشخص کرده و در ادامه پیامی که قرار است ارسال شود را مشخص کنید.

8. دکمه Done را لمس کنید.

توجه داشته باشید که شما در این بخش می‌توانید ایمیل را به گونه‌ای تنظیم کنید که برای هر شخصی که ایمیل را ارسال می‌کند فرستاده شده یا تنها برای افرادی ارسال شود که در فهرست مخاطبان شسما قرار دارند.

هر زمان تصمیم گرفتید این قابلیت را غیرفعال کنید کافی است گزینه Vacation responder را از حالت روشن (on) به حالت خاموش (off) تبدیل کنید.

پاسخ‌گویی خودکار چه زمانی انجام می‌شود؟

پاسخ‌گویی خودکار در زمان تعطیلات از ساعت 120:00 AM آغاز شده و در ساعت 11:59 PM به پایان می‌رسد، مگر آن‌که شما خود به شکل دستی این قابلیت را غیرفعال کنید. در بیشتر موارد پاسخ‌گویی خودکار در تعطیلات تنها یکبار برای افرادی که پیامی را فرستاده‌اند ارسال می‌شود. (البته حالت‌های استثنایی نیز وجود دارد.)

نکته: پیام‌های ارسال شده که به پوشه هرزنامه‌نامه (spam) وارد شده‌اند هیچ‌گونه پاسخ خودکاری را دریافت نخواهند کرد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟