دسترسی ساده‌تر به فایل‌های پی‌دی‌اف
چگونه می‌توانیم گذرواژه یک فایل PDF را حذف کنیم؟
برخی از پی‌دی‌اف‌هایی که به دست ما می‌رسد از طریق به‌کارگیری گذرواژه‌ها محافظت شده‌اند. در چنین شرایطی هر زمان در نظر داشته باشید فایل موردنظر را باز کنید، مجبور هستید گذرواژه مربوطه را وارد کنید. اما اگر بتوانید گذرواژه قرار گرفته روی یک فایل پی‌دی‌اف را بردارید، آن‌گاه بدون مشکل خاصی می‌توانید از این فایل روی دستگاه‌های مختلف استفاده کنید.

1606683296_1_0.gif

ما در این مقاله دو راهکار برای حذف گذرواژه‌ از فایل‌های پی‌دی‌اف را به شما نشان خواهیم داد. در این روش‌ها شما باید نرم‌افزار ادوبی ریدر را روی سیستم خود نصب کرده باشید. در هر دو روش فرض بر این است که شما گذرواژه فایل پی‌دی‌اف را در اختیار دارید. توجه داشته باشید در این روش شما باید به گذرواژه فایل پی‌دی‌اف دسترسی داشته باشید تا در ادامه بتوانید آن‌را حذف کنید.

راهکار اول، یک کپی از فایل تهیه کنید

این راهکار ممکن است کمی دور از انتظار باشد، اما شما برای حذف گذرواژه از یک فایل پی‌دی‌اف می‌توانید آن‌را باز کرده و یک کپی از آن تهیه کنید. فایلی که به این شکل کپی می‌شود فاقد گذرواژه خواهد بود. البته این تکنیک تنها زمانی کار خواهد کرد که محدودیت کپی یا چاپ روی فایل پی‌دی‌اف فعال نشده باشد. با این وجود، بیشتر فایل‌های پی‌دی‌اف که دریافت می‌کنید تنها از طریق گذرواژه محافظت شده‌اند و در نتیجه شما با یک کپی ساده قادر هستید گذرواژه آن‌ها را بردارید. برای پیاده‌سازی این تکنیک اگر از مرورگر کروم در سیستم‌عامل‌های ویندوز، مک یا لینوکس استفاده می‌کنید ابتدا فایل پی‌دی‌اف را باز کرده و گذرواژه را درون آن وارد کنید. در ادامه گزینه Print را از درون نوار ابزار پی‌دی‌اف انتخاب کنید تا بتوانید پی‌دی‌اف را چاپ کنید.

روی دکمه Change در بخش Destination کلیک کرده و گزینه Save as PDF را انتخاب کنید. در ادامه گزینه Save را انتخاب کنید تا پیغام مربوط به تعیین نام فایل و محل ذخیره‌سازی را ظاهر شود. فایل جدید با همان محتوا و نامی که برای آن انتخاب کرده‌اید بدون گذرواژه ایجاد خواهد شد.

راهکاری که مشاهده کردید در مرورگر کروم روی سیستم‌عامل‌های مختلف کار می‌کند، اما از همین راهکار در نرم‌افزارهای مختلف و چاپگرهای پی‌دی‌اف نیز می‌توان بهره برد. به‌طور مثال در ویندوز 10 شما از طریق مرورگر مایکروسافت اج یا PDF Viewer قادر به انجام این‌کار خواهید بود. در مرورگر مایکروسافت اج فایل پی‌دی‌اف رمزگذاری شده را باز کرده و گذرواژه را وارد کنید. پس از باز شدن فایل روی گزینه Print در نوار ابزار PDF Viewer کلیک کنید.

گزینه Microsoft print to PDF را انتخاب کرده و در ادامه Print را کلیک کنید. در پنجره ظاهر شده نام فایل و مسیر ذخیره‌سازی را وارد کنید تا فایل در آن مکان قرار گیرد. راهکار فوق در سیستم‌عامل ویندوز 10 و هر ابزاری که گزینه Microsoft Print to PDF در آن تعبیه شده باشد در دسترس است. در نسخه‌های قدیمی ویندوز باید از گزینه چاپگر مجازی پی‌دی‌اف استفاده کنید.

راهکار دوم، به‌کارگیری نرم‌افزار ادوبی ریدر

همان‌گونه که اشاره کردیم اگر گزینه اعمال محدودیت چاپ در فایل پی‌دی‌اف فعال شده باشد، موفق نخواهید شد از راهکاری که به آن اشاره کردیم استفاده کنید. در چنین حالتی باید به سراغ نرم‌افزار Adobe Acrobat Pro بروید. توجه داشته باشید که نسخه حرفه‌ای متفاوت از نسخه رایگانی است که از آن استفاده می‌کنید. در نسخه حرفه‌ای حتا اگر محدودیت چاپ روی فایل پی‌دی‌اف فعال شده باشد باز هم قادر خواهید بود یک کپی از فایل تهیه کنید. کاری که نرم‌افزارهای دیگر نمی‌توانند آن‌را انجام دهند. برای این منظور فایل پی‌دی‌اف را با استفاده از نرم‌افزار Adobe Acrobat Pro باز کرده و گذرواژه را درون آن وارد کنید. روی آیکون قفل که در سمت چپ پنجره قرار دارد کلیک کرده و گزینه Permission Details را انتخاب کنید. از گزینه Security در مسیر File> Properties نیز می‌توانید استفاده کنید.

در ادامه گزینه Security Method را انتخاب کرده و سپس روی گزینه No Security کلیک کرده، گذرواژه اعمال شده را برداشته و در نهایت روی Ok کلیک کنید.

از منوی File گزینه Save را انتخاب کنید تا تغییرات ایجاد شده ذخیره‌سازی شوند. همچنین با بستن برنامه نیز پیغامی ظاهر می‌شود که در ارتباط با ذخیره‌سازی تغییرات سوالی می‌کند. با تایید این تغییرات گذرواژه حذف خواهد شد.

از این پس می‌توانید از فایل پی‌دی‌اف بدون مشکلی روی هر دستگاهی استفاده کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟