افزونه‌های کاربردی وردپرس
چگونه می‌توانیم از سایت وردپرسی خود نسخه پشتیبان تهیه کنیم؟
تهیه نسخه پشتیبان به فایل‌ها یا پوشه‌هایی که درون کامپیوتر یا گوشی هوشمند خود دارید محدود نمی‌شود. مالکان سایت‌ها نیز همواره باید این موضوع را مورد توجه قرار داده و از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنند. اما سوال مهم این است که چگونه می‌توانیم از سایت وردپرسی خود نسخه پشتیبان تهیه کنیم؟

1606683296_1_0.gif

دلایل متعددی را برای تهیه نسخه پشتیبان از یک سایت یا وبلاگ می‌توان ارائه کرده که در راس این دلایل حملات هکری قرار دارند که ممکن است به‌طور کامل همه چیز را از میان ببرند. در نتیجه این وظیفه مالکان یا مسئولان سایت است که برای حفظ اطلاعات به فکر تهیه نسخه پشتیبان از سایت خود باشند. در حالی که این مسئله فوق‌العاده حائز اهمیت است، اما متاسفانه شاهد این موضوع هستیم که اکثر وب‌مسترها اهمیتی برای این موضوع قائل نمی‌شوند و در نهایت تاوان سنگینی در این زمینه می‌پردازند. درست است که شرکت‌های ارائه دهنده خدمات میزبانی به شکل ماهانه یا هفتگی نسخه‌های پشتیبانی را از سایت‌ها تهیه کرده و ذخیره‌سازی می‌کنند، اما فراموش نکنید که همواره این احتمال وجود دارد که نسخه پشتیبان در زمان مناسبی تهیه نشده باشد و اگر در این زمان سایت شما در معرض یک اشکال فنی قرار گرفته باشد در این حالت تغییرات مهم اعمال شده ممکن است برای همیشه از میان بروند. به‌طور مثال، مالک سایتی هستید که نویسندگان مطالبی روی آن قرار می‌دهند اما در اثر اعمال تغییرات یا حالت دیگری نوشته‌های نویسندگان پاک شده و به آن‌ها دسترسی نخواهید داشت. در این حالت مجبور خواهید شد از نویسندگان درخواست کنید مطلب خود را دومرتبه آپلود کنند. ایده‌آل‌ترین زمان این است که هر دو هفته یکبار از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کرده و نسخه قدیمی را به‌روزرسانی کنید. در موارد خاص و مهم‌تر این بازه زمانی می‌تواند به هفته‌ای یکبار تقلیل پیدا کند. با توجه به مهم بودن این فرآیند، در این مطلب تصمیم گرفتن 7 عدد از بهترین افزونه‌هایی که برای تهیه نسخه پشتیبان از سایت‌های وردپرسی وجود دارد را به شما معرفی کنیم.

1.Vault Press

Vault Press یکی از بهترین افزونه‌هایی است که از سوی بنیان‌گذار وردپرس مت مولن ورگ برای تهیه نسخه پشتیبان از سایت‌های وردپرسی ساخته شده است. این افزونه به سادگی قابل استفاده بوده و شما بدون آن‌که به اطلاعات فنی سطح بالایی نیاز داشته باشید قادر هستید از آن استفاده کنید. افزونه یاد شده قادر است به شکل بلادرنگ و بر مبنای فرآیندی پیچیده از سایت شما نسخه پشتیبان تهیه کرده و این نسخه پشتیبان را در فضای ابری ذخیره‌سازی کند. یکی از مهم‌ترین مزایایی که افزونه فوق دارد این است که دیگر نیازی ندارید به شکل هفته‌ای نسخه پشتیبان تهیه کنید، به واسطه آن‌که این افزونه به شکل تمام وقت از سایت شما نسخه پشتیبان تهیه می‌کند.

2. Backup Buddy

یکی از بهترین و البته محبوب‌ترین افزونه‌های وردپرسی که برای تهیه نسخه پشتیبان در اختیار شما قرار دارد افزونه Backup Buddy است. افزونه Backup Buddy  به یک ویژگی قدرتمند تجهیز شده است. این افزونه به شما اجازه می‌دهد بازه‌های زمانی را مشخص کنید که در آن زمان‌ها نسخه پشتیبان تهیه شود. این پشتیبان‌گیری به گونه‌ای انجام می‌شود که تاثیر منفی روی عملکرد سایت شما بر جای نگذارد. برعکس افزونه‌هایی شبیه به Vault Press، این افزونه برای ذخیره‌سازی نسخه پشتیبان به سرور ابری خاصی محدود نیست و اجازه می‌دهد محل ذخیره‌سازی نسخه پشتیبان خود را انتخاب کنید. در نتیجه دراپ‌باکس، آمازون اس 3، یا هر سامانه ذخیره‌ساز ابری دیگری در اختیار شما قرار دارد. حتا می‌توانید افزونه را به شکلی تنظیم کنید تا نسخه پشتیبان برای ایمیل شما ارسال شود. این افزونه به دور از هرگونه پیچیدگی بوده و همین موضوع باعث شده است مورد توجه مدیران سایت‌ها قرار گیرد. این افزونه فاقد پرداخت حق اشتراک ماهانه بوده و در نتیجه با یکبار خرید قادر خواهید بود به بخش مربوط به پشتیبانی، به‌روزرسانی و تنظیمات فضای ابری Backup Buddy به شکل ساده‌ای دسترسی داشته باشید.

3. Back WP Up

Back WP Up افزونه دیگری است که البته در مقایسه با نمونه‌های یاد شده کمی ضعیف‌تر بوده، اما در مقابل قابلیت‌های خوبی دارد که باعث شده است فرآیند پشتیبان‌گیری با آن به راحتی امکان‌پذیر باشد. این افزونه به دو شکل رایگان و پولی در اختیار شما قرار دارد. نسخه رایگان قابلیت‌های ضروری ابتدایی در اختیار شما قرار می‌دهد و در نتیجه برای تهیه نسخه پشتیبان عادی مناسب است.

4. BackUpWordPress

افزونه BackUpWordPress همان‌گونه که از نامش پیدا یکی از گزینه‌های خوبی است که در زمینه تهیه نسخه پشتیبان می‌توانید روی آن حساب باز کنید. این افزونه قادر است بر مبنای یک برنامه زمان‌بندی شده مشخص و خودکار از سایت شما نسخه پشتیبان تهیه می‌کند. اما فراموش نکنید در نسخه رایگان شما نمی‌توانید نسخه پشتیبان را در فضای ابری ذخیره‌سازی کنید.

5. Duplicator

نام افزونه Duplicator ممکن است این ذهنیت را به وجود آورد که تنها برای زمانی که در نظر دارید کل سایت خود را به مکان دیگری منتقل کنید کاربرد دارد، اما واقعیت این است که مالکان سایت‌ها اغلب از این افزونه برای تهیه نسخه پشتیبان از سایت خود استفاده می‌کنند. برای بهره‌مندی از این افزونه نیازی ندارید کار خاصی روی سایت خود انجام دهید، تنها باید کل سایت را همراه با فایل‌های وردپرس و بانک‌های اطلاعاتی موجود در cPanel خود کپی کرده و در ادامه به شکل مستقیم آن‌ها را در فضای ابری ذخیره‌سازی کنید. فراموش نکنید از این افزونه برای ادغام چند سایت نیز می‌توانید استفاده کنید.

6. UpdraftPlus

با استفاده از افزونه UpdraftPlus قادر هستید یک نسخه پشتیبان کامل تهیه کرده و این نسخه را به فضای ابری انتقال دهید. البته رابط کاربری آن کمی پیچیده‌تر از نمونه‌هایی است که به آن‌ها اشاره شد، اما فراموش نکنید که نسخه رایگان آن نیز قابلیت‌های قدرتمندی در اختیار شما قرار می‌دهد. از ویژگی‌های این افزونه می‌توان به پشتیبانی از تم، افزونه‌ها و عناصر آپلود شده، سرعت بالا و کم بودن فضای مورد استفاده، امنیت بالای پشتیبان‌های گرفته شده و... اشاره کرد.

7. WP-DB-Backup

اگر به دنبال آن هستید از بانک اطلاعاتی و جداول بانک‌های اطلاعاتی وردپرسی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید پیشنهاد ما این است که افزونه WP-DB-Backup را آزمایش کنید. در میان افزونه‌های رایگان این افزونه قابلیت‌های خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد. این افزونه می‌تواند نسخه پشتیبان تهیه شده را به سمت مرورگر شما ارسال کرده یا از طریق ایمیل نسخه پشتیبان را در اختیار شما قرار دهد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟