ترمیم مشکل رکورد راه‌انداز اصلی
چگونه می‌توانیم مشکل MBR در ویندوز 10 را حل کنیم؟
اجازه دهید در این مقاله به شما روشی را معرفی کنیم که از طریق آن قادر خواهید بود مشکل مربوط به رکورد را‌ه‌انداز در ویندوز 10 را به راحتی برطرف کنید. روشی که با استفاده از گزینه بازیابی ویندوز و در ادامه به‌کارگیری فرمان‌های ویندوزی اجازه می‌دهد فایل‌های خراب شده MBR را ترمیم کرده و به راحتی بتوانید دستگاه خود را از طریق سیستم‌عامل ویندوز 10 بوت کنید.

1606683296_1_0.gif

تقریبا اکثر کاربران ایرانی از سیستم‌عامل ویندوز استفاده می‌کنند، به واسطه آن‌که رابط کاربری آن ساده بوده و به دفعات مختلف می‌توانند ویندوز را روی سیستم خود نصب کرده و پاک کنند. یکی از شایع‌ترین مشکلاتی که اغلب کاربران با آن روبرو هستند، عدم بوت شدن ناگهانی کامپیوتر شخصی با ویندوز است. مشکلی که در اغلب موارد با پیغام خطای MBR در زمان بوت نشان داده می‌شود. برخی از کاربران در مواجه شدن با چنین مشکلی تصمیم می‌گیرند برای حل مشکل ویندوز را پاک کرده و دومرتبه نصب کنند که اینکار باعث می‌شود تا فایل‌های خود را برای همیشه از دست بدهند. اما نیازی به انجام این‌کار نیست. این مشکل به واسطه خراب شدن یک فایل سیستمی به وجود آمده که اجازه نمی‌دهد سیستم‌عامل روی کامپیوتر شخصی یا لپ‌تاپ بوت شود، در این حالت شما از طریق به‌کارگیری خط فرمان و اجرای چند دستور سیستمی می‌توانید همه چیز را به حالت اولیه خود بازگردانید.

گام‌هایی برای ترمیم MBR (Master Boot Record)

مرحله اول، ابتدا باید به تنظیمات سیستمی مربوط به Repair your Computer دسترسی پیدا کنید. برای این منظور می‌توانید از یک حافظه فلش قابل بوت ویندوزی استفاده کرده یا به سادگی از کلیدهای ESC یا F8 در زمانی که کامپیوتر می‌خواهد فایل‌های سیستم‌عامل را بارگذاری کند برای دسترسی به این تنظیمات استفاده کنید.

مرحله دوم، پس از انجام این‌کار به صفحه مربوط به ابزارها وارد می‌شوید. در این صفحه گزینه Troubleshoot را انتخاب کنید.

مرحله سوم، اکنون در صفحه بعد باید گزینه Command Prompt را انتخاب کنید که به شما اجازه می‌دهد دستوراتی که برای بازیابی به آن‌ها نیاز دارید را در این پنجره وارد کنید.

مرحله چهارم، اکنون محیط خط فرمان ظاهر شده و شما باید دستور bootrec /fixmbr را در آن وارد کنید.

مرحله پنجم، در مرحله بعد دستور  /fixboot and bootrec /rebuildbcd را به دقت وارد کنید.

مرحله ششم، این فرمان مشکل مربوط به MBR را ترمیم کرده و اجازه می‌دهد کامپیوتر بدون مشکل بوت شود. پس از انجام این‌کار از محیط خط فرمان خارج شده و کامپیوتر را راه‌اندازی مجدد کنید. اکنون به راحتی می‌توانید به محیط ویندوز وارد شده و از آن استفاده کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟