نگران فایل‌های از دست رفته خود نباشید!
۱۰ برنامه برتر  بازیابی اطلاعات در سال 2018
ما در این مقاله فهرستی از بهترین نرم‌افزارهای ریکاوری اطلاعات در سال 2018 که به شکل رایگانی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید را آماده کرده‌‌ایم. این ابزارهای بازیابی داده‌ها به شما کمک می‌کنند تا فایل‌های مهمی که به‌طور اتفاقی یا بر اثر فرمت‌بندی هارددیسک پاک شده و نسخه پشتیبانی از آن‌ها ندارید را بازگردانند.

از دست رفتن فایل‌ها به واسطه پاک کردن اشتباهی یا حمله بدافزاری رخدادی دردناک است، اما به لطف برنامه‌های ریکاوری رایگانی که در اختیار ما قرار دارد، این شانس را داریم تا فایل‌ها را از انواع مختلفی از سیستم‌های فایلی همچون FAT، FAT32، NTFS، HFS و.... بازگردانیم.

1. نرم‌افزار ریکاوری Recuva

نرم‌افزار ریکاوری Recuva

Recuva یکی از بهترین نرم‌افزارهایی است که به منظور بازیابی داده‌ها در اختیار شما قرار دارد. این ابزار به خوبی می‌تواند فایل‌ها را از روی دیسک‌های سی‌دی و دی‌وی‌دی، هاردیسک‌ها، کارت‌های حافظه و دیسک‌های خارجی ریکاوری کند. از ویژگی‌های شاخص این نرم‌افزار می‌توان به ریکاوری دقیق فایل‌ها، گزینه اسکن عمیق حافظه‌های جانبی، بازنویسی امن در حد استانداردهای نظامی برای عدم دستیابی مجدد به داده‌ها، بازیابی فایل‌های آسیب‌ دیده، رابط کاربری ساده، پیش‌نمایشی از ریکاوری نهایی و رایگان بودن اشاره کرد. این نرم‌افزار روی همه پلتفرم‌های ویندوز قابل استفاده است.

2. نرم‌افزار ریکاوری TestDisk

2. نرم‌افزار ریکاوری TestDisk

TestDisk گزینه دوم دیگری است که در ابتدای فهرست ما قرار می‌گیرد. TestDisk یک ابزار متن‌باز است که با هدف بازیابی داده‌های از دست رفته در پارتیشن‌ها و دیسک‌هایی که دیگر بوت نمی‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ابزار هم برای افراد تازه‌کار و هم برای حرفه‌ای مناسب است. از ویژگی‌های این ابزار به بازیابی/بازسازی مجدد سکتور بوت، ترمیم یا بازیابی جدول پارتیشن حذف شده در کنار توانایی ریکاوری فایل‌ها از سیستم‌های فایلی مختلف، قابل استفاده بودن روی پلتفرم‌های مختلف همچون ویندوز، لینوکس و مک و ارائه ابزار خط فرمان برای بازیابی دقیق فایل‌ها اشاره کرد.

3. نرم‌افزار ریکاوری Stellar Data Recovery

3. نرم‌افزار ریکاوری Stellar Data Recovery

ُStellar Data Recovery  به شما اجازه می‌دهد داده‌های از دست رفته روی کامپیوترهای ویندوز و مک را ریکاوری کنید. اگر احساس می‌کنید که به اشتباه فایلی را حذف کرده‌اید این ابزار به شما اجازه می‌دهد به شیوه موثری فایل حذف شده را بازگردانید. از ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌توان به بازیابی داده‌ها از انواع مختلف رسانه‌ها (هارددیسک‌ها، حافظه فلش، اسمارت‌فون‌ها، کارت‌های حافظه)، به‌کارگیری ساده آن و ارائه پیش‌نمایش از فایل‌هایی که قابل بازیابی هستند پیش از تلاش برای بازیابی نهایی اشاره کرد.

4. نرم‌افزار ریکاوری Undelete 360

4. نرم‌افزار ریکاوری Undelete 360

برنامه Undelete 360 با یک روبان آبی رنگ که یادآور برنامه مایکروسافت آفیس است از طریق به‌کارگیری یک الگوریتم سریع و کارآمد به شما کمک می‌کند تا فایل‌های خود را ریکاوری کنید. از ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌توان به پشتیبانی از انواع مختلفی از دستگاه‌ها (دوربین‌های دیجیتال، کارت حافظه، گوشی‌های هوشمند، هارددیسک‌ها، حافظه‌های فلش)، مجهز بودن به Hex Viewer به منظور ارائه پیش‌نمایشی از فایل‌های پیش از ریکاوری، توانایی بازگردان طیف گسترده‌ای از فرمت‌های فایلی (JPG، JPEG، MP3، AVI، HTML، DOC، GIF، PNG و...)، سرعت بالا در اسکن فایل‌ها، اندازه کم در زمان نصب روی هارددیسک اشاره کرد. این ابزار با همه سیستم‌عامل‌های ویندوز سازگاری دارد.

5. نرم‌افزار ریکاوری PhotoRec

5. نرم‌افزار ریکاوری PhotoRec

بدون شک PhotoRec یکی از قدرتمندترین ابزارهایی است که برای بازیابی داده‌ها از روی طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها در اختیار کاربران قرار دارد. این ابزار به ویژه برای بازیابی فیلم‌ها، تصاویر و اسناد از روی هارددیسک مفید است. از ویژگی‌ها این ابزار می‌توان به قابلیت اجرا روی پلتفرم‌های مختلف ویندوز، لینوکس، مک، قابلیت بازیابی 440 فرمت فایلی مختلف، پشتیبانی از انواع مختلف سیستم‌‌های فایلی همچون FAT, NTFS, exFAT, ext2/ext3/ext4 و HFS+ اشاره کرد. البته این ابزار برای افراد مبتدی زیاد توصیف نمی‌شود. به واسطه آن‌که رابط گرافیکی آن کمی پیچیده است.

6. نرم‌افزار ریکاوری Pandora Recovery

6. نرم‌افزار ریکاوری Pandora Recovery

Pandora Recovery یکی از بهترین ابزارهای ریکاوری اطلاعات است که به شکل رایگان در اختیار کاربران قرار دارد. این ابزار با ارائه یک رابط کاربری شبیه به File Explorer به شما اجازه می‌دهد پیش از انجام بازیابی پیش‌نمایشی از فایل‌های تصویری و متنی که قابل ریکاوری هستند را مشاهده کنید. با این وجود سیستم تشخیص فایل آن زیاد قابل اعتماد نبوده و به بهبود بیشتری نیاز دارد. این ابزار را می‌توانید به شکل قابل حمل استفاده کنید.

7. نرم‌افزار ریکاوری MiniTool Partition Recovery

7. نرم‌افزار ریکاوری MiniTool Partition Recovery

نرم‌افزارهای استاندارد بازگرداندن فایل‌ها همانند نمونه‌هایی که به آن‌ها اشاره شد برای ریکاوری فایل‌های حذف شده مناسب هستند، اما اگر در نظر داشته باشید یک پارتیشن کامل از دست رفته را ریکاوری کنید چه کاری باید انجام دهید؟ در این حالت شما به ابزار MiniTool نیاز دارید. ابزاری که رابط کاربری آن ساده بوده، به شکل حرفه‌ای اطلاعات یک پارتیشن کامل را بازیابی می‌کند، یک گزارش بازیابی ارائه می‌کند که اجازه می‌دهد بدانید برنامه چه داده‌هایی را پیدا کرده است و در نهایت روی همه سیستم‌عامل‌های ویندوز کار می‌کند.

8. نرم‌افزار ریکاوری Wise Data Recovery

8. نرم‌افزار ریکاوری Wise Data Recovery

وجه متمایز Wise Data Recovery با سایر برنامه‌هایی که به آن‌ها اشاره شد در این است که فیلترهای جست‌جوی سریعی در اختیار شما قرار می‌دهد که از طریق این فیلترها می‌توانید فرمت‌های فایلی خاصی که پاک شده‌اند را ریکاوری کنید. همچنین سرعت بازیابی اطلاعات آن نیز بالا است.

9. نرم‌افزار ریکاوری PC Inspector File recovery

9. نرم‌افزار ریکاوری PC Inspector File recovery

PC Inspector File recovery ضمن آن‌که با درایورهای NTFS و FAT به خوبی هماهنگ است، حتا قادر است اطلاعات را زمانی که سکتور بوت پاک یا خراب شده بازیابی کند. اما فراموش نکنید که اگر هارددیسک شما دچار آسیب‌دیدگی مکانیکی شده است، در این حالت باید هارد خود را به یک متخصص نشان دهید.

10. نرم‌افزار ریکاوری SoftPerfect File Recovery

10. نرم‌افزار ریکاوری SoftPerfect File Recovery

اگر به دنبال یک نرم‌افزار بازیابی ایده‌آل هستید اما در عین حال نمی‌خواهید آنرا روی کامپیوتر خود نصب کنید، SoftPerfect File Recovery گزینه مناسبی است. اما توجه داشته باشید که این ابزار فاقد یکسری ویژگی‌ها همچون ارائه یک پیش‌نمایش، نشان دادن وضعیت سالم بودن فایل‌ها و عدم بازیابی فایل‌ها از روی دیسکی است که آن‌را اجرا می‌کند. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟