جست‌وجوگر فایل‌ها، ویرایشگر متنی، منوی شروع، رجیستری، فشرده‌سازی و ...
بهترین‌ها را جایگزین‌ ابزارهای از پیش‌ساخته شده ویندوز ۱۰ کنید
برنامه‌های بسیار قدرتمندی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها به جای ابزارهای از پیش ساخته شده ویندوز 10 استفاده کنید. جست‌وجوگر فایل‌ها، ویرایشگر متنی، منوی شروع، ابزارهای چند رسانه‌ای‌ و بسیار دیگر از ابزارهای پیش‌فرض ویندوز 10 را می‌توان با نمونه‌های قدرتمندتری جایگزین کرد. ابزارهایی که نه تنها قابلیت‌های بیشتر در اختیارتان قرار می‌دهند، بلکه به شکل سفارشی‌تری قادر هستند به شما کمک کنند.

1606683296_1_0.gif

AnVir

من به شخصه ابزار مدیر وظیفه AnVir را برای انجام کارهای سنگین امنیتی مورد استفاده قرار می‌دهم. رابط کاربری آن می‌تواند یادآور ویندوز ایکس‌پی باشد، اما توانایی این ابزار به مراتب فراتر از Windows Task Manager است.  Anvir دارای یک سامانه تشخیص هوشمندانه رفتار پردازه‌ها است که به شما اجازه می‌دهد پردازه‌هایی که ایمن هستند و آن‌هایی که مشکوک به نظر می‌رسند را به راحتی شناسایی کنید. این ابزار همه پردازه‌ها و برنامه‌ایی که همراه با ویندوز کار خود را آغاز می‌کنند را فهرست کرده و به شما اجازه می‌دهد بر کار آن‌ها کنترل کاملی داشته باشید. هر زمان احساس کردید پردازه‌ای فعالیت مشکوکی دارد به سادگی از طریق گزینه‌ای که در اختیارتان قرار می‌دهد قادر هستید با یکی از قدرتمندترین ابزارهای اسکن آنلاین فایل‌ها همچون VirusTotal پردازه یا برنامه مربوطه را اسکن کنید.

مطلب پیشنهادی

چگونه می‌توانیم ویژگی تشخیص گفتار ویندوز 10 را فعال کنیم؟

++Notepad

اگر ویرایشگر از پیش ساخته شده ویندوز برای شما بیش از اندازه ساده است، در نتیجه شما باید ویرایشگر متن‌باز ++Notepad را جایگزین آن کنید. یکی از بهترین ویرایشگرهایی که حتا برای برنامه‌نویسی نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. این ابزار از رابط‌های برنامه‌نویسی Win32 استفاده کرده و از ده‌ها زبان برنامه‌نویسی همچون جاوااسکریپت، سی پلاس‌پلاس، پایتون و.... پشتیبانی می‌کند.


Listary

Listary یک جایگزین ایده‌آل برای افرادی است که از کورتانا استفاده می‌کنند، اما کمی کند عمل می‌کند. ابزارهای جست‌جوی شخص ثالث مختلفی که درون این ابزار قرار گرفته‌اند به راحتی می‌توانند منابع مختلف سامانه شما را جست‌وجو کنند. زمانی که این ابزار را نصب کنید، شما به سادگی می‌توانید در هر مکانی تایپ کرده تا این ابزار به‌طور خودکار شروع به نمایش دقیق‌ترین نتایج می‌کند. اگر دوبار روی کلید Ctrl ضربه بزنید، به شما اجازه می‌دهد جست‌وجو را از طریق برنامه‌های نصب شده و توابع ویندوز انجام دهید.


IObit uninstaller

برنامه Uninstaller ویندوز تنها قادر است برنامه‌ها را از درون پوشه‌ای که در آن قرار گرفته‌اند حذف کند. در نتیجه موجودیت‌های رجیستری، داده‌های برنامه و فایل‌های ذائد ممکن است روی کامپیوتر شما باقی بمانند و نه تنها فضای آزاد دیسک را مصرف کنند، بلکه باعث بروز خطاهای مختلفی نیز شوند. اما IObit uninstaller این توانایی را دارد تا فرآیند پاک کردن برنامه‌ها را به شکل درستی انجام داده و منابع سیستمی را به راحتی آزاد کند.


ابزارهای پیشنهادی برای دیفرگ کردن (حذف ناپیوستگی‌ها)

ابزار حذف ناپیوستگی‌های ارائه شده همراه با ویندوز کار خود را به درستی انجام می‌دهد، اما در این زمینه کنترل زیادی در اختیار شما قرار نداده و ویژگی‌های کمی دارد. برای این منظور دو ابزار Defraggler و Smart Defrag که از سوی IObit عرضه شده‌اند جایگزین‌های خوبی به شمار می‌روند.

Defraggler

Defraggler یکی از دقیق‌ترین ابزارهایی است که ویژگی‌های متعددی برای تحلیل و یکپارچه‌سازی فضای هارددیسک است.

Smart Defrag

Smart Defrag  در مقایسه با نمونه قبلی کنترل‌پذیرتر بوده و ابزارهای اختصاصی تخصصی‌تری در این زمینه ارائه می‌کند. درست است که این ابزار همراه با نمایش تبلیغات در اختیار شما قرار می‌گیرد و ممکن است کمی آزاردهنده باشد اما در این زمینه خوب عمل می‌کند.


O&O RegEditor

اگر جزء آن گروه از کاربرانی هستید که به شکل مستمر با رجیستری ویندوز کار می‌کنید، بهتر است به فکر یک جایگزین قدرتمندتر همچون O&O RegEditor باشید. ابزاری که رابط کاربری آن شبیه به رجیستری ویندوز است، اما ویژگی‌های بیشتری در ارتباط با کار روی فیلدها و کلیدها در اختیارتان قرار می‌دهد. نوار جست‌وجوی قدرتمند آن به سرعت کلیدها را پیدا کرده و به شما اجازه می‌دهد موجودیت‌ها را به راحتی کپی/برش داده و تغییرات را درون یک فایل XML ذخیره کنید.


CCleaner

ابزار Windows Disk CleanUp در زمینه پاک کردن بیش از اندازه ابتدایی عمل می‌کند. بهترین ابزاری که در این زمینه پیش روی شما قرار دارد CCleaner است. این ابزار هم ویندوز و هم داده‌های زائد مربوط به مرورگرها را پاک کرده و کنترل کاملی در زمینه پاک کردن فایل‌ها در اختیارتان قرر می‌دهد. همچنین از این ابزار برای تحلیل دیسک، شناسایی فایل‌های تکراری و کارهای بیشتری استفاده کنید.


VLC

تفاوتی نمی‌کند از ویندوز مدیاپلیر یا برنامه پیش‌فرض ویندوز 10 استفاده کنید. در هر دو حالت شما با محدودیت پشتیبانی از کدک‌ها روبرو هستید. ابزار متن‌باز VLC  یک ابزار فوق‌العاده قدرتمند است که تقریبا از هرگونه فایل چند رسانه‌ای پشتیبانی می‌کند. این ابزار کنترل کاملی روی زیرنویس‌ها، صدا، ولوم و سایر جنبه‌های چندرسانه‌ای در اختیارتان قرار داده و همچنین صدها پلاگین برای گسترش قابلیت‌ها در اختیار دارد.


Classic Shell

منوی شروع ویندوز 10 کارایی خوبی دارد اما اگر جزء آن گروه از کاربرانی هستید که عاشق منوی شروع ویندوز 7 هستند، پیشنهاد من به شما Classic Shell است.

این ابزار اجازه می‌دهد منوی شروع ویندوز 10 را به منوی کلاسیک ویندوز 7 تبدیل کنید. این منو کاملا روان بوده و دسترسی به همه ویژگی‌ها را امکان‌پذیر می‌سازد.


7-Zip

ویندوز دارای یک ابزار فشرده‌سازی از پیش ساخته است که قادر است چند فایل درون یک پوشه را فشرده کرده و اندازه فایل‌ها در زمان به اشتراک‌گذاری را به حداقل برساند. اما 7-Zip گزینه‌های سفارشی‌تر و فرمت‌های آرشیو بهتری در اختیارتان قرار می‌دهد. همچنین از الگوریتم‌های رمزنگار 256 بیتی نیز پشتیبانی می‌کند.


WinDirStat

اگر به دنبال ابزاری برای تحلیل فضای ذخیره‌سازی دیسک‌های خود هستید WinDirStat بهترین گزینه است. این ابزار از یک رابط کاربری ساده برخوردار بوده اما اطلاعات ارزشمندی در ارتباط با داده‌ها ارائه می‌کند. نوارهای رنگی نشان داده شده از سوی این ابزار به شما اجازه می‌دهند تا به سرعت همه داده‌ها و فضایی که اشغال کرده‌اند را مشاهده کنید. WinDirStat یک ابزار کاربری برای مشاهده و مدیریت فضای مصرفی است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟