برترین ضدویروس‌های سال 2020 برای سیستم‌ عامل ویندوز10
ضدویروس‌ها بهترین و مطمئن‌ترین مکانیزم دفاعی شما در برابر هکرها هستند. درست است که سیستم‌عامل ویندوز 10 به ضدویروس خوبی تجهیز شده، اما برندهایی که سالیان متمادی است در این حوزه فعالیت دارند؛، قابلیت‌های کاربردی بیشتری در اختیارتان قرار می‌دهند و اجازه می‌دهند به بهترین شکل از سامانه خود محافظت کنید. در این مقاله با برترین ضدویروس‌های مخصوص ویندوز 10 در سال 2020 آشنا می‌شویم.

1606683296_1_0.gif

1. Bitdefender Antivirus Plus 2020

اگر به دنبال پیاده‌سازی یک مکانیزم امنیتی قدرتمندی هستید که توانایی مقابله با باج‌افزارها را داشته باشد و ابزارهای قدرتمندی در ارتباط با حفظ حریم خصوصی و پیاده‌سازی شبکه خصوصی مجازیدر اختیارتان قرار دهد، بیت‌دیفندر گزینه خوبی است. از ویژگی‌های شاخص این محصول باید به دقت بالا، ابزار مدیریت گذرواژه‌ها و اشتراک‌ ارزان‌قیمت اشاره کنیم. تنها عیبی که بیت‌دیفندر دارد، این است که بیش از اندازه منابع کامپیوتر را مصرف می‌کند. بیت‌دیفندر ضمن آن‌که دقت بسیار زیادی در شناسایی بدافزارها دارد، مجهز به فیلترهایی است که مانع دسترسی کاربران به سایت‌های مخرب می‌شود. به همین دلیل در زمان خریدهای آنلاین یک محیط ایمن پدید می‌آورد تا کلاه‌برداران موفق نشوند کاربران را به سمت سایت‌های جعلی هدایت کنند. لازم به توضیح است که ابزار مدیریت گذرواژه‌ها در زمان پر کردن فیلدهای مربوط به حساب‌های بانکی و کارت‌های اعتباری به شکل خودکار این‌کار را انجام می‌دهد. زمانی که وسیله‌ای به سامانه کامپیوتر متصل می‌شود، بیت‌دیفندر به سرعت آن‌را پویش می‌کند و با ایجاد چند لایه امنیتی مضاعف مانع از آن می‌شود تا باج‌افزارها بتوانند فایل‌های شما را رمزگذاری کنند. عملکرد ابزار مبارزه با باج‌افزارها هوشمند است و قادر است رفتارهای بدافزارها را یاد گرفته و از سامانه‌ها در برابر باج‌افزارهای جدید نیز محافظت کند. تنها مشکل بیت‌دیفندر، مصرف بیش از حد منابع سیستم و ناسازگاری با برخی از برنامه‌ها است، با این وجود ضدویروس در آزمایش‌های انجام شده توسط آزمایشگاه‌های مستقل توانسته است، بالاترین امتیاز ممکن را به دست آورد. بسته کامل بیت‌دیفندر محصولی به‌نام Bitdefender Internet Security دارد. محصول فوق می‌تواند از سه دستگاه محافظت کرده و ویژگی‌های ضدهرزنامه، دیوارآتش، کنترل والدین و رمزگذاری فایل‌ها را ارائه کند. پیشنهاد ما این است که بسته کامل این محصول که Bitdefender Total Security نام دارد و برخی از شرکت‌ها در ایران نماینده آن هستند را خریداری کنید تا لایسنس معتبر را به دست آورید. بسته فوق از 5 سامانه کامپیوتری محافظت کرده و قابل نصب روی سامانه‌های عامل ویندوز، مک، اندروید، iOS و ویندوز است.

2. Norton Antivirus Plus

دومین گزینه قدرتمند این فهرست ضدویروس Norton Antivirus Plus است که مانع از آن می‌شود که بدافزارها به راحتی به سامانه‌های کامپیوتری نفوذ کنند. خوشبختانه ضدویروس فوق به میزان قابل قبولی از منابع سیستمی استفاده می‌کند. ضدویروس نورتون یکی دیگر از نام‌های قدیمی دنیای امنیت است. محصول فوق در آوریل 2019 میلادی جایگزین ضدویروس Norton Antivirus Basic شد و در مقایسه با نمونه قدیمی چند قابلیت جدید نیز در اختیار کاربران قرار داد. محصول جدید ویژگی‌ها و تنظیمات متعددی در اختیار کاربران قرار داده تا مطابق با نیاز خود ضدویروس را پیکربندی کنند. ضدویروس جدید همچنین به یک مسدودکننده آدرس‌های اینترنتی تجهیز شده تا مانع باز شدن سایت‌های مخرب روی سامانه‌های کامپیوتری شود. اگر بدافزاری بتواند از مکانیزم‌های امنیتی این ضدویروس عبور کرده و به سامانه کاربر وارد شود، ویژگی نظارت هوشمند به محض مشاهده اولین رفتار مشکوک از سوی بدافزار آن‌را تشخیص داده و فایل آلوده را قرنطینه می‌کند. یکی از ویژگی‌های جالب ضدویروس فوق به‌کارگیری ساده است و تقریبا هر کاربری با حداقل دانش فنی می‌تواند از آن استفاده کرده، تنظیمات مربوطه را ویرایش کرده یا به شکل دستی سامانه خود را پویش کند. تنظیمات فوق به ویژه روی کامپیوترهای همراه حائز اهمیت است که مانع از مصرف بی مورد باتری توسط ضدویروس می‌شود. نسخه جدید در مقایسه با نسخه قدیمی دو گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری و یک ابزار مدیریت گذرواژه در اختیارتان قرار می‌دهد. دقت کنید که افزونه هوشمند این محصول برای مرورگر کروم در برخی موارد بدون دلیل متوقف می‌شود.

3. Webroot SecureAnywhere

وب‌روت را باید روان‌ترین ضدویروس حال حاضر توصیف کنیم که ضمن محافظت از سامانه‌های کامپیوتری و محافظت از هویت کاربر به ویژگی ضدسرقت بلادرنگ تجهیز شده است. از ویژگی‌های شاخص این محصول باید به مصرف حداقلی منابع سیستمی و سرعت زیاد اشاره کرد. اگر عملکر وب‌روت را با نمونه‌های مشابه بررسی کنید، مشاهده می‌کنید که سرعت وب‌روت زیاد بوده و جالب آن‌که روان‌تر از نمونه‌های مشابه کار می‌کند. ضدویروس فوق در کمتر از یک دقیقه نصب شده و به‌روزرسانی‌های آن ترافیک زیادی از اینترنت را مصرف نمی‌کنند. وب‌روت ضمن ارائه یک لایه محافظتی قادر است عملکرد برنامه‌ها را زیرنظر گرفته، با ارائه یک دیوارآتش مانع ارسال و دریافت ترافیک مشکوک توسط سامانه شود و از سامانه‌ها در برابر باج‌افزارها محافظت کند.  

4. ESET Nod 32 Antivirus

نود 32 یکی دیگر از ضدویروس‌ها قدرتمند است که البته برای کاربرانی که دانش فنی مناسب دارند ارائه شده است. یک ضدویروس خوب که قادر به پویش EFI است، عملکرد خوبی در مبارزه با باج‌افزارها دارد، یک مکانیزم دفاعی خوب پیرامون سامانه‌ها به وجود می‌آورد و مانع از آن می‌شود تا آسیب‌پذیری‌های روز صفر به سامانه‌ها آسیب جدی وارد کنند. نود 32 فاقد دیوارآتش، ابزار مدیریت گذرواژه، مدیر فایل یا سایر ویژگی‌های کاربردی نمونه‌های مشابه است. نود 32 روی عملکرد متمرکز شده و شاید برای کاربران کم تجربه گزینه خوبی نباشد. نود 32 به شکل بلادرنگ از سامانه‌ها در برابر بدافزارها محافظت می‌کند و به یک ویژگی قدرتمند محافظت در برابر باج‌افزارها تجهیز شده و مانع از آن می‌شود آدرس‌های اینترنتی مخرب یا اسکریپت‌های مشکوک به راحتی روی سامانه‌ها اجرا شوند. نود 32 یک ویژگی کاربردی به‌نام کنترل دستگاه دارد که مانع آلوده شدن کامپیوترها توسط دستگاه‌هایی می‌شود که به آن متصل شده‌اند. لازم به توضیح است که رابط کاربری این محصول کمی پیچیده است و مفهوم برخی از تنظیمات آن تنها برای متخصصان قابل درک است. اگر به دنبال یک دیوارآتش قدرتمند، محافظت در برابر روبات‌های اینترنت، محافظت از دوربین وب‌کم و ویژگی‌های پیشرفته‌تر هستید باید به سراغ ESET Internet Security بروید که توسط نود 32 طراحی شده است. گزینه خوب دیگری که وجود دارد ESET Smart Security Premium نام دارد که ضمن ارائه ویژگی‌های ذکر شده، قابلیت مدیریت گذرواژه‌ها و ایمن‌سازی داده‌ها را ارائه می‌کند.

5. F-Secure Antivirus SAFE

ضدویروس قدرتمند دیگری که کاربرد ساده‌ای دارد، محصول شرکت F-Secure است. ضدویروس SAFE به کاربران اجازه می‌دهد با امنیت بالا به اینترنت وارد شوند و بدون نگرانی از بابت سرقت اطلاعات بانکی خریدهای آنلاین را انجام دهند. ابزار محافظت در برابر باج‌افزارها نیز عملکرد خوبی دارد. این محصول در مقایسه با نمونه‌های مشابه قیمت بیشتری دارد، اما به واسطه ویژگی‌های قدرتمند و هوشمندی که ارائه می‌کند، موفق شده نظر مساعد کاربران را به خود جلب کند. اجرای روان و تاثیرگذاری منفی کم روی سیستم به دلیل عدم مصرف بیش از اندازه منابع سیستمی باعث شده تا ضدویروس فوق در فهرست ما قرار گیرد. شاید تنها عیب این محصول در مقایسه با نمونه‌های مشابه هشدار مثبت کاذبی زیادی است که نشان می‌دهد.

6. Kaspersky Antivirus

در میان ضدویروس‌های موجود در بازار کسپرسکی را باید محصولی توصیف کنیم که هم برای کاربران تازه‌کار و هم برای کاربران با تجربه مناسب است. از ویژگی‌های شاخص این محصول باید به پویش خودکار، عدم آلودگی کامپیوتر به اسکریپت‌هایی که توسط رمزارزها استفاده می‌شود، مدیریت ساده و وجود نمایندگی‌های خوب در ایران اشاره کرد. فیلترکردن آدرس‌های اینترنتی مخرب، توانایی زیاد در شناسایی بدافزارها و پاک کردن آن‌ها و به‌کارگیری الگوریتم‌های هوشمند برای شناسایی بدافزارها باعث شده‌اند تا کسپرسکی به یک محصول امنیتی خوب تبدیل شود.

7. Trend Micro Antivirus+ Security

ترندمیکرو یکی دیگر از نام‌های آشنای دنیای امنیت است که فناوری‌های دفاعی که طراحی می‌کند توسط شرکت‌های بزرگ استفاده می‌شود. به‌طور مثال ایسوس در روترهای خود از فناوری AiProtection این شرکت برای محافظت از کاربران خود استفاده می‌کند. از ویژگی‌های شاخص این بسته امنیت باید به قیمت مناسب، کاربری ساده، عملکرد بالا در محافظت از سامانه‌ها اشاره کرد. با این حال، منابع سیستمی را به شکل زیاد استفاده می‌کند و گزینه‌های تقریبا محدودی دارد.  ویژگی ضد هرزنامه این محصول فراتر از نمونه‌های مشابه است و قابلیت امنیتی قدرتمندی به‌نام Shield Folder دارد که مانع دسترسی باج‌افزارها به پوشه‌های محافظت شده می‌شود. این محصول امنیتی در مقایسه با نمونه‌های مشابه هشدا‌های مثبت کاذب کمی تولید می‌کند و به بهترین شکل از فناوری هوش مصنوعی برای شناسایی بدافزارها استفاده می‌کند.

8. Panda Dome Essential

اگر به دنبال یک ضدویروس قوی با عملکرد ساده و ویژگی‌های متعدد هستید، پاندا دوم گزینه خوبی است. از ویژگی‌های شاخص این محصول باید به عدم محدودیت در دستگاه‌های تحت پوشش، نظارت مستمر بر فرآیندها، فیلتر کردن آدرس‌های اینترنتی و آماده‌سازی دیسک نجات اشاره کرد. پاندا با ارائه یک مکانیزم منسجم می‌تواند به شکل بلادرنگ از سامانه‌ها محافظت کند، فایل‌هایی که روی سرویس‌های ابری قرار دارند را پویش کند و به سرعت آدرس‌های مخرب را مسدود کند. پاندا با پویش درگاه‌ها، مدیریت پینگ، زیرنظر گرفتن دقیق فرآینده‌ها و شبکه‌های خصوصی مجازی که کاربر از آن‌ها استفاده می‌کند مانع از آن می‌شود تا بدافزارها به سامانه‌ای وارد شوند یا اطلاعات بدون اطلاع کاربر ارسال شوند. درست است که رابط کاربری آن شاید برای کاربران عادی چندان راحت نباشد، اما قیمت اقتصادی آن باعث شده تا یکی از انتخاب‌های خوب سال 2020 باشد.

9. Avast Free Antivirus

اگر به دنبال یک ضدویروس رایگان و خوب هستید، Avast گزینه مناسبی است. Avast ویژگی‌های مختلفی همچون مدیریت گذرواژه، محافظت بلادرنگ از بدافزارها و حالت بازی را ارائه می‌کند. ویژگی Game Mode اجازه می‌دهد تا زمانی که در حال انجام بازی هستید، پیغام‌های ضدویروس روی صحنه بازی ظاهر نشوند و راندمان کامپیوتر نیز در زمان انجام بازی‌ها کاهش پیدا نکند.

10. Sophos Home

ضدویروس Sophos Home برای کاربرانی طراحی شده که چند سامانه کامپیوتری در خانه دارند. از ویژگی‌های شاخص این محصول باید به شناسایی بدافزارها، محافظت در برابر سرقت اطلاعات، ابزارهای ویژه والدین، عملکرد ساده و محافظت از 20 سامانه کامپیوتری اشاره کرد.

لازم به توضیح است که محصولات دیگری نیز همچون مک‌آفی،MalwareByte  وجود دارند که در این مقاله به آن‌ها اشاره نشد.  

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟