آموزش ساخت و پیکربندی ماشین مجازی با Oracle VirtualBox
می‌توانید روی هر یک از سیستم‌عامل‌های ویندوز 10 ابزار VirtualBox را نصب کنید. ابزار فوق یک هایپرویزور رایگان است که برای ساخت ماشین‌های مجازی و شبکه مجازی استفاده می‌شود. دقت کنید برای نصب سیستم‌عامل موردنظر روی ماشین مجازی باید فایل ایزو در اختیار داشته باشید. برای این منظور مراحل ادامه مطلب را انجام دهید.

1606683296_1_0.gif

این مطلب بخشی از سری آموزش‌های نتورک پلاس است که پیشتر در سایت شبکه منتشر شده است.
برای مشاهده فهرست و خرید کتاب +Network راهنمای شبکه‌ها اینجا کلیک کنید. 


1. اگر از یک سیستم‌عامل 64 بیتی استفاده می‌کنید و در نظر دارید سیستم‌عامل 64 بیتی را روی ماشین مجازی نصب کنید، باید ویژگی HAV را مطابق با دستورالعملی که در بخش قبل به آن اشاره شد را فعال کنید.

2. در مرحله بعد به آدرس  www.virtualbox.org/wiki/Downloads  رفته و VirtualBox platform package را برای نصب روی سیستم‌عامل کامپیوتر خود را انتخاب کنید. روی فایل نصبی کلیک کرده و تنظیمات پیش‌فرض را قبول کنید تا ویرچوال‌باکس روی کامپیوترتان نصب شود. پس از نصب و اجرا محیط نرم‌افزار فوق همانند شکل زیر خواهد بود.

3. برای ساخت یک ماشین مجازی با استفاده از VirtualBox روی گزینه New در نوارابزار کلیک کرده و سپس مراحلی که ویزارد نشان می‌دهد را دنبال کنید تا ماشین مجازی نصب شود. نامی همچون VM1 یا VM_Lab_A برای ماشین مجازی انتخاب کرده و گزینه نصب سیستم‌عامل ویندوز را انتخاب کنید. تنظیمات پیش‌فرض را قبول کنید.

4. زمانی که ماشین مجازی در وضعیت انتخاب شده قرار دارد روی گزینه Settings در پنجره اصلی VirtualBox Manager کلیک کنید. در پنجره تنظیمات و در پانل سمت چپ گزینه Storage را انتخاب کنید.

5. روی گزینه درختی که در سمت راست عبارت Controller:SATA در پانل وسط قرار دارد کلیک کرده و آیکن Add optical drive را انتخاب کنید. آیکنی که شبیه به سی‌دی بوده و همراه با یک علامت مثبت است.

6. دیالوگی ظاهر می‌شود. گزینه Choose disk را انتخاب کنید. مکان فایل ایزو که شامل فایل‌های نصبی سیستم‌عامل است را انتخاب کنید. اکنون فایل ایزو را انتخاب کرده، روی دکمه Open کلیک کرده و سپس ok را کلیک کنید. اکنون پنجره به پنجره اصلی VirtualBox Manager باز می‌گردید.

7. گزینه Start در نوار ابزار را کلیک کنید. ماشین مجازی شما اجرا شده و فرآیند نصب سیستم‌عامل آغاز می‌شود. تنظیمات را مطابق با نیاز خود پیکربندی کنید تا سیستم‌عامل روی ماشین مجازی نصب شود.

8. برای مطمئن شدن از این موضوع که ویندوز نصب شده روی ماشین مجازی بدون مشکل قادر به اتصال به اینترنت است، مرورگر اج را باز کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟

دیدگاه‌ها

تصویر علی اصغر خسروابادی
علی اصغر خسروابادی

خیلی خلاصه بود