افزایش امنیت گوشی
چگونه از هک گوشی جلوگیری کنیم؟
این روزها با رواج بدافزارها و نرم‌افزاری‌های مخرب هک شدن گوشی‌های موبایل کار آسانی شده و ممکن است با نصب یک برنامه مخرب گوشی شما هک شود و تمامی اطلاعات شما به سرقت برده شود.
از دست دادن اطلاعات گوشی مانند عکس شخصی‌، شماره‌ها، ایمیل و... باعث ایجاد دردسر برای شما می‌شود و ممکن است فرد سارق از آن‌ها سواستفاده کرده و بسیاری از جرم‌ها با اسم و مشخصات شما ثبت شود.
در این مقاله چندین راهکاری برای جلوگیری از هک گوشی به شما یادخواهیم داد.

1606683296_1_0.gif

چگونه از هک شدن موبایل جلوگیری کنیم؟
 

1) بلوتوث خود را خاموش کنید

همیشه روشن بودن بلوتوث گوشی باعث می‌شود که به دستگاه‌های دیگر متصل شود که احتمال هک گوشی را افزایش می‌دهد.

سعی کنید همیشه بلوتوث خود را مخصوصا در مکان‌های عمومی مانند مترو و خیابان خاموش کنید و در تنظیمات بلوتوث آن را به گونه‌ای تنظیم کنید که به صورت خودکار به دستگاه‌های دیگر متصل نشود.

2)استفاده از برنامه  Google Authenticator

با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید امنیت حساب‌های خود را چندبرابر قوی‌تر کنید.

این برنامه باعث می‌شود یک لایه امنیتی برروی تمام حساب‌های موجود در گوشی ایجاد شود و هک شدن گوشی را تا حد زیادی کاهش دهد.

۳)عدم نصب اپلیکیشن‌های مشکوک

ساده‌ترین راه هکر برای نفوذ در گوشی‌ها ساخت برنامه‌های مخرب است که با عنوان‌های جذابی مانند هک تمامی بازی‌ها، تلگرام بدون‌فیلتر، فالور بگیر بی‌نهایت و... که در سطح اینترنت پخش می‌شوند و با نصب آن‌ها امکان هک گوشی و سرعت رفتن اطلاعات زیاد می‌شود.

از نصب این اپلیکیشن‌ها بشدت خودداری کنید و همه بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها را استورهای معتبر مانند گوگل‌پلی و اپ‌استور نصب کنید.

4)غیرفعالسازی ذخیره خودکار پسورد

همه ماها در سایت‌ها و شبکه‌های مختلفی حساب کاربری داریم و برای وارد شدن به آن‌ها معمولا در مرورگر خود قابلیت وارد شدن خودکار را فعال می‌کنیم و اجازه می‌دهیم که مرورگر یوزرنیم و پسورد ما را ذخیره کند که دفعات بعدی بخواهیم وارد حساب کاربری خود شویم نیاز نداشته باشیم که نام‌کاربری و رمز عبور را دوباره بزنیم.

اینکار باعث می‌شود که اطلاعات اصلی حساب‌های کاربری ما در مرورگر ذخیره شوند و اگر زمانی هکری به این مرورگرها دسترسی پیدا کند اطلاعات ماهم به‌ خطر می‌افتد.

پس برای جلوگیری از هک شدن حساب خود حتما ذخیره خودکارسورد را در مرورگرهای خود غیرفعال کنید.

5)به هر وای فایی وصل نشوید

در مکان‌های عمومی اگر وای‌فای خود را روشن کنید، وای‌فای‌هایی مشاهده خواهیدکرد که رمز عبور ندارند و به صورت رایگان می‌توانید وصل شوید، توصیه می‌کنیم به این وای‌فای‌ها وصل نشوید چون امکان هک شما را بالا می‌برند و ممکن است که اطلاعات شما به راحتی به سرقت برود.

6)گوشی خود را روت یا جیلبریک نکنید

روت یا جیلبریک کردن گوشی باعث می‌شود به امکانات بیشتری دسترسی داشته باشید و گوشی را متناسب با سلیقه خود شخصی‌سازی کنید،‌همچنین روت کردن گوشی باعث می‌شود بتوانید بعضی از اپلیکیشن‌ها را نصب کنید که امکان نصب آن‌ها در گوشی‌های عادی وجود ندارد اما اینکار ریسک بالایی دارد و امنیت گوشی شما تا حدی زیادی پایین می‌آید.

هک گوشی‌هایی که روت یا جیلبریک شده‌اند به مراتب بسیار راحت‌تر از گوشی‌هایی است که روت یا جیلبریک نشده‌اند.

بنابراین تا حد امکان از روت یا جیلبریک کردن گوشی خود خودداری کنید.

7)دسترسی اپلیکیشن‌ها را بررسی کنید

هنگام نصب بازی و اپلیکیشن در استورها یک سری اطلاعات درمورد اپ یا بازی مشاهده خواهیدکرد که یکی از آن‌ها دسترسی‌هایی که باید به بازی یا اپلیکیشن بدهید.

مطالعه این مورد بسیار مهم است، قبل از نصب اپلیکیشن و بازی توضیحات قسمت دسترسی را مطالعه کنید،‌ مثلا اگر در توضیحات یک بازی نوشته شده که این بازی نیازمند دسترسی به مخاطبین است باید شک کنید چون بازی اصلا لزومی ندارد به مخاطبین ما دسترسی داشته باشد.

8) بروزرسانی سیستم‌عامل برای جلوگیری از هک گوشی

گوشی‌های اندروید و iOS هرچندوقت یبار بروزسانی‌هایی برای دیوایس‌های مختلف منتشر می‌کنند که توصیه می‌کنیم حتما دستگاه خود را بروزرسانی کنید.

آپدیت‌هایی که به صورت دوره‌ای برای گوشی‌های مختلف منتشر می‌شود تغییراتی در امنیت گوشی ایجاد می‌کند که باعث افزایش امنیت دستگاه می‌شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟