صدای فراگیر مجازی در دستگاه‌های همراه
آموزش گام به گام ایجاد صدای فراگیر مجازی در دستگاه‌های اندرویدی
بلندگوها و هدفون‌های پیشرفته به کاربران اجازه می‌دهند به صدای فراگیر مجازی دسترسی پیدا کنند. به گونه‌ای که مخاطب در زمان گوش کردن فیلم‌ها یا آهنگ‌ها احساس می‌کند در سالن سینما نشسته است. گوشی‌های اندرویدی نیز چنین قابلیتی در اختیار کاربران قرار می‌دهند. برای دستیابی به چنین ویژگی‌ جالبی به یک نرم‌افزار کاربردی نیاز دارید.

1606683296_1_0.gif

دستیابی به صدای محیطی واقعی توسط اسپیکرهای قدرتمند در ویندوز بدون مشکل در دسترس کاربران قرار دارد، اما در دنیای اندروید برای دستیابی به صدای فراگیر مجازی باید ویژگی فوق را روی گوشی اندرویدی فعال کرد تا در زمان به‌کارگیری هندزفری‌ها این‌گونه به نظر برسد که صدای محیطی یا همان فراگیر وجود دارد. برای دستیابی به چنین ویژگی جالبی اصوات باید پردازش و با جلوه‌های صوتی درهم آمیخته شوند تا شنونده احساس کند صدایی از پشت سر می‌شنود. برای آ‌ن‌که بتوانید به چنین ویژگی جالب توجهی دست پیدا کنید به هدست‌ها، اسپیکرها و هدفون‌هایی با توانایی پردازش خوب اصوات در فرکانس‌های زیر و بم نیاز دارید و نرم‌افزارهایی که برای این منظور طراحی شده‌اند نیاز دارید. تغییر در فرکانس‌های صوتی همراه با به‌کارگیری جلوه‌های صوتی اجازه می‌دهد تا بتوان به شکل صدای محیطی را شبیه‌سازی کرد. در چنین شرایطی لزومی ندارد تا در اطراف شما بلندگوهای مختلفی قرار گرفته باشند، زیرا این نرم‌افزار است که فرآیند پردازش و ارائه یک صدای سه بعدی را انجام می‌دهد. در شرایط عادی شما در حال گوش کردن به یک صدای مونو (تک کانانه) یا استریو (دو کاناله) هستید و تنها قادر به تشخیص صدای موزیسین یا خواننده از بلندگوهای چپ یا راست هستید، اما زمانی که یک بلندگوی چند باندی تهیه کنید و درگاه اسپکیرها را به کارت صوتی خود وصل کنید و چینش بلندگوها نیز به درستی انجام شود، آن‌گاه صدای آهسته یک قطره آب را به خوبی از پشت سر می‌شنوید. برخی از گوشی‌ها و تبلت‌ها اندرویدی به شکل از پیش نصب شده به چنین نرم‌افزاری دسترسی دارند، گوشی گلکسی اس سامسونگ از جمله این موارد است، اما در بیشتر موارد این‌گونه نیست.

آموزش پیاده‌سازی صدای فراگیر در اندروید

اگر گوشی هوشمند شما فاقد قابلیت یا نرم‌افزار مخصوص این‌کار است، پیشنهاد می‌کنم برنامه Noozxoide EIZO-rewire™ PRO را نصب کنید. نرم‌افزار فوق روی همه گوشی‌های اندرویدی قابل اجرا است.افکت‌های صوتی مختلفی که درون این برنامه قرار دارد، اجازه می‌دهند همه صداهایی که توسط اندروید و سایر برنامه‌ها پخش می‌شود، تغییر پیدا کنند. دقت کنید که مهم نیست از چه نرم‌افزار پخش فایل‌های ویدویی استفاده می‌کنید، در همه شرایط نرم‌افزار فوق صدا را پردازش می‌کند و خروجی فراگیر ارائه می‌کند. پس از دانلود و نصب برنامه، در مرحله بعد باید تنظیمات را پیکربندی کندی. در اولین مرحله باید نوع اسپیکرها را مشخص کنید. اگر از هدفون، اسپیکر و ساندبار استفاده می‌کنید، گزینه LINE-OUT را انتخاب کنید. گزینه‌های دیگر را باید بر مبنای نوع خروجی که قرار است صدا برای آن ارسال شود (به‌طور مثال هدفون بلوتوثی) انتخاب کنید. رابط کاربری برنامه همانند شکل زیر است:

 

پس از آن‌که نوع اسپیکر یا پخش کننده را انتخاب کردید، در مرحله بعد باید به سراغ تنظیمات بروید. برای آن‌که به ویژگی صدای فراگیر مجازی دست پیدا کنید باید گزینه Create VSUR on practical monitor که در بخش NOOZXOIDE LogicSurroundES قرار دارد را انتخاب کنید.

این برنامه گزینه‌های خوبی برای شبیه‌سازی صدا در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به‌طور مثال این امکان وجود دارد تا ابعاد اتاق یا همان محیط مجازی را بزرگ یا کوچک مشخص کرد. برای انجام این‌کار باید گزینه Create Room Size انتخاب شود. در این بخش گزینه‌ای به‌نام Focus وجود دارد که اشاره به یک محیط بسته و کوچک دارد. همچنین دو گزینه Studio و 2 گزینه Live نیز در نظر گرفته شده است.

در کنار تنظیمات فوق، دسترسی به صدای بهتر از طریق گزینه‌های اکولایزر نیز وجود دارد. گزینه یاد شده در بخش NOOZXOIDE Balance XEQ و NOOZXOIDE Psychoacoustics II قرار دارد. تنظیمات گزینه اول برای دریافت صدایی همه منظوره و ایده‌آل و گزینه دوم برای دریافت صدایی عمیق‌تر استفاده می‌شوند.

با توجه به گزینه‌های مختلف مختلف این برنامه اجازه می‌دهد یک صدای فراگیر مجازی را تا حد مطلوب دریافت کنید. دقت کنید که شاید صدای مجازی فراگیر به خوبی نمونه‌های فیزیکی نشود، اما تجربه متفاوتی از گوش کردن به اصوات را ارائه می‌کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟