امن نگه داشتن دستگاه‌ها هیچ وقت تا این اندازه مهم نبوده
با انجام سه کار امنیتی ساده دستگاه‌های خود را از خطر هکرها در امان نگه دارید
تلفن‌های همراه و لپ‌تاپ‌ها انبار گرانبهایی از اطلاعات حساس و مهم هستند، به‌همین دلیل مورد توجه هکرها قرار دارند، چون هکرها می‌توانند هویت یا اطلاعات مهم شما را سرقت کنند. هکرها برای دزدیدن اطلاعات و دسترسی به گوشی از روش‌های زیادی استفاده می‌کنند. اما خوشبختانه، با انجام چند ترفند و راه‌کار می‌توانیم از دستگاه‌هایی که در اختیار داریم در مقابل حملات و کارهای خرابکارانه محافظت و مراقبت کنیم.

1606683296_1_0.gif

دانستن اینکه کدام یک از حملات عمومیت بیشتری دارند به شما کمک می‌کند تا از اشتباهات رایجی که باعث به‌خطر افتادن امنیت گوشی شما می‌شود دوری کنید. پس بهتر است شروع کنیم.

با این سه روش ساده امنیت دستگاه خود را افزایش دهید تا از گزند هکرها در امان باشید

1- دستگاه‌های خود را رمزگذاری کنید

شاید پیش پا افتاده به‌نظر بیاید، اما اولین کاری که باید انجام دهید گذاشتن رمز روی تمام دستگاه‌هایی است که استفاده می‌کنید. رمزگذاری زمانی‌که یکی از دستگاه‌ها گم می‌شود یا به‌سرقت می‌رود به کار می‌آید. برای گوشی‌های آیفون، این کار به‌سادگی انتخاب یک پسورد یا تأیید هویت بیومتریک مانند اثر انگشت یا چهره است. اگر از گوشی اندروید استفاده می‌کنید باید از صفحه تنظیمات امنیتی گزینه رمزگذاری یا Encryption را انتخاب کنید. فایده دیگری که این کار دارد آن است که لیست مخاطبان روی گوشی هم رمزگذاری می‌شود.

برای بهترین و بالاترین درجه محافظت از قوی‌ترین روش تآیید هویت که روی گوشی ارائه شده استفاده کنید. انتخاب یک پسورد پیچیده ترکیبی که شامل حروف و اعداد باشد خیلی قوی‌تر از پسورد عددی یا بیومتریک است.

شاید همین الان که این مطلب را می‌خوانید گوشی شما پسورد دارد، اما آیا برای لپ‌تاپ یا کامیپوترتان هم رمز گذاشته‌اید؟ برای خیلی از کامپیوترها، رمزگذاری دیسک به‌صورت پیش‌فرض فعال نیست، پس خودتان باید آن را تنظیم کنید. برای محافظت از لپ‌تاپ باید full-disk encryption را فعال کنید.

در مک از قسمت System Preferences گزینه FileVault را انتخاب کنید و در ویندوز می‌توانید از بخش System Settings دیسک دستگاه را رمزگذاری کنید.

2- برای گوشی خود PIN تعریف کنید

تا حالا به این فکر کرده‌اید که هکرها چطور می‌توانند به اکانت شما حتی اگر از سیستم تأیید هویت دو مرحله‌ای هم استفاده کرده باشید دسترسی پیدا کنند؟ با جابجایی سیم. هکرها اغلب هدف‌هایی را اتنخاب می‌کنند که از 2FA برای اکانت خود استفاده کرده باشند و بعد با حملات SIM-swapping به خواسته خود می‌رسند. آنها از این روش بخصوص برای دسترسی به اکانت کارآفرینان یا افرد مشهور استفاده می‌کنند. 

خیلی از سرویس‌های آنلاین هم با ارسال پیامکی که حاوی یک کد عبور خیلی ساده است برای ریست کردن پسورد استفاده می‌کنند. بنابراین اگر شماره تلفن شما سرقت شده باشد، هکرها می‌توانند با استفاده از این روش به سادگی به اکانت‌های شما دسترسی پیدا می‌کنند. معمولا زمانی می‌فهمید چه اتفاق هولناکی برای شما افتاده که خیلی دیر شده است.

هیچ روش مطمئنی که به‌طور کامل جلوی حملات SIM-swap را بگیرد وجود ندارد. اما تنظیم یک PIN روی گوشی خیلی واجب است. وقتی PIN فعال شد، هیچ کس نمی‌تواند شماره شما را بدون در اختیار داشتن آن انتقال دهد.

علاوه بر اینکه PIN می‌گذارید حتما از یک اپ تأیید هویت دو مرحله‌ای تخصصی برای 2FA استفاده کنید.

3- به‌روزرسانی‌های خودکار را فعال کنید

نرم‌افزارهای تاریخ گذشته می‌توانند پر از باگ‌ها و حملات خطرناک باشند. به‌همین دلیل، یکی از ساده‌ترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید تا از دستگاه‌های خود مراقبت کنید فعال کردن گزینه auto-update است. به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری با وصله‌های امنیتی که به‌طور مداوم با خود به همراه دارند باعث بالا رفتن امنیت سیستم‌عامل دستگاه می‌شوند.

این قضیه هم برای تلفن همراه و هم برای کامپیوتر صدق می‌کند. برای اینکه auto-update را فعال کنید:

برای MacOS: از قسمت System Preferences گزینه Software Update را انتخاب و سپس Automatically keep my Mac up to date را روشن کنید.

برای ویندوز: از بخش System Settings روی Update & Security و بعد از آن روی Advanced کلیک کنید. مطمئن شوید که به‌روزرسانی خودکار روشن باشد.

برای iOS: اپ Settings را باز کنید. سپس به مسیر General > Software Update > Automatic Updates بروید و Automatic Updates را روشن کنید.

برای اندروید: به دسترسی سریع به بخش تنظیمات صفحه را به سمت پایین بکشید. روی آیکون چرخ‌دنده تقه بزنید و سپس به Software Update > Download updates automatically بروید.

همه چیز آماده است. به‌روزرسانی‌های خودکار با دریافت آخرین وصله‌های امنیتی دستگاه‌های شما را به‌روز نگه می‌دارند.

 

ایمن نگه داشتن دستگاه‌ها بیشتر از هر زمان دیگری مهم شده است. هکرها دائما در حال یافتن و توسعه راه‌های جدید برای دسترسی به داده‌ها و اطلاعات ارزشمند شما هستند. اما با دنبال کردن این مراحل خیلی ساده می‌توانید قدم بزرگی را برای امن نگه داشتن اطلاعات خود از دست سارقان و هکرها بردارید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.
برچسب: 

ایسوس

نظر شما چیست؟