گوگل ترندز چگونه کار می‌کند؟
گوگل ترندز چیست و چگونه با آن کسب‌وکار آنلاین خود را بهبود دهیم؟
گوگل ترندز ابزاری قدرتمند برای جستجو است که با استفاده از آن می‌توانید میزان محبوبیت کلمات جستجوی خاص در گوگل در یک بازه زمانی و در یک منطقه جغرافیایی مشخص را مشاهده کنید.

1606683296_1_0.gif

گوگل ترندز ابزاری قدرتمند برای جستجو است که با استفاده از آن می‌توانید میزان محبوبیت کلمات جستجوی خاص در گوگل در یک بازه زمانی و در یک منطقه جغرافیایی مشخص را مشاهده کنید.

وقتی برای تحقیق در خصوص یک کلمه جستجو از گوگل ترندز استفاده می‌کنید، میزان محبوبیت آن در طول زمان را مشاهده می‌کنید. اما این تمام ماجرا نیست، بلکه قدرت واقعی گوگل ترندز مربوط به مقایسه کلمات و عبارات جستجو است و به کمک آن می‌توانید میزان استفاده یک کلمه در مقایسه با کلمه‌ای دیگر را متوجه شوید.

ترندهای کلیدواژه‌های گوگل چگونه کار می‌کنند؟

وقتی اولین بار به گوگل ترندز مراجعه می‌کنید، در صفحه اصلی تعداد بسیار زیادی از کلیدواژه‌هایی را می‌بینید که در آن قسمت از دنیا که شما هستید به‌عنوان ترندهای فعلی گوگل بشمار می‌روند. اما بدون شک، یکی از قسمت‌های بسیار جالب توجه این صفحه بخش Recently Trending است.

ترندهای کلیدواژه‌های گوگل چگونه کار می‌کنند؟

وقتی رویدادها و وقایع مهم جهانی در حال رخ دادن است، مانند چند ماه اخیر که تمام نقاط دنیا درگیر "کوید-19" هستند، معمولا گوگل یک بخش یا صفحه ویژه‌ای را برای نمایش ترندهای فعلی جستجو در سراسر دنیا درست می‌کند.

برای بررسی و تحقیق در خصوص کلمات و عبارات جستجوی خاص که شما به آنها علاقمند هستید، باید آن کلمات را در فیلدی که با عنوان Enter a search term or topic مشخص شده تایپ و سپس کلید Enter را بزنید.

بعد از آن، در نمودار ارائه شده میزان علاقه به آن کلمه خاص در طی 12 ماه گذشته نمایش داده می‌شود.

ترندهای کلیدواژه‌های گوگل چگونه کار می‌کنند؟

این صفحه تمام اطلاعات زیر را در رابطه با کلمه مورد جستجوی شما ارائه می‌دهد:

- میزان علاقه در طی 12 ماه گذشته

- میزان علاقه در منطقه‌ای که شما در آن زندگی می‌کنید.

- سایر موضوعات جستجوی محبوب در رابطه با چیزی که شما آن را جستجو کرده‌اید.

شما می‌توانید نمودار را بر اساس شهر یا منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید سفارشی‌سازی کنید و همچنین قادر خواهید بود تا لیست‌ها را بر اساس افزایش یا کاهش میزان علاقه در خصوص أن ترند مرتب‌سازی کنید.

شناخت و درک ترندهای جستجوی گوگل

خیلی مهم است بدانید که وقتی به نمودار ترندهای گوگل نگاه می‌کنید، اعداد قابل مشاهده در واقع تعداد جستجوها نیستند.

اعدادی که در سمت چپ نمودار قرار دارند از 0 تا 100 هستند. این عدد نمایش دهنده سطح علاقه فقط برای آن کلمه مورد جستجو در دوره زمانی نمودار است.

-0 یعنی آنکه هیچ علاقه‌ای در رابطه با بالاترین علاقه در آن بازه زمانی وجود نداشته است.

-100 یعنی آنکه بالاترین سطح علاقه در رابطه با آن کلمه در طی بازه زمانی وجود داشته است.

شاید برای تنها یک کلمه این اطلاعات چندان کاربرد زیادی نداشته باشد. در واقع، چیزی که از این نمودار دستگیر شما می‌شود آن است که آیا در طول یک سال افزایش‌های فصلی رخ داده یا نه.

اگر می‌خواهید متوجه شوید که آیا ترندهای فصلی هر سال تکرار می‌شوند، منوی کشویی Past 12 Months را به Past 5 Years تغییر دهید. حتی می‌توانید آن را به ابتدای زمانی تغییر دهید که داده‌های آن ترند شروع شده است.

شناخت و درک ترندهای جستجوی گوگل

وقتی افزایش‌های با فاصله مساوی در خصوص آن علاقه را از یک سال به سال دیگر مشاهده می‌کنید به این معنی است که اوج علاقه فصلی رخ داده است.

از داده‌های جستجوی گوگل برای مقایسه کلمات با یکدیگر استفاده کنید

می‌توانید با مقایسه کلمات جستجوی مشابه از ارزش فوق‌العاده بالاتری از گوگل ترندز بهره ببرید.

به‌عنوان مثال، فرض کنید عبارت "بهترین اپ‌های اندرویدی" را جستجو کرده‌اید. حالا کنجکاو هستید که بدانید آیا این عبارت از "بهترین اپ‌های iOS" بیشتر یا کمتر مورد استفاده قرار گرفته است. گوگل ترندز به شما کمک می‌کند.

برای افزودن کلمه جستجو، از بالای پنجره Compare را انتخاب کنید و دومین کلمه جستجو را تایپ کنید.

شناخت و درک ترندهای جستجوی گوگل

این شیوه بهترین راه آگاهی از میزان محبوبیت کلمات جستجو نسبت به یکدیگر است. با استفاده از کلمات جستجوی دیگر به‌عنوان پایه کار، این روش به شناسایی بهتر کلمات جستجویی که به‌شدت در تمام فضای اینترنت محبوب هستند کمک می‌کند.

این قضیه زمانی حقیقت پیدا می‌کند که شما از قبل کلمات جستجویی را بشناسید که محبوبیت خیلی بالایی دارند. می‌توانید از این دسته از کلمات جستجوی محبوب به‌عنوان پایه و اساس مقایسه استفاده کنید.

چگونه از گوگل ترندز استفاده کنیم

وقتی کلمات جستجوی خیلی محبوب یا ترندهای فصلی را شناسایی کردید، چگونه می‌توانید از آنها برای بهبود ترافیک وبسایت خود استفاده کنید، یا اینکه چگونه می‌توانید تعداد بازدیدکنندگان بیشتری را به کسب‌وکار آنلاین خود بکشید؟

شما می‌توانید از اطلاعاتی که از گوگل ترندز یاد می‌گیرید به‌طرق زیر برای سایت یا کسب‌وکار خود استفاده کنید:

چگونه از گوگل ترندز استفاده کنیم

- اگر مقایسه چندین کلمه نشان داد که یکی از آن کلمات محبوبیت خیلی زیادی دارد، بلاگ یا وبسایت خود را روی آن موضوع خاص متمرکز کنید.

- اگر موضوعی هست که دارای علایق جستجوی فصلی است، سعی کنید در ابتدای فصول مذکور اقدام به انتشار مقالات و موضوعات مربوطه کنید.

- اگر محصولی را به‌صورت آنلاین می‌فروشید، زمان فروش خود را بر اساس علایق فصلی برای هر کدام از آن محصولات تنظیم کنید.

- اگر یک کسب‌وکار محلی را مدیریت می‌کنید، فعالیت‌های تبلیغاتی محلی خود را در ابتدای فصلی قرار دهید که تعداد جستجو در خصوص آن فعالیت به‌بیشترین حد خودش می‌رسد.

- کسب‌وکارهای محلی باید از فیلترهای جرافیایی گوگل ترندز برای شناسایی ترندهای مربوط به جمعیت محلی خود استفاده کنند.

در پایان باید گفت که گوگل ترندز ابزاری فوق‌العاده قدرتمند برای شناخت ترندهای مورد علاقه عموم نه فقط در کل اینترنت بلکه برای اجتماعات محلی است. این اطلاعات برای کسانی که وبسایت یا وبلاگ دارند و یا حتی مالکان کسب‌وکارهای کوچک بسیار مفید و سودمند است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟