اگر نمی‌توانید با گوشی اندروید کارت SD را فرمت کنید از راه‌کارهای زیر استفاده کنید
چگونه مشکل فرمت نشدن کارت SD در اندروید را حل کنیم؟
کارت‌های حافظه SD و پن‌درایوها دستگاه‌های ذخیره‌ساز قابل حملی هستند که اکثرا برای انتقال و ذخیره‌ فایل‌ها استفاده می‌شوند. اما دستگاه‌های قابل حمل مانند فلش درایوهای USB و کارت‌های SD بسیار آسیب‌پذیر هستند. پیام خطای "اندروید قادر به فرمت کارت SD نیست" یکی از مواردی است که کاربران اندروید با آن مواجه می‌شوند. اما چگونه می‌توان این مشکل را حل کرد؟

1606683296_1_0.gif

وقتی با این خطا روبرو شدید به معنی آن است که سخت‌افزار کارت SD شما در آستانه از کار افتادن و معیوب شدن است. یکی دیگر از مواردی که باعث بروز این مشکل می‌شود زمانی است که کارت SD با فایل سیستمی فرمت بشود که قابل شناسایی نیست.

چگونه خطای "اندروید نمی‌تواند کارت SD را فرمت کند" حل کنیم؟

علت بروز این مشکل هر چه باشد، در این مقاله چند راه‌کار فوق‌العاده را برای حل مشکل "اندروید نمی‌تواند کارت SD را فرمت کند" ارائه می‌کنیم.

1- اندروید را ریستارت کنید

اندروید را ریستارت کنید

اگر کاربر اندروید هستید حتما می‌دانید که گاهی اوقات یک ریستارت ساده می‌تواند خیلی از مشکلات اندروید را حل کند. بعضی اوقات، برخی از اپ‌ها یا فرآیندهایی که روی کارت حافظه SD ذخیره شده بودند در محیط پس‌زمینه بارگذاری می‌شوند و اجازه نمی‌دهند که اندروید کارت SD را فرمت کند. پس، قبل از اینکه کار دیگری انجام دهید اندروید دستگاه خود را ریستارت کنید تا شاید مشکل فرمت نشدن کارت SD توسط اندروید حل شود.

2- کارت حافظه را با استفاده از کامپیوتر فرمت کنید

اگر نمی‌توانید کارت حافظه خود را از طریق اندروید فرمت کنید، از کامپیوتر استفاده کنید. فرمت کردن دستگاه‌های USB یا کارت‌های SD با کامپیوتر کار خیلی ساده‌ای است.

گام اول- با استفاده از کارت ریدر، کارت حافظه SD را به کامپیوتر وصل کنید. حتی می‌توانید گوشی خود را با کابل USB به کامپیوتر وصل کنید. توجه داشته باشید که کارت SD باید در کامپیوتر ظاهر شود تا بتوانید مراحل بعدی را انجام دهید.

 کارت حافظه را با استفاده از کامپیوتر فرمت کنید

گام دوم- بعد از اینکه کارت SD با موفقیت در My Computer ظاهر شد، روی آن کلیک راست کنید و گزینه "Format" را انتخاب کنید.

گام سوم- بعد از آن، پنجره فرمت روی صفحه نمایش داده می‌شود. چندین گزینه برای انتخاب در اختیار شما قرار می‌گیرد. از پنل در دسترس، فایل سیستم را روی "FAT 32" قرار دهید و از از پایین پنل دکمه "Format" را کلیک کنید.

 کارت حافظه را با استفاده از کامپیوتر فرمت کنید

حالا ویندوز تلاش می‌کند تا کارت SD را فرمت کند و به احتمال زیاد به‌سادگی کارت SD را فرمت خواهد کرد. اگر در بدترین حالت، ویندوز موفق به فرمت کارت SD نشد همچنان می‌توانید از آن استفاده کنید.

3- رایت پروتکشن را بردارید

رایت پروتکشن یا محافظت در برابر نوشته شدن یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند باعث شود تا اندروید قادر به فرمت کاردن کارت SD نباشد. اگر چنین حالتی پیش آمد باید حالت رایت پروتکشن را از روی کارت SD بردارید. برای این منظور باید از اعلان فرمان استفاده کنید.

گام اول- در ابتدا کارت SD را به کامپیوتر وصل کنید و CMD را باز کنید. برای باز کردن CMD، روی استارت کلیک کنید و CMD را انتخاب کنید. حالا در خط اعلان فرمان، ‘Diskpart’ را تایپ و کلید Enter را بزنید.

رایت پروتکشن را بردارید

گام دوم- حالا ‘list disk’ را تایپ کنید.

رایت پروتکشن را بردارید

گام سوم- در این قسمت دستگاه ذخیره‌ساز متصل به دستگاه را می‌بینید. شماره دیسک مربوط به کارت SD را انتخاب کنید. سپس، ‘select disk 1’ را تایپ کنید (به جای Disk 1 شماره مربوط به کارت SD را وارد کنید).

رایت پروتکشن را بردارید

گام چهارم- در آخرین مرحله، ‘attributes disk clear readonly’ را تایپ کنید.

رایت پروتکشن را بردارید

تمام! حالا در اعلان فرمان، دستور "exit" را تایپ کنید. بعد از آن باید قادر به فرمت کردن کارت SD هم در اندروید و هم در کامپیوتر ویندوزی باشید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟