آیا می‌دانستید می‌توانید به‌سادگی پورت‌های VGA و DVI را به هم تبدیل کنید
چگونه VGA را به DVI و DVI را به VGA تبدیل کنیم
پورت‌های VGAو DVI هر دو از اتصالات خیلی معمولی و پراستفاده برای انتقال تصویر ، به‌ویژه در کامپیوترها و مانیتورهای قدیمی‌تر هستند. با اینکه شباهتی به‌هم ندارند، و DVI رزولوشن‌های بالاتری را پشتیبانی می‌کند، به‌سادگی می‌توان DVI و VGA را به‌هم تبدیل کرد.

1606683296_1_0.gif

کیفیت را لحاظ کنید

قبل از هر چیز، بهتر است یک نکته را درباره کیفیت تصویر بدانید. خروجی تصویر شما به‌مانند خیلی از سیگنال‌های دیجیتال به اندازه ضعیف‌ترین لینک آن خوب است. پورت VGA فقط از رزولوشن 1024x768 پشتیبانی می‌کند، اما DVI از فول اچ‌دی 1080p با رزولوشن 1920x1080 پشتیبانی می‌کند. ‌به‌محض اینکه این دو را به‌هم تبدیل کنید، کیفیت تصویر بدون توجه به اینکه منبع آن کدام است به حداکثر 1024x768 کاهش پیدا می‌کند.

نکته خیلی مهم: سوییچ از VGA به DVI کیفیت تصویر شما را بالا نمی‌برد.

تبدیل بین VGA و DVI

دو راه ساده و اولیه برای تبدیل از DVI به VGA وجود دارد. می‌توانید از کابلی استفاده کنید که عمل تبدیل را برای شما انجام دهد. یک سر این کابل اتصال DVI و سر دیگر آن اتصال VGA قرار دارد. یک سر آن را به پورت DVI وصل کنید و سر دیگر را به پورت VGA، و همه چیز به‌طور طبیعی کار خواهد کرد. 

تبدیل بین VGA و DVI

راه دیگر برای تبدیل این کانکتورها به هم استفاده از یک آداپتر خیلی ساده است. آداپترهای کوچک زیادی هستند که یک سر آنها اتصال VGA و سر دیگر آنها اتصال DVI است. باید حتما آداپتر مناسب با دستگاهی که می‌خواهید استفاده کنید را انتخاب کنید و توجه داشته باشید که به نری یا مادگی آن دقت کنید. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.
برچسب: 

ایسوس

نظر شما چیست؟

دیدگاه‌ها

تصویر حسین
حسین

عالی