با استفاده از اکسل به‌راحتی ارزها را به هم تبدیل کنید
چگونه در مایکروسافت اکسل واحدهای پولی را تبدیل کنیم؟
یکی از نقاط ضعف مایکروسافت اکسل عدم برخورداری از ابزارهای پیش‌ساخته و درون برنامه‌ای برای تبدیل واحدهای پولی است. اما، می‌توانید با استفاده از منبع داده اکسترنال نرخ‌های به‌روز را داخل اکسل استفاده کنید. سپس یک فرمول ساده ضرب یک واحد پولی را به واحدی دیگر تبدیل می‌کند. اگر می‌خواهید بدانید چگونه این کار انجام می‌شود مطلب زیر را از دست ندهید.

1606683296_1_0.gif

تبدیل واحدهای پولی به هم در داخل مایکروسافت اکسل

تبدیل واحدهای پولی به هم در داخل مایکروسافت اکسل

افزودن منبع داده اکسترنال به اکسل

استفاده از یک منبع داده اکسترنال یا بیرونی بهترین راه برای بکارگیری به‌روز تبدیل واحدهای پولی یا همان ارز است. شما می‌توانید با این داده‌ها در داخل اکسل یک ارز را به یک ارز دیگر تبدیل کنید. این فرآیند مشابه همان کاری است که برای تبدیل واحدهای پولی در داخل Google Sheets صورت می‌گیرد.

در ابتدا، به یک منبع داده مناسب و آنلاین که در قالب XML است احتیاج دارید تا بتوانید آن‌را داخل صفحه گسترده اکسل وارد کنید. FloatRates دارای فیدهای مختلف XML مبتنی بر واحدهای مختلف پولی است.

بعد از اینکه واحد پولی موردنظرتان را پیدا کردید، صفحه اکسل را باز کنید. در داخل اکسل 2019 یا آفیس 365 به مسیر Data > Get Data > From File > From XML بروید. در نسخه‌های پایین‌تر اکسل، از مسیر Data > Get External Data > From Other Sources > From XML Data Import استفاده کنید.

افزودن منبع داده اکسترنال به اکسل

در مثال مورد بحث در این مقاله از FloatRates USD data feed استفاده می‌کنیم. پس آن‌را وارد اکسل می‌کنیم.

در پنجره "Import Window" لینک موجود را داخل فید دیتای XML در قسمت “File Name” پیست و سپس روی "Import" کلیک کنید.

افزودن منبع داده اکسترنال به اکسل

اگر آفیس 2019 یا 365 دارید، یک پیش‌نمایش از نحوه وارد کردن داده‌ها خواهید دید. اگر از داده FloatRates استفاده می‌کنید، برای اینکه بتوانید از آن استفاده کنید باید آن‌را در Excel Power Query Editor تبدیل کنید.

برای این منظور، روی “Transform Data” کلیک کنید.

افزودن منبع داده اکسترنال به اکسل

پنجره Excel Power Query Editor ظاهر می‌شود. به ستون "Item" بروید. روی "Table" دو بار کلیک کنید تا نرخ‌های به‌روز ارز بارزگزاری شود.

افزودن منبع داده اکسترنال به اکسل

Excel Power Query Editor به‌روز می‌شود و داده واحد پولی FloatRates را نشان می‌دهد. روی “Close and Load” در گوشه سمت چپ بالا کلیک کنید تا داده‌ها به صفحه اکسل شما اضافه شود.

افزودن منبع داده اکسترنال به اکسل

داده‌ای که وارد می‌کنید در یک صفحه جدید نمایش داده می‌شود، هر زمان که نیاز به تبدیل واحدهای پولی به هم داشتید می‌توانید به آن رجوع کنید.

خیلی از منابع داده اکسترنال هر یک ساعت به‌روزرسانی می‌شوند، اما FloatRates فقط هر 12 ساعت یک بار به‌روز می‌شود. اگر قصد دارید تا داده‌ها را به‌صورت دستی به‌روزرسانی کنید، روی Data > Refresh All کلیک کنید.

افزودن منبع داده اکسترنال به اکسل

تبدیل واحد پولی در مایکروسافت اکسل

می‌توانید از داده‌ به‌روزرسانی شده‌ای که وارد کرده‌اید و با استفاده از یک فرمول ساده ضرب واحدهای پولی را تبدیل کنید.

روی فایل اکسلی یا صفحه گسترده‌ای که نرخ‌های ارز را وارد آن کرده‌اید کلیک کنید. اگر از داده FloatRates استفاده می‌کنید، در ستون “exchangeRate” به نرخ ارز نگاه کنید. دنبال خانه‌ای بگردید که حاوی نرخ ارزی باشد که می‌خواهید تبدیل کنید.

به‌عنوان مثال، با توجه به داده دلار آمریکا در FloatRates و برای تبدیل آن به پوند بریتانیا، باید از نرخ ارز GBP که در خانه 13 وجود دارد استفاده کنیم.

تبدیل واحد پولی در مایکروسافت اکسل

به صفحه موردنظرتان برگردید، و نرخ دلار آمریکا برای آنچه که می‌خواهید تبدیل کنید را در خانه اول تایپ کنید. در خانه دوم، از فرمول A2*Sheet2!$I$3= استفاده کنید و "A2" را با خانه‌ای که محتوی قیمت دلار است جایگزین کنید.

تبدیل واحد پولی در مایکروسافت اکسل

در مثال فوق، ستون A لیست دلار آمریکا است. در ستون B نرخ ارز تبدیل شده از دلار آمریکا به پوند انگلیس را مشاهده می‌کنید.

همچنین می‌توانید از نرخ دستی بجای منبع داده اکسترنال برای تبدیل واحدهای پولی به هم استفاده کنید. نرخ تبدیل را به‌صورت دستی در خانه صفحه اکسل و قیمت را در سلول دیگر قرار دهید.

تبدیل واحد پولی در مایکروسافت اکسل

همان فرمول ضرب واحد پول شما را تبدیل می‌کند. با اینحال، اگر از منبع داده اکسترنال استفاده نمی‌کنید، باید برای دیدن قیمت درست نرخ‌ها را به‌صورت دستی به‌روز کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟