تاریخچه لوکیشن و سایر داده‌های وب و اپ خود بر روی اندروید را به‌صورت خودکار پاک کنید
چگونه با استفاده از Auto Delete فعالیت‌های خود در گوگل را به‌طور خودکار پاک کنیم
آیا از اینکه گوگل تمام کارهایی که روی گوشی انجام می‌دهید را برای مدت زمان طولانی به‌خاطر دارد خسته شده‌اید؟ آیا می‌دانستید می‌توانید تاریخچه لوکیشن و سایر فعالیت‌های وب و اپلیکیشنی خود را در فواصل زمانی مشخص پاک کنید تا به‌این ترتیب دست گوگل از دسترسی دائم به اطلاعات شما برای همیشه کوتاه شود؟

1606683296_1_0.gif

برای پاک کردن تمام فعالیت‌های گوگلی خود سه گزینه پیش رو دارید. می‌توانید به‌صورت اتوماتیک تمام داده‌های خود را: 1) بعد از سه ماه پاک کنید، 2) بعد از 18 ماه پاک کنید، 3) یا به‌صورت دستی بر اساس صلاحدید خودتان پاک کنید.

اگر دوست ندارید که اطلاعات خود را به‌صورت خودکار پاک کنید، می‌توانید تنظیمات خودکارسازی را حذف کنید و گوشی را ریست کنید تا دوباره به تنظیمات کارخانه برگردد.

برای آگاهی از نحوه انجام هر سه گزینه مراحل زیر را دنبال کنید:

نکته مهم: این دستورات برای آن دسته از گوشی‌های اندروید که نسخه آنها "اندروید اوریو 8.0" به بالا است انجام می‌‌شود. تمام این دستورات روی گوشی‌هایی که اندروید 8.0 یا اندروید 9.0 روی آنها نصب بود تست شده است.

تاریخچه گوگل اکانت چیست؟

روی گوشی‌های اندروید تنظیماتی به‌نام "گوگل اکانت" (Google Account) وجود دارد. گوگل اکانت هرگونه اطلاتی که مربوط به شما باشد، شامل اطلاعات امنیتی، لوکیشن و تمام جزئیات شخصی‌سازی را ذخیره می‌کند. علاوه بر این، گوگل اکانت همان جایی است که خدمات و گزینه‌هایی مانند پرداخت‌ها، اشتراک‌ها یا قراردادها را پیدا خواهید کرد.

در Account History و در قسمت Data & Personalization، کنترل‌هایی را برای مانیتور کردن سایت‌هایی که از آنها بازدید می‌کنید،اپ‌هایی که استفاده می‌کنید و مکان‌هایی که می‌روید مشاهده خواهید کرد. این دقیق همان بخشی است که گزینه‌های مربوط به پاک کردن خودکار تمام فعالیت‌های خود را پیدا خواهید کرد تا گوگل نتواند برای همیشه به آنها دسترسی داشته باشد.

چگونه ویژگی Auto Delete را برای فعالیت‌های گوگل وب تنظیم کنیم

تنظیم کردن ویژگی Auto Delete تمام فعالیت‌های شما روی همه سایت‌ها و اپ‌های گوگل از جمله تاریخچه لوکیشن شما را ذخیره خواهد کرد. برای تغییر این تنظیمات مراحل زیر را دنبال کنید:

1- روی Settings تقه بزنید.

2- روی Google تقه بزنید. ممکن است این گزینه با نام Google Settings هم مشخص شده باشد.

3- Google Account را لمس کنید.

4- روی Data & Personalization ضربه بزنید.

5- Web & App Activity را لمس کنید.

6- روی Manage Activity تقه بزنید.

چگونه ویژگی Auto Delete را برای فعالیت‌های گوگل وب تنظیم کنیم

7- روی Choose to delete automatically تقه بزنید.

چگونه ویژگی Auto Delete را برای فعالیت‌های گوگل وب تنظیم کنیم

نکته: اگر پیش از این گزینه Auto Delete را تنظیم کرده‌اید، آن‌را تحت عنوان Choose how long to keep مشاهده خواهید کرد.

8- گزینه‌ای که دوست دارید را انتخاب کنید. می‌توانید یکی از گزینه‌های Keep until I delete manually (این گزینه پیش‌فرض است)، Keep for 18 months یا Keep for 3 months را انتخاب کنید.

چگونه ویژگی Auto Delete را برای فعالیت‌های گوگل وب تنظیم کنیم

9- روی Next ضربه بزنید.

10- Confirm را لمس کنید.

11- روی Got It تقه بزنید.

نکته: گوگل در حال حاضر به شما اجازه می‌دهد تا ردیابی لوکیشن خود را غیرفعال کنید، تاریخچه لوکیشن را پاک کنید یا حتی تمام صداهای ضبط شده Google Assistant را پاک کنید.

Auto Delete را از Google Web & Apps Activity پاک کنید

اگر دیگر تمایلی به استفاده از ویژگی Auto Delete ندارید مراحل فوق را دنبال کنید. وقتی به مرحله انتخاب از بین سه گزینه 3 ماه، 18 ماه و دستی رسیدید، گزینه Keep until I delete manually را انتخاب کنید. مراحل را ادامه دهید تا به قسمت تأیید برسید و فرآیند حذف تکمیل شود.

چگونه انتخاب Auto Delete خود را تغییر دهیم

اگر می‌خواهید گزینه Auto Delete انتخابی خود را دوباره تغییر دهید مجددا مراحل فوق را انجام دهید. وقتی به مرحله انتخاب از بین سه گزینه 3 ماه، 18 ماه و دستی رسیدید، گزینه جدیدی که می‌خواهید را انتخاب کنید و مراحل را ادامه دهید تا به تأیید برسید و انتخاب گزینه جدید را نهایی کنید.

تا چه مدت باید My Web Activity یا تاریخچه لوکیشن خود را حفظ کنم؟

در پاسخ به این سئوال باید گفت که یک تصمیم کاملا شخصی است. اما چرا؟ گوگل چیزهای زیادی درباره شما می‌داند و هر زمانی‌که اطلاعات بیشتری از آن می‌خواهید دانستنی‌های گوگل بیشتر می‌شود. از دستیار گوگل برای پیدا کردن یک رستوران کمک بگیرید و پیشنهادی که گوگل مپس به شما می‌دهد را انتخاب کنید. با این کار به گوگل نوع پاسخی که برای سئوال‌های بعدی خود می‌خواهید را نشان داده‌اید.

گوگل با تلفیق هوش مصنوعی برای فکر کردن شبیه به شما و هم‌چنین گردآوری تقاضاها و ضبط پاسخ‌های شما هر باری که از اپ‌ها یا سایت گوگل استفاده می‌کنید نحوه عملکرد خود در برابر شما را بهبود می‌دهد.

با اینحال، هیچ راهنمایی در خصوص مدت زمانی که گوگل نیاز به گردآوری اطلاعات شما برای برقراری ارتباطات بهتر دارد در دسترس نیست. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟