روش‌هایی ساده برای حفظ حریم شخصی
چگونه در اندروید به‌صورت ناشناس وب‌گردی کنیم
دیگر لازم نیست نگران چشمانی باشید که در فضای آنلاین شما را نگاه می‌کنند. ما به شما اپ‌ها و تنظیماتی را نشان می‌‌دهیم که به کمک آنها می‌توانید به‌صورت ناشناس در اندروید به وب‌‌گردی بپردازید.

1606683296_1_0.gif

شاید دوست ندارید وقتی روی گوشی یا تبلت به اینترنت وصل می‌شوید کسی در حال نگاه کردن به‌شما باشد. اما واقعیت این است که تمام فعالیت‌های شما در اینترنت توسط بسیاری از گروه‌های مشتاق مانیتور می‌شود. برای جلوگیری از مانیتور شدن توسط گروه‌ها و اشخاص مختلف روش‌هایی وجود دارد که به‌شما کمک می‌کند روی پلتفرم اندروید به‌صورت ناشناس در اینترنت بچرخید.

وب‌گردی خصوصی = خصوصی نیست

واضح‌ترین مکان برای شروع مرورگری است که الان در حال استفاده از آن هستید. خیلی از مرورگرها به نوعی مود incognito یا خصوصی را ارائه می‌کنند که قرار است هر سایتی که از آن بازدید کرده‌اید را فراموش کند. اما ظاهرا قضیه اینطور نیست.

با این‌که جستجوهای شما در محیط وب روی گوشی یا تبلت اندرویدی ذخیره نخواهد شد، اما هم‌چنان توسط ISP شما، وبسایتی که از آن بازدید می‌کنید، یا کارمندانی که در محل کار از همان اتصال اینترنت استفاده می‌کنند قابل رؤیت هستند.

علاوه بر این، هر دانلودی که انجام می‌دهید حتی بعد از اتمام وب‌گردی در پوشه Downloads باقی می‌ماند، پس بهتر است آنها را به‌صورت دستی پاک کنید.

اگر تصمیم شما بر این است که کارهای خود را از دیگر اعضای خانواده مخفی نگه دارید پس مودهای خصوصی مناسب است. در غیر این‌صورت گزینه خوبی نیست.

چگونه مود خصوصی را در مرورگر فعال کنیم

اگر دنبال کمی حریم شخصی هستید به‌شما یاد می‌دهیم که مود خصوصی یا incognito را در مرورگر وب اندروید فعال کنید.

کروم

در کروم سراغ آیکون سه نقطه که در گوشه سمت راست بالای صفحه قرار دارد بروید.

بعد از تقه روی آن، از منوی باز شده New incognito tab را انتخاب کنید. حالا فریم مرورگر تاریک می‌شود و در بالای صفحه و در نوار وضعیت یک آیکون به‌شکل کلاه کوچک با عینک را مشاهده می‌کنید.

مایکروسافت اج

در مرورگر مایکروسافت اج روی سه نقطه‌ای که در گوشه سمت راست پایین صفحه قرار دارد تقه بزنید، سپس از گزینه‌هایی که نشان داده می‌شود New InPrivate tab را انتخاب کنید.

فایرفاکس فوکوس

با این‌که مرورگر فایرفاکس مود خصوصی دارد، اما به‌شما پیشنهاد می‌کنیم تا یک اپلیکیشن متفاوت به‌نام "فایرفاکس فوکوس" (Firefox Focus) که همواره در حالت خصوصی است را دانلود کنید.

اما امن‌ترین مرورگر وب برای اندروید کدام است؟

تمام مرورگرهای معروف و محبوبی که می‌شناسید دارای مود خصوصی هستند، اما در این بین مرورگرهایی هم هستند که ریشه و اساس آنها محافظت و مراقبت از حریم شخصی و ناشناس بودن شما در محیط آنلاین هستند.

یکی از محبوب‌ترین‌ها در این زمینه StartPage است که سیاست آن در جمع‌آوری داده‌ها، "زیرو-دیتا" است. یعنی این‌که StartPage هیچ‌گونه اطلاعاتی از شما حتی آدرس IP را هم ذخیره نمی‌کند.

این مرورگر از سیستم رمزگذاری SSL استفاده می‌کند بنابراین ISP شما متوجه نمی‌شود که شما برای چه چیزی جتسجو می‌کنید و تمام تاریخچه وب‌گردی به‌صورت ناشناس در می‌آید تا از شما محافظت شود. مرورگر StartPage کاملا رایگان است.

از دیگر گزینه‌های خوب می‌توان به Orbot: Tor for Android اشاره کرد و اگر می‌خواهید مانع از ردیابی سایت‌ها از شما شوید پس Ghostery یا DuckDuckGo گزینه‌های مناسبی هستند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟