با این کارها به گوشی قدیمی خود جان دوباره بدهید
چگونه گوشی قدیمی خود را دوباره به یک دستگاه مفید تبدیل کنیم
اگر بعد از خرید گوشی‌های مدل جدید، مدل‌های قدیمی را گوشه‌ای انداخته‌اید الان زمان آن رسیده تا اسمارت‌فون قدیمی خود را بردارید و آن‌را تبدیل به یک دستگاه باحال و جالب کنید. با ما همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

اسمارت‌فون‌ها یا گوشی‌های موبایل دستگاه‌های فوق‌العاده‌ای هستند، فقط یک نکته وجود دارد، همیشه مدل‌ها و نسخه‌های جدیدتری از راه می‌رسند. شاید سعی کنیم تا با گوشی فعلی خودمان برای مدت زمان بیشتری کار کنیم اما نهایتا وسوسه می‌شویم تا پول بیشتری برای یک مدل جذاب‌تر و براق‌تر پرداخت کنیم. اما تکلیف گوشی قدیمی چه می‌شود؟ آیا فقط باید یک گوشه در حال خاک خوردن باشد؟ اگر گوشی قدیمی شما به وای‌فای وصل می‌شود پس می‌تواند هم‌چنان کاربردهای خوبی برای خانواده داشته باشد. در اینجا چند ترفند خیلی جالب را معرفی می‌کنیم که به گوشی قدیمی شما جان تازه‌ای می‌دهد.

بهترین راه‌کارها برای تبدیل گوشی قدیمی به دستگاهی مفید

دوربین بچه‌ها

دوربین بچه‌ها

گوشی قدیمی را به دوربینی برای کودکان خود تبدیل کنید. مثلا Pixlplay Camera در واقع یک گوشی در داخل یک کیس محافظ است که حس دوربین کلاسیک را تداعی می‌کند. با اپی که همراه آن است می‌توان عکس گرفت و عکس‌ها را روی گوشی ویرایش کرد. برای این کار نیازی به‌شبکه وایرلس نیست و عکس‌ها را می‌توان از طریق وای‌فای یا ارتباط باسیم انتقال داد.

سیستم گیمینگ

سیستم گیمینگ

گیم‌های بسیار زیادی برای آیفون و اندروید وجود دارد که نیازی به‌اینترنت ندارند. اگر گوشی اضافه بدون استفاده دارید خیلی راحت آن‌را به‌سیستم گیمینگ تبدیل کنید.

دستگاه چت تصویری

دستگاه چت تصویری

اگر زیاد از پلتفرم‌های چت تصویری مانند اسکایپ و فیس‌تایم استفاده می‌کنید پس گوشی قدیمی شما می‌تواند یک دستگاه اختصاصی برای چت‌های تصویری باشد.

ساعت زنگ‌دار

ساعت زنگ‌دار

دستگاه‌های هوشمند مانند لنوو اسمارت کلاک زمان شما را مدیریت می‌کنند، اما همه دوست ندارند داخل اتاق خواب خود میکروفون داشته باشند. پس نمایشگر گوشی قدیمی خود را تبدیل به ساعت زنگ‌دار کنید. کافی است از طریق وای‌فای یک اپ ساعت زنگ‌دار دانلود کنید و گوشی خود را روی یک پایه بگذارید.

هدست VR

هدست VR

اگر یکی از گوشی‌های خانواده سامسونگ گلکسی دارید به‌جای خرید هدست VR یک سامسونگ گیر VR با قیمت کمتر از 100 دلار بخرید. اپلیکیشن آکیلیس را روی گوشی قدیمی خود نصب کنید، آن‌را داخل گیر VR بگذارید و از دنیای واقعیت مجازی خود لذت ببرید.

برای گوشی‌های غیر از سامسونگ از گوگل کاردبرد که از نظر فناوری درجه پایین‌تری دارد استفاده کنید.

کنترل تلویزیون

کنترل تلویزیون

بیشتر دستگاه‌های پخش رسانه ریموت کنترل‌های مخصوص به‌خود را دارند. اما اگر کنترل تلویزیون شما گم شده یا کار نمی‌کند می‌توانید از گوشی خود استفاده کنید. هر سرویس، اپلیکیشن موبایلی مختص به‌خود را دارد. آن‌را روی گوشی قدیمی خود دانلود کنید، اکانت خود را لینک کنید و از گوشی به‌عنوان کنترل از راه دور تلویزیون استفاده کنید.

کتابخوان الکترونیکی

اگر به‌کتاب علاقه دارید اما قصد خرید کتابخوان ندارید از گوشی قدیمی خود استفاده کنید. اپلیکیشن آمازون کیندل را روی اندروید یا iOS دانلود کنید و کتاب‌های الکترونیکی رایگان یا پولی خود را سینک کنید. حالا می‌توانید از خواندن کتاب‌های مورد علاقه خود بر روی گوشی قدیمی لذت ببرید.

به‌کتاب‌های صوتی گوشی کنید

به‌کتاب‌های صوتی گوشی کنید

اگر اکانت Audible دارید، اپلیکیشن مربوط به آن‌را دانلود و به کتاب‌های محبوب خود گوش کنید. گوشی قدیمی را با خودتان به هر نقطه‌ای از خانه ببرید یا این‌که گوشی قدیمی را به اسپیکر بلوتوث وصل کنید تا صدا برای شما در فضا پخش شود.

موزیک پلیر

موزیک پلیر

اگر مشترک سرویس پخش موسیقی هستید پس به هر آهنگی که تاکنون ساخته شده دسترسی دارید. گوشی قدیمی خود را در حالت شارژ قرار دهید و ایربادهای وایرلس خود را استفاده کنید یا این‌که گوشی را به اسپیکر بلوتوث وصل کنید. در حالی‌که مشغول انجام کارهای خود در خانه هستید به موسیقی یا پادکست گوش کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟