با جدیدترین لپ‌تاپ‌های دو منظوره سامسونگ آشنا شوید!
لپ‌تاپ‌های سری نوت بوک 9 جدید سامسونگ معرفی شدند
سامسونگ به صورت رسمی از لپ‌تاپ‌های سری نوت ‌بوک 9 جدید خود رونمایی کرد. این سری از لپ‌تاپ‌های سامسونگ شامل یک لپ‌تاپ دو منظوره به نام نوت ‌بوک 9 پن (Notebook 9 Pen) و سه آپشن متفاوت از لپ‌تاپ‌های نوت ‌بوک 9 (2018) می‌شود. با سایت شبکه همراه باشید.

1606683296_1_0.gif

مقدمه

سامسونگ به صورت رسمی از سری لپ‌تاپ‌های جدید نوت بوک 9 خود رونمایی کرد. این سری از لپ‌تاپ‌های جدید غول کره‌ای صنعت موبایل در اصل شامل دو مدل می‌شوند که نوت ‌بوک 9 پن و نوت بوک 9 (2018) نام دارند. در این بین نوت ‌بوک 9 (2018) شامل سه آپشن مختلف می‌شود که در ادامه به صورت مختصر در مورد این لپ‌تاپ‌های جدید صحبت خواهیم کرد.

لپ‌تاپ نوت بوک 9 پن سامسونگ

نوت ‌بوک 9 پن از بدنه‌ای منیزیومی و بسیار مقاومت تشکیل شده و قابلیت چرخش 360 درجه‌ای را ارائه می‌کند. بنابراین کاربران می‌توانند از این محصول به عنوان یک لپ‌تاپ یا تبلت استفاده کنند. این محصول ابعاد 310.5 در 206.6 در 14.5 یا 16.5 میلیمتری دارد و وزن آن 995 گرم است. صفحه نمایش 13.3 اینچی با وضوح تصویر فول اچ‌دی در نوت ‌بوک 9 پن بکار رفته و دستگاه از پردازنده Intel Core i7 نسل هشتم بهره می‌برد.

پردازنده گرافیکی آن از سری Intel HD Graphics است و رم نوت ‌بوک 9 پن تا 16 گیگابایت قابل ارتقاء خواهد بود و از نوع  DDR4 در نظر گرفته شده است. حافظه داخلی NVMe PCI این محصول تا 512 گیگابایتی قابل افزایش بوده و بدنه آن به پورت‌های USB C،  USB 3.0، HDMI، شیار uSD و هدفون مجهز است.

سیستم عامل پیش‌فرض نصب شده روی لپ‌تاپ دو منظوره نوت ‌بوک 9 پن، ویندوز 10 مایکروسافت است و دوربین سلفی آن سبب شده که دستگاه از قابلیت ویندوز هلو (Windows Hello) پشتیبانی کند. ضمنا لپ‌تاپ نوت ‌بوک 9 پن از یک قلم استایلوس اختصاصی هم بهره می‌برد که نوک آن فقط 0.7 میلیمتری ضخامت دارد و 4096 سطح مختلف از فشار را تشخیص می‌دهد. باتری این محصول هم 39 وات ساعتی در نظر گرفته شده است.

لپ‌تاپ نوک‌بوک 9 (2018) سامسونگ

اما نوت ‌بوک 9 (2018) برخلاف نوت بوک 9 پن شامل سه نسخه مختلف می‌شود. یک نسخه این لپ‌تاپ دو منظوره به نمایشگر 13.3 اینچی مجهز بوده و دو نسخه دیگر آن از نمایشگر 15 اینچی بهره می‌برند. بدنه تمام آن ها از منیزیوم مقاوم ساخته شده و باتری 75 وات ساعتی شش سلولی در آن بکار رفته است. نسخه پایه‌ای لپ‌تاپ نوت ‌بوک 9 (2018) وضوح تصویر فول اچ‌دی، پردازنده Intel Core i7 نسل هشتم و پردازنده گرافیکی Intel Graphics HD را به همراه دارد و از نظر نمایشگر شامل آپشن‌های 13.3 اینچی و 15 اینچی می‌شود.

بنابراین دو نسخه پایه‌ای لپ‌تاپ نوت ‌بوک 9 (2018) می‌توانند با حفظ مشخصات فنی یکسان در ابعاد 13.3 اینچی یا 15 اینچی انتخاب شوند. اما نسخه برتر این محصول از نمایشگری 15 اینچی با کارت گرافیک اختصاصی NVIDIA GeForce MX150 بهره‌مند است. هر نسخه لپ‌تاپ دو منظوره نوت ‌بوک 9 (2018) از ویندوز 10 بهره‌مند هستند و رم آن‌ها تا 16 گیگابایت قابل ارتقاء خواهد بود. همچنین حافظه داخلی آن‌ها هم تا سقف 1 ترابایت SSD قابل افزایش است.

هر سه نسخه لپ‌تاپ نوت ‌بوک 9 (2018) از اسکنر انگشت و دوربین سلفی اچ‌دی بهره می‌برند. نسخه‌های مجهز به نمایشگر 13 اینچی این محصول به پورت‌های USB C، USB 3.0، HDMI، شیار sSD و سوکت هندزفری مجهز هستند و نسخه 15 اینچی آن از تاندربولت 3، USB 3.0، HDMI، شیار sSD و جک هندزفری بهره می‌برند.

اطلاعات تکمیلی

سامسونگ اشاره داشته که لپ‌تاپ‌های سری نوت بوک 9 جدیدش از ماه آینده در کره جنوبی عرضه خواهند شد. در مورد زمان عرضه و قیمت این محصولات در سایر بازهای جهانی اطلاعاتی ارائه نشده است، اما سامسونگ اشاره کرده که لپ‌تاپ‌های دو منظوره مذکور را با خود به نمایشگاه CES 2018 می‌آورد. بنابراین بدون تردید در جریان این رویداد اطلاعات جامعی در رابطه با قیمت و زمان عرضه لپ‌تاپ‌های جدید سامسونگ ارائه می‌شود.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟