شغل‌هایی که ترجیح می‌دهید فراموششان کنید!
 در چه شرایطی باید یک شغل را از رزومه کاری خود حذف کنید
هیچ اجباری نیست که در رزومه کاری خود لیست تمام شغل‌هایی که مدتی در آن‌ها مشغول بوده‌اید را عنوان نمایید. رزومه یک سند بازاریابی است، نه یک سند قانونی و هدفش این است کاری کند شما همانند یک فرد معروف بنظر برسید و اگر حذف یک دوره کاری رسیدن به این هدف را آسانتر می‌کند، حتماً این کار را انجام دهید.

1606683296_1_0.gif

 

اگر شغل خود را در شرایط بدی ترک کرده‌اید، ممکن است نگران این باشید که در مصاحبه‌های شغلی از علت ترک این شغل از شما سوال شود. پس بهتر نیست آن شغل را به کلی از رزومه خود حذف کنید؟ به عنوان دواطلبی که به دنبال یک شغل هستید، اعتبار شما بسیار مهم است. و اگر انتخاب شما به این اعتبار آسیب می‌زند، با مشگلی بسیار بزرگتر از یافتن شغل مواجه می‌شوید که به راحتی به سرانجام نمی‌رسد. چون اگر مسئول استخدام به شما اعتماد نداشته باشد هرگز شما را برای این نقش انتخاب نمی‌کند.

مطلب پیشنهادی

۵ توصیه به کارآفرینان تازه‌کار!
کارآفرینان تازه‌ کار اولین قدم را چگونه بردارند؟!

و اما ببینیم در چه شرایطی می‌توانید یک دوره کاری را از رزومه خود حذف کنید:

1-  اگر انجام این کار خلاء بزرگی در تاریخچه کاری شما ایجاد نمی‌کند

 اگر آن دوره کاری شما شش ماه یا کمتر طول کشیده است، می‌توانید به راحتی آن را از رزومه خود حذف کنید بدون آن که عواقب منفی داشته باشد. فقط در تبدیل تاریخ سوابق کاری خود دقت کنید. این یک روش ساده و بسیار موثر برای پوشش دادن خلاء‌های کوتاه مدت مانند این است.

2- اگر نشان می‌دهد شما فردی هستید که دائم در حال تغییر شغل است

  از نظر برخی‌ها داشتن زمینه‌های کاری متفاوت می‌تواند بسیار جالب باشد. اما موقعیت‌های کاملاً تصادفی که به هیچ وجه از آرما‌ن‌های فعلی شما حمایت نمی‌کنند، ممکن است این سوال را در ذهن کارفرمایان ایجاد کند که شما تا چه اندازه فرد متعهدی هستید. در چنین مواقعی، بهترین کار حذف  آن شغل از روزمه کاریست.

3- اگر مربوط به گذشته‌های دور است

بیشترین تاکید کارفرمایان در مورد تاریخچه کاری، به فاصله زمانی 5 تا 10 سال گذشته باز می‌گردد. اگر شغل مورد نظر شما خارج از این محدوده زمانی است، بدون معطلی آن را حذف کنید.

4- اگر شرکت قبلی از اعتبار خوبی برخوردار نیست

اگر کارفرمای قبلی شما به هر دلیلی: کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران، درگیری با دولت یا ورشکستگی از شهرت و اعتبار خوبی برخوردار نیست، بهتر است آن دوره کاری را از روزمه خود حذف کنید. چرا؟ دلیلش تداعی برند یا brand association است یعنی تداعی ذهنی ونگرش‌ عمیقی که مصرف‌کننده از آن برند در ذهن خود ایجاد می‌کند. خواه، ناخواه همه ما اعتبار و شهرت یک شرکت را به کارکنان آن نسبت می‌دهیم. پس اگر می‌بینید کار گذشته شما ممکن است چنین ذهنیت منفی را به وجود بیاورد و در فرصت شغلی آینده شما خلل ایجاد کند، آن را از رزومه خود حذف کنید.  

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟