10 شغل برتر برای فارغ‌التحصیلان
10 شغل محبوب در دنیا برای افراد زیر 26 سال
فارغ‌التحصیلان اخیر دانشکده‌ها و کارگران سطح مبتدی که از ابتدای سال دنبال یک بازار کار بی‌نظیر و قدرتمند بودند، در وضعیت بسیار آسیب‌پذیری هستند، چرا که سعی دارند برای اولین نقش‌ تمام وقت خود، وارد یک بازار کار فروپاشیده شوند. اما زمانی که شرکت‌ها  با وجود واقعیت‌‌های جدید این همه‌گیری بازگشایی و ثابت قدم‌تر شوند، میزان استخدام‌ها احتمالاً روند صعودی به خود می‌گیرند.

1606683296_1_0.gif

طبق اعلام سایت کاریابی Glassdoor، در ماه مه سال 2020، پست‌های متقاضی کار در سطح مبتدی، نسبت به سال قبل، 68 درصد کاهش داشته است. تا ماه ژوئن، پست‌های شغلی در سطح مبتدی در مقایسه با سال قبل، 39 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

آماندا استنسل، محقق ارشد اقتصادی Glassdoor می‌گوید : " اوضاع کم کم بهتر می‌شود، اما هنوز راه طولانی در پیش داریم."

در میان جایگاه‌های شغلی، فارغ‌التحصیلان جدید دانشگاه‌ها به سمت نقش‌های فناوری گرایش دارند. کاربران Glassdoor با سن 26 سال یا جوانتر که دارای مدرک لیسانس هستند، بیشتر متقاضی پست‌هایی همچون مهندس نرم‌افزار، تحلیلگر داده، دانشمند داده و توسعه دهنده نرم‌افزار هستند. نقش‌های تجاری، امور مالی و بازاریابی نیز در میان 10 شغل مورد نظر بین متقاضیان جوان قرار دارند.

10 شغل برتر پرطرفدار میان فارغ‌التحصیلان جدید و میزان حقوق پرداختی

1- مهندس نرم افزار-94111  دلار سالیانه

2-  تحلیلگر داده- 60,508 دلار سالیانه

3- تحلیلگر کسب و کار- 65,267 دلار سالیانه

 4- دانشمند داده- 100,793 دلار سالیانه

5- دستیار اداری- 34375 دلار سالیانه

6- نماینده فروش- 28,188 دلار سالیانه

7- تحلیلگر مالی- 64,807 دلار سالیانه

8- مدیر پروژه- 55,583 دلار سالیانه

9- طراح گرافیک- 41,347 دلار سالیانه

10- توسعه دهنده نرم‌افزار- 70000 دلار سالیانه

افراد متقاضی شغل در هر سنی ممکن است به خاطر کار در شرکت‌های فناوری نوآور از جمله گوگل، اپل و فیس‌بوک، که محصولات و خدمات ‌آن‌ها نحوه زندگی آدم‌ها را تغییر داده‌اند، رویای کار کردن در رشته‌های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی را داشته باشند.

مشاغل STEM ( علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی) اغلب سودآور هستند، تا حدی به دلیل آنچه که به عنوان کمبود استعدادهای فنی شناخته می‌شود، جایی که مشاغل فناوری در مقایسه با افرادی که مهارت‌های درست و مناسبی دارند، بیشتر ایجاد می‌شوند.

بسیاری از فارغ‌التحصیلان جدید می‌خواهند کار خود را در برندهای جهانی همچون آمازون، مایکروسات و گلدمن ساکس شروع کنند. تیک تاک که یک عضو تازه وارد در شبکه‌های اجتماعی است، در میان مخاطبان جوان محبوبیت زیادی دارد و متقاضیان کار در نقش‌های باز آن، افزایش یافته است.

شرکت‌های برتری که فارغ‌التحصیلان جدید متقاضی کار در آنجا هستند

1- آمازون، فناوری

2- مایکروسافت، فناوری اطلاعات

3- گروه گلدمن ساکس، امور مالی

4- اپل، فناوری

5- تیک تاک، فناوری

6- گوگل، فناوری

7- ارنست اند یانگ، حسابداری و مشاور حقوقی

8- فیس بوک، فناوری

9-  Randstad US، منابع انسانی

10- سیلز فورس، فناوری

یک استخدام کننده تیک تاک می‌گوید، با وجود تاثیر همه گیری کرونا بر سرعت مصاحبه، آن‌ها هنوز هم به طور جدی تعدادی از افراد را برای برخی پست‌ها از سراسر جهان استخدام می‌کنند. طبق صفحه اشتغال این شرکت، تیک تاک 300 نقش باز در دفاتر خود در لس آنجلس، نیویورک سیتی و مانتین ویو، کالیفرنیا دارد.

این استخدام کننده افزود، علاوه بر اجرای یک برنامه کارآموزی فنی در Mountain View در تابستان، این شرکت قصد دارد استخدام دانشگاهیان را در آمریکا افزایش دهد، به ویژه برای سازمان‌های مهندسی.

" برای ما مهم است که محیطی ایجاد کنیم که در آن استخدام‌‌های سطح مبتدی و فارغ‌التحصیلان جدید مورد حمایت قرار بگیرند و در مسیر توسعه شغلی خود توسط رهبران و مدیران باتجربه‌تر هدایت شوند."

 در مورد فارغ‌التحصیلان جدید که متقاضی کار در شرکت‌ها هستند، امکان تاخیر در روند استخدام وجود دارد، چرا که بسیاری از شرکت‌های مصاحبه کننده مصاحبه‌های داخلی انجام نمی‌دهند.

 در واقع، بررسی iCIMS  از 500 مدیر استخدام‌کننده در ماه مارس نشان داد که به طور متوسط 48 روز طول می‌کشد تا یک جایگاه سطح مبتدی پر شود. به دلیل همه‌گیری کرونا این مدت زمان می‌تواند طولانی‌تر هم باشد.از سوی دیگر، دانشجویان ارشد دانشگاه انتظار دارند که روند استخدام به طور متوسط 35 روز طول بکشد، اکثریت ( 79 درصد) بر این باورند که 7 روز پس از درخواست باید خبری از سوی استخدام‌کننده به آن‌ها برسد. در صورت امکان، متقاضیان باید از مدیر استخدام‌کننده بپرسند که تا چه زمانی می‌توانند منتظر پاسخی از سوی آن‌ها و احتمالاً مراحل بعدی مصاحبه باشند، اما با توجه به شرایط موجود باید صبوری و انعطاف‌پذیری را پیشه کنند.    

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟