استراتژی هایی برای گام برداشتن در مسیر موفقیت
چگونه می‌توانیم از فردی ساده به یک انسان خارق العاده تبدیل شویم؟
راهکاری مختلفی برای تامین سرمایه اولیه یک استارت‌آپ وجود دارد، اما تامین سرمایه اولیه زمانی امکان‌پذیر خواهد بود که شما ایده نوآورانه‌ای داشته باشید. اما ایده نوآورانه چیست؟ جمله معروفی از ایلان ماسک وجود دارد که می‌گوید: «هر انسان عادی اگر خود اراده کند قادر است به انسانی بزرگ تبدیل شود.» در همین ارتباط پژوهشی در ارتباط با نوآوران موفق انجام شده تا مشخص شود آن‌ها چطور توانسته‌اند به چنین درجه‌ای از موفقیت دست پیدا کنند. ماحصل این پژوهش اعلام می‌دارد که نوآوران موفق با متمرکز شدن بر سه اصل راهبردی که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد به پیشرفت‌های بزرگ نائل شده‌اند.

1606683296_1_0.gif

1.آن‌ها افرادی کاملا بلندپرواز هستند

نوآوران بزرگی همچون ایلان ماسک، استیو جابز و تسلا همگی یک وجه اشتراک داشتند. این افراد بی باک و بلندپرواز بودند. زمانی که این افراد تصمیم گرفتند به دنیای نوآوری و صنعت وارد شوند هیچ‌گاه خود را محدود به این پرسش‌های ساده‌انگارانه نکردند: "چطور می‌شود محصولات فعلی را بهبود بخشید؟"  "روی چه محصولی باید متمرکز شویم تا به سودآوری حداکثری برسیم؟" این افراد به دنبال این پاسخ بودند که چطور می‌توان ابعاد مختلف زندگی انسان‌ها را دستخوش تغییر قرار داد. تغییراتی که زمینه‌ساز انقلابی در زندگی آحاد مردم شود. انتخاب یک هدف ایده‌آل و مثبت انرژی مضاعفی در اختیار شما قرار می‌دهد تا فعالیت‌های حرفه‌ای خود را توسعه دهید.

2. باور داشته باشید که شما می‌توانید بر هر مشکل فائق آمده و به چشم‌اندازه‌هایی برسید که ترسیم کرده‌اید

ممکن است خواندن این جمله برای شما تکراری باشد، اما نوآوران بزرگ تاریخ همگی باور داشتند که توانایی‌های ذاتی آن‌ها اجازه می‌دهد بر مشکلات چیره شوند. روان‌شناسان به این نگرش خودباوری می‌گویند. رویکردی که به‌طور ناخودگاه به افراد اجازه می‌دهد هر مشکلی را حل کرده و به رویاهای خود دست پیدا کنند. فالکون هیوی که موفق شد روستر ماسک را در فضا قرار داده و شتاب‌دهنده‌های راکتی که با موفقیت به زمین بازگشته و دومرتبه مورد استفاده قرار گرفتند برخواسته از ایده‌ای بودند که هیچ‌کس تصور نمی‌کند تحقق آن‌ها امکان‌پذیر باشد.

3. زمانی را صرف تفکر و کار انفرادی کنید.

تفکر و کار انفرادی در تعامل با تکنیکی به نام طوفان فکری قرار دارد. طوفان فکری اعلام می‌دارد که شما از ابراز ایده‌ها یا انجام کارهایی که بسیاری آن‌را دور از عقل می‌دانند نباید هراسی داشته باشید. نوآوران بزرگ همگی یک وجه مشترک داشتند. آن‌ها در اغلب موارد در تنهایی کارهای خود را انجام می‌دادند. به‌طوری که در برخی موارد ارتباط خود با جامعه را قطع می‌کردند. تفکر در سکوت به شما اجازه می‌دهد به ایده‌های نابی برسید و به راحتی با تفکرات منفی که انجام یک کار را غیرمتحمل می‌دانند مقابله کنید. توجه داشته باشید که در اغلب موارد شما با دیدگاه‌های منفی روبرو می‌شود که سعی می‌کنند شما را از حرکت باز دارند. کتاب‌خوانی در شکوفایی ایده‌های ذهنی کمک فراوانی به شما می‌کند. ممکن است نوابغ یکسری خصلت‌های ذاتی داشته باشند، اما راهبردهای به کار گرفته شده از سوی آن‌ها به ما اجازه می‌دهد در پیشبرد موفقیت‌آمیز فعالیت‌های تجاری خود از آن‌ها بهره‌مند شویم. فراموش نکنید نوآوران همگی به دنبال خودآموزی بودند. این خودآموزی است که ایده‌های نابی را در اختیار افراد قرار می‌دهد.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟