ساخت یک پروفایل حرفه‌ای
برای موفقیت در لینکدین پروفایل شما باید این هفت ویژگی را داشته باشد
لینکدین یکی از منابع ارزشمندی است که افراد برای جست‌وجوی شغل موردنظر خود از آن استفاده می‌کنند. حتا افراد مجرب نیز از لینکدین برای شناخت افرادی که در سایر مشاغل مهارت‌های خاصی دارند استفاده می‌کنند. اما برای موفقیت در لینکدین در اولین گام باید پروفایلی درست و دقیق آماده کنید. ما در این مقاله هفت مورد از نکاتی که باعث می‌شوند یک پروفایل بی نقص در لینکدین داشته باشید را به شما معرفی می‌کنیم.

1606683296_1_0.gif

شماره یک، جزییات بیشتری را مورد توجه قرار دهید

در حال حاضر میلیونها کاربر در لینکدین عضو فعال هستند. اما وضعیت شما در میان این چند میلیون نفر چگونه است؟ جواب این پرسش ساده است. هر روز به تعداد بازدیدهای انجام شده از پروفایل خود دقت کنید و بررسی کنید که در یک روز چند نفر پروفایل شما را مشاهده می‌کنند. اگر تعداد این بازدیدها یاد نیست، پس بهتر است تغییراتی در پروفایل خود به وجود آورید و تا حد امکان در مورد توانایی‌ها و قابلیت‌های خود مواردی را ذکر کنید. هرچه جزییات حرفه‌ای که به آن‌ها اشاره می‌کنید بیشتر و دقیق‌تر باشد، به همان نسبت پروفایل شما بازدیدهای بیشتری خواهد داشت. این یک اصل بزرگ بوده و نباید نادیده گرفته شود. به‌طور مثال چندی پیش جست‌وجویی تحت عنوان b2b2 copywriter داشتم. نتایج بازگردانده شده 800 مورد بود. اما زمانی که برای b2b saas copywriter جست‌وجویی انجام دادم، نتایج تنها 9 مورد بود.

درست است که افراد معدودی ممکن است به چنین سطح از مهارت نیاز داشته باشند، اما فراموش نکنید شانس شما برای استخدام شدن از سوی این افراد معدود بیشتر خواهد بود. پیشنهاد من این است که تا حد امکان در مورد تجارب حرفه‌ای و مهارت‌های خود جزییات بیشتری را در پروفایل قید کنید.

شماره دو،  تصور کنید که پروفایل لینکدین شما همانند یک صفحه فروش است

برای یک کارفرما بیش‌تر از آن‌که به دنبال آن باشد که بداند شما چه مهارت‌هایی دارید، برایش مهم است که بداند مهارت‌ها و تجربیات شما به چه درد حرفه او می‌خورد. اگر این فرضیه را ملاک کار خود قرار دهید، در ادامه می‌توانید پروفایل خود را شبیه به یک صفحه تبلیغاتی آماده کنید که کارفرمای شما که نقش یک مشتری را در این‌جا بازی می‌کند جذب آن شود. پس بهتر است پروفایل را به یک روزمه آنلاین تبدیل نکنید. تا حد امکان مهارت‌های کاربردی خود را با بیانی شیوا و تاثیرگذار توصیف کنید.

شماره سه، از پروفایل خود برای گفتن یک قصه استفاده کنید

زمانی که کشف کردید چه کسی مخاطب شما است و باید روی چه گروه از مردم متمرکز شوید، در مرحله بعد باید برای آن‌ها قصه‌ای از خودتان نقل کنید. بدون شک این مرحله سخت‌ترین بخش کار است، اما اگر خوب پیاده‌سازی شود، نتایج آن بدون تردید اثرگذار خواهد بود. قصه شما نباید به گونه‌ای بیان شود که خلاصه‌ای از تجربیات، مهارت‌ها و مدارکی که اخذ کرده‌اید را شامل شود، بلکه باید نشان دهد که شما در عمل چگونه توانسته‌اید مشکلی را حل کنید. این داستان باید به شکلی نقل شود که بتواند یک حالت احساسی را در مخاطب شما به وجود آورد. یک ایده کاربردی  در این زمینه می‌تواند این باشد که به‌طور مداوم از خود سوال کنید که در حال حاضر مشکل یک مدیر یا همان کارفرما چیست، مشکل را چطور می‌توان برطرف کرد. اگر پاسخی برای این پرسش‌ها داشته باشید و در موردشان شرح خوبی در پروفایل خود قرار دهید، آن‌گاه پروفایل شما متمایز از ده‌ها هزار صفحه‌ای می‌شود که روزانه به لینکدین افزوده می‌شوند.

شماره چهار، به مخاطب خود اعلام کنید که قادر به انجام چه کارهایی هستید

از جمله ضعف‌های مشهودی که در اکثر پروفایل‌ها به چشم می‌خورد، حجم بسیار زیاد اطلاعاتی که به مخاطب منتقل می‌شود، اما به مخاطب اعلام نمی‌شود که این اطلاعات چه گره‌ای از مشکلات او باز خواهند کرد. شما در پروفایل خود باید به وضوح مشخص کنید که قادر به انجام چه کارهایی هستید. به‌طور مثال می‌توانید در پروفایل خود قید کنید که من در مورد برنامه‌نویسی وب یا موبایل می‌توانم به شما کمک کنم و در صورت تمایل از طریق این ایمیل با ما در ارتباط باشید.

این رویکرد به مخاطب اعلام می‌دارد که پروفایل در حال مشاهده قرار است چه کمکی به او کند.

شماره پنج، از محتوای چندرسانه‌ای غافل نشوید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که بسیاری از مردم به آن توجه دارند تصویری است که درون پروفایل شما قرار می‌گیرد. در کنار تصویری که در پروفایل حساب کاربری خود قرار می‌دهید در پروفایل نیز تنها به محتوای متنی اکتفا نکرده و حواس‌تان به تصاویر جذاب نیز باشد.

به‌طور مثال قرار دادن لینک مقاله‌ای از خودتان یا حضوری که در یک رخداد مهم در شرکتی داشته‌اید به جذاب‌تر شدن پروفایل شما کمک فراوانی می‌کند.

شماره شش، از کلیدواژه‌ها به شکل درستی استفاده کنید

کاربران در زمان جست‌وجو در وب به شدت مراقب هستند که چه کلیدواژه‌هایی را وارد می‌کنند. این موضوع در مورد کاربران لینکدین نیز صدق می‌کند. اگر تمایل دارید پروفایل شما به سرعت در نتایج جست‌وجوی لینکدین ظاهر شود باید روی کلیدواژه‌ها حساسیت زیادی داشته باشید. اگر مدتی از وقت خود را صرف کارفرما/مشتری و ارتباطات کنید به راحتی می‌توانید کلیدواژه‌ها را پیدا کنید.

به‌طور مثال اگر به دنبال پیدا کردن یک شغل مدیریتی در یک سازمان غیر انتفاعی هستید، باید از کلیدواژه‌ای شبیه به non-profit management استفاده کنید. به دنبال پیدا کردن شغلی به عنوان یک طراح جاوا یا برنامه‌نویس جاوا یا سازنده برنامه یا توسعه‌دهنده سوئیفت هستید باید از کلیدواژه‌هایی شبیه به ‌“Java developer,” “Java programming,” “app creation,” “app building,” “Swift development,” استفاده کنید.

شماره هفت، در لینکدین فعال باشید

درست است که لینکدین تفاوت‌هایی با سایر شبکه‌های اجتماعی دارد. اما در نهایت خودش یک شبکه اجتماعی به شمار می‌رود، در نتیجه برای پیدا کردن مخاطبان باید حضور فعالی در آن داشته باشید. هر چه حضور شما در لینکدین پر رنگ‌تر باشد به همان نسبت افراد بیشتری با شما آشنا خواهند شد.

برای فعال بودن ضرورتی ندارد که هر روز ده‌ها پست غیر مرتبط با رشته کاری یا حتا فضای لینکدین منتشر کنید، بلکه کافی است مقاله‌های مربوط به حوزه کاری خود را در صفحه شخصی‌تان به اشتراک قرار دهید تا در معرض دید سایرین قرار بگیرند. در نهایت فراموش نکنید که برای موفقیت در لینکدین باید مفید باشید. پاسخ‌گویی به سوالاتی که در پست‌ها مطرح می‌شود کمک زیادی در این زمینه می‌کند.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟