ظرفیت خلاق مغز خود را آزاد کنید
 روش‌های هک کردن مغز که باعث می‌شود هوشمندانه‌تر فکر کنید
وقتی اولین کامپیوتر خود را خریدم، از یک معلم خواستم که نحوه کار کردن با آن را به من بیاموزد، اما قبل از آن معلم گفتن دستورالعمل‌ها را به پایان برساند، انگشتان من روی صفحه کلید بود و دکمه‌ها را فشار می‌دادم و می¬خواستم بدانم دکمه‌ها چه کاری انجام می‌دهند. معلم کمی ترسیده بود چون ممکن بود کامپیوتر من فریز شود، اما به من گفت تو هکر به دنیا آمده¬ای. من خندیم و از این حرف او خوشحال شدم.

1606683296_1_0.gif

هکرها به طور ذاتی کنجکاو و کاربلد و مبتکر هستند. آن‌ها دوست دارند راه‌هایی را برای حل مشکلات پیدا کنند. شما برای دستیابی به پتانسیل کامل مغز خود باید برخی نکات و ترفندها را بدانید و ما قصد داریم تعدادی از آن‌ها را در اینجا بیان کنیم:

مطلب پیشنهادی

 چگونه فرهنگ زیاد کار کردن به بهره‌وری و سلامت شما آسیب می‌رساند!

۱- با دست بنویسید

ممکن است بگویید که تایپ کردن یادداشت‌ها در جلسات و کنفرانس‌ها بهتر است چون راحتتر انجام می‌گیرد. اما علت سختتر بودن نوشتن با دست، همان دلیل مهمتر بودن آن است. وقتی شما با دست یادداشت برداری می‌کنید قادر نیستید تمام چیزها را یادداشت کنید. این یعنی باید در مورد " ماهیت" آنچه گفته شده فکر کنید. نوشتن مطالب با دست موجب می‌شود تا از مغز خود بیشتر استفاده کنید، حافظه کاری شما و همچنین قسمت‌هایی از مغز که مختص فکر کردن و زبان است، فعال می‌شود. مناطق بیشتری از مغز تحریک می‌شوند و ارتباط قوی بین محتوایی که می‌نویسید و مغز شما برقرار می‌گردد؛ بنابراین بعدها مقدار بیشتری از آن را می‌توانید به خاطر بیاورید.

۲- سعی نکنید ایده‌های خوب داشته باشید

اولین قانون داشتن ایده‌های خوب: سعی نکنید ایده‌های خوب داشته باشید. مهم این است که ایده داشته باشید. وقتی ایده‌ای دارید نمی‌دانید آن ایده چقدر خوب است و این موضوع وقتی مشخص می‌شود که شما ایده‌های بیشتری برای مقایسه کردن با آن داشته باشید. یک کارآفرین تعریف می‌کرد که روزی به کارمندان بخش خود گفته که یک ایده خیلی خوب برای یک مشتری پیشنهاد دهند. او یک ساعت دیگر برگشت و دید هیچ کس ایده‌ای ندارد. پس گفت:" بسیار خوب، ۲۰ ایده ارائه دهید." یک ساعت دیگر برگشت و هر کارمندی ۲۰ ایده پیشنهاد داد. برخی ایده‌ها خوب و برخی بد بودند، اما همه توانستند ۲۰ ایده را ارائه دهند.

۳- فقط آن را بیان کنید

بیان کردن مشکلات به یک فرد واقعی یا خیالی می‌تواند کمک بزرگی باشد. وقتی مشکل خود را با صدای بلند بیان می‌کنید، مجبور می‌شوید از نظر ذهنی تمام اطلاعاتی را در ارتباط با آن مشکل دارید، سازماندهی نمایید. اگر فرض کنید فردی که مشکل را با او مطرح می‌کنید اطلاعات کمی از موضوع داشته باشد یا بی‌اطلاع باشد، مجبور می‌شوید در مورد ماهیت آن مشکل فکر کنید. بیان مشکل با صدای بلند قسمت‌های بیشتری از مغز را درگیر می‌کند.

۴- قبل از وقوع پیشامدهای بد برنامه‌ریزی کنید

نحوه آماده شدن بسیاری از پدر و مادرها برای سفر، بسیار معقولانه‌تر از آماده شدن برخی شرکت‌ها برای راه‌اندازی پروژه‌های جدید است. در کسب و کار هر کسی تشویق می‌شود تا واقعاً مثبت باشد، در حالی که والدین نگران هستند و بدترین تصورات را دارند: " چه اتفاقی میافتد اگر همه روزها باران ببارد؟" یا " چه اتفاقی می‌افتد اگر بچه‌ها آسیب ببینند؟"

 به جای آن که فکر کنید که پروژه‌ای که روی آن کار می‌کنید موفق خواهد شد، این طور تصور کنید که پروژه شما ممکن است با شکست مواجه شود. چون اگر بتوانید تصور کنید که چه اشتباهاتی ممکن است رخ دهند، می‌توانید جلوی اتفاق افتادن آن‌ها را بگیرید.

۵- اضطراب اجرایی را به انرژی اجرایی تبدیل کنید

در محل کار می‌خواهید روی انرژی اجرایی تمرکز کنید، اما آن استرسی که از اضطراب اجرایی ناشی می‌شود را نمی‌خواهید. مشکل این جاست که غده فوق کلیوی شما نمی‌تواند تفاوت بین این که شما به انرژی در محل کار نیاز دارید یا این که در طول شب نگران هستید را تشخیص دهد. استرس، انرژی اجرایی است که فقط بیش از حد طول می‌کشد.

بنابراین برای آن که انرژی اجرای خود را وادار کنید تا برای شما کار کند، زمان کمتری را به فکر کردن و زمان بیشتری را به برنامه‌ریزی و انجام کار اختصاص دهید. اگر قرار است در جلسه سخنرانی داشته باشید، به جای آن که ذهن خود را مشغول آن کنید که جلسه چگونه خواهد گذشت، چیزهایی که قرار است بگویید را بنویسید و تمرین کنید.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟