به‌کارگیری همزمان ضدویروس و ضدبدافزار
MalwareBytes ایده‌آل‌ترین مکمل برای ضد‌ویروس دیفندر ویندوز 10 است
ویندوز 10 بر خلاف ویندوز 7 کاربران را برای نصب یک آنتی‌ویروس در عذاب نمی‌گذارد. در حقیقت از زمان عرضه ویندوز 8 به بعد این سیستم‌عامل به یک آنتی‌ویروس از پیش ساخته به نام دیفندر تجهیز شده است. آنتی‌ویروسی که در گذشته در قالب بسته امنیتی Microsoft Security Essentials در اختیار کاربران قرار می‌گرفت. اما اکنون این سوال مطرح است آیا بیت‌دیفندر به تنهایی قادر است در برابر انواع مختلفی از تهدیدات از کامپیوتر شخصی محافظت به عمل آورد؟

1606683296_1_0.gif

ضدویروس و ضدبدافزار را در کنار یکدیگر مورد استفاده قرار دهید

واقعیت این است که شما به یک نرم‌افزار ضدویروس نیاز دارید. مهم نیست در زمان گشت‌وگذار در فضای مجازی تا چه اندازه مراقب هستید. حتا هوشیار بودن نیز این روزها برای مبارزه با تهدیدات کافی نیست، بلکه تنها به‌کارگیری یک نرم‌افزار امنیتی خوب می‌تواند از شما در برابر تهدیدات محافظت به عمل آورد.

مطلب پیشنهادی

پژوهشگران چینی موفق شدند یکبار دیگر ماشین‌های تسلا را هک کنند

 فراموش نکنید که هر ضدویروسی قادر نیست در برابر تهدیدات از شما محافظت به عمل آورد. توصیه ما به شما این است که بهترین ضدویروس و ضدبدافزار را با یکدیگر مورد استفاده قرار دهید. این دو محصول در کنار یکدیگر می‌توانند بزرگترین تهدیدات امنیتی را دفع کنند.

آیا ویندوز دینفدر به اندازه کافی خوب است؟

زمانی که ویندوز 10 را نصب می‌کنید، شما یک برنامه ضدویروس از پیش اجرا شده را در اختیار دارید. ویندوز دینفدر به‌طور خودکار برنامه‌هایی که باز می‌کنید را اسکن کرده و جدیدترین به‌روزرسانی‌های ویندوز را دانلود می‌کند. همچنین اجازه اسکن عمیق را در اختیارتان قرار می‌دهد. مهم‌تر آن‌که باعث نمی‌شود تا سرعت سیستم شما کاهش پیدا کند، موضوعی که در مورد نرم‌افزارهای دیگر ضدویروسی نمی‌توانیم به‌طور دقیق در مورد آن اظهارنظر کنیم. با این وجود دینفدر در مقایسه با نمونه‌های مشابه در بعضی موارد کاستی‌هایی دارد. اما در مجموع باید بگوییم دیفندر زمانی که با یک برنامه ضدبدافزاری به کار گرفته شود قدرتمند عمل می‌کند.

آیا ویندوز دینفدر بهترین ضدویروس است یا گزینه‌های بهتری نیز وجود دارند؟

آزمایشگاه AV-TEST که در زمینه ارزیابی آنتی‌ویروس‌ها به فعالیت اشتغال دارد، ماه آوریل اعلام کرد دیفندر قادر است 99.9 درصد از نرم‌افزارهای مخرب شایع امروزی را کشف کند. همچنین قادر است 98.8 درصد از حملات روز صفر را نیز تشخیص دهد. آویرا یکی دیگر از نرم‌افزارهای ضدویروسی است که در ماه آوریل موفق شد همین امتیاز را به دست آورد، هرچند هم اکنون امتیاز بالاتری کسب کرده است.

اما امنیت موضوعی است که فراتر از یکسری اعداد و ارقام باید به آن توجه داشت. در حال حاضر نرم‌افزارهای ضدویروس قدرتمندی وجود دارند که در آزمون‌های ارزیابی بهتر عمل کرده‌اند، اما هر یک مشکلات خاص خود را دارند. به‌طور مثال تعدادی از آن‌ها سعی می‌کنند فعالیت‌های کاربران را ردیابی کنند یا تعداد دیگری افزونه‌های نه چندان کاربردی را روی مرورگر کاربران نصب می‌کنند. متاسفانه تعدادی از آن‌ها می‌توانند از شما در برابر ویروس‌ها محافظت به عمل آورند، اما خود باعث به وجود آمدن شکاف‌هایی می‌شوند که راه را برای حملات دیگر باز می‌کنند.

ترکیب دو نرم‌افزار Defender  و Malwarebytes تهدیدات امنیتی را به حداقل می‌رساند

این روزها تهدیدات از جانبی انواع مختلفی از جاسوس‌افزارها، تبلیغات مخرب، کی‌لاگرها، تروجا‌ن‌ها و مهم‌تر از همه این‌ها باج‌افزار کامپیوترهای شخصی را تهدید می‌کند. این درست همان مکانی است که Malwarebytes به یاری کاربران می‌آید. Malwarebytes نه تنها قادر است از کامپیوتر شما در برابر بدافزارها محافظت به عمل آورد، بلکه قادر است در کارهای دیگری همچون پاک کردن کامپیوتر شما از هرگونه آلودگی مورد استفاده قرار گیرد. خوشبختانه Malwarbytes روی هر دو سکوی ویندوز و مک قابل استفاده است. این ضدویروس ضمن آن‌که از کامپیوتر شما در برابر اکسپلویت‌های روز صفر محافظت به عمل آورد، به ویژگی‌های ضداکسپلویت و ضد باج‌افزاری تجهیز شده است. در نتیجه تا حد زیادی مانع بروز حملات جدی می‌شود. در نهایت به این نکته توجه داشته باشید از Malwarebytes در کنار ساید نرم‌افزارهای ضدویروسی می‌توانید استفاده کنید.

بر عکس آنتی‌ویروس‌های سنتی، MalwareBytes به راحتی می‌تواند نرم‌افزارهای ناخواسته را شناسایی کند. نگارش سوم این محصول همراه با ویژگی ضداکسپلویت عرضه شده است. این ویژگی می‌تواند شناخته ‌شده‌ترین اکسپلویت‌های موجود در برنامه‌ها و حتا آسیب‌پذیری‌هایی که در حملات روز صفر مورد استفاده قرار می‌گیرد را شناسایی کند. حملات مبتنی بر فلش از جمله این موارد است. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟