سرآغازی بر امن‌تر کردن ارتباطات کاربران
سیسکو و اپل با مشارکت یکدیگر بیمه سایبری ارائه می‌کنند
سیسکو در بیانیه‌ای که به تازگی منتشر کرده از اعلام آمادگی خود برای بهبود فضای سایبری خبر داده است. این شرکت در نظر دارد با همکاری شرکت اپل رویکرد تازه‌ای را به منظور بهبود امنیت فضای مجازی به مرحله اجرا در آورد. رویکردی که در آن به دنبال بیمه کردن فضای سایبری است و اپل بخشی از این حرکت خواهد بود.

1606683296_1_0.gif

سیسکو به طور دقیق اعلام نکرده است که مشتریان سازمانی و کاربران خانگی در این زمینه چه اقداماتی را باید انجام دهند؛ با این حال دیوید اوولویچ، معاون گروه امنیت تجاری سیسکو در پستی که در این ارتباط منتشر کرده اعلام داشته است: «ما در حال تعامل و همکاری با شرکت‌های پیش‌رو در عرصه فناوری و امنیت هستیم. ما به دنبال آن هستیم با کمک یکدیگر معماری جدیدی را در جهت قدرتمندتر ساختن زیرساخت‌های امنیتی به مرحله اجرا در آوریم.

در رویکرد جدید ما ضمن آن‌که یک نظارت مستمر امنیتی را به مرحله اجرا در خواهیم آورد در همان حال یک معماری مرجع قابل اندازه‌گیری را نیز ارائه خواهیم کرد. زیرساخت جامعی که فناوری‌های هر دو شرکت اپل و سیسکو را در بر می‌گیرد. ما در حال مذاکره با سازمان‌های بزرگ بیمه‌گر هستیم تا رهبری این جریان را در زمینه ارائه یک معماری مرجع امنیتی بر عهده بگیریم. این مدل مرجع قادر خواهد بود سیاست‌های امنیتی قدرتمندتری را در اختیار مشتریان قرار دهد.»

یکی از اهداف بلندمدت این بیمه سایبری در ارتباط با ایمن‌‌تر کردن دو محصول آی‌فون و آی‌پاد است. تیم کوک مدیرعامل اجرایی اپل در این ارتباط گفته است: «ترکیب فناوری‌های ارائه شده از سوی اپل و سیسکو باید به گونه‌ای مورد استفاده قرار گیرند که در نهایت شرکت‌ها در زمینه امنیت سایبری هزینه کمتری را متحمل شوند. این رویکرد به میزان قابل توجهی هزینه شرکت‌ها را کاهش می‌دهد.» تیم کوک مدیرعامل اپل و چاک رابینز مدیرعامل سیسکو در جریان برگزاری کنفرانس Cisco Live 2017 خبر از این همکاری مشترک دادند. البته سیسکو و اپل در گذشته نیز سابقه همکاری در این خصوص را داشته‌اند. ابتدای ماه گذشته میلادی بود که این دو شرکت از یک طرح ابتکاری موسوم به راه سریع (fast-lane) رونمایی کردند. راهکاری که به منظور بهبود وضعیت امنیتی برنامه‌های تجاری مهمی که در macOS مورد استفاده می‌گیرند به مرحله اجرا در آمد. این پروژه به منظور اعتبارسنجی برنامه‌ها و دستگاه‌هایی که برای شبکه‌های سیسکو بهینه‌سازی شده‌اند مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     
ثبت اشتراک نسخه آنلاین

 

کتاب الکترونیک +Network راهنمای شبکه‌ها

  • برای دانلود تنها کتاب کامل ترجمه فارسی +Network  اینجا  کلیک کنید.

کتاب الکترونیک دوره مقدماتی آموزش پایتون

  • اگر قصد یادگیری برنامه‌نویسی را دارید ولی هیچ پیش‌زمینه‌ای ندارید اینجا کلیک کنید.

ایسوس

نظر شما چیست؟